Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratsastajien vanhemmat; selvittäkää mitä tallilla tapahtuu

Vierailija
29.12.2022 |

Nyt on paljastunut erään tallin kohdalla väkivaltaa tuntihevosta kohtaan, ja tallilla kuvatulla videolla ratsastuksenopettajan epäasiallinen ratsukon kohtelu vaarantaa myös alaikäisen ratsastajan.

Tiedätkö, mitä tallilla tapahtuu? Jos lapsesi ratsastaa, varmistu siitä ettei sinun lastasi vaaranneta ratsastustunnilla.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.reddit.com/r/Hevosjuorut/comments/zy11jb/kttalli_ihan_j%C3%…

Siitä ja enemmän löytyy tosta IGstä, joka mainittu

Vierailija
42/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikana oli näitä "hevoshulluja" nuoria tyttöjä jotka hakkasivat hevosia. Itse lopetin käynnin kokonaan, kun yksi shetlanninponi päättikin mennä talliin eikä lähteä tunnille. No nämä tyttöset päätti, että sille pitää näyttää kuka määrää, tämä joka oli ratsastajana siinä vaiheessa kun poni päätti lähteä talliin, haki ponin hyppäsi selkään ja alkoi raipalla hakkaamaan, tämä tyttöjen "asiantuntija" joukko kannusti ympärillä. Siinä vaiheessa tajusin etten tuollaista halua nähdä enää koskaan.

Nämä kuka määrää-tyypit on oikeasti amatöörejä, hevosella on erittäin herkkä tuntoaisti, ei verrannollinen ihmiseen. Eläimen pahoinpitelyhän tuossa tapahtui. Eläimen oikea kohtelu on ensimmäinen asia, joka talleilla tulisi opettaa, vasta sitten ratsastamisen alkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poni-raukka ihan vauhkona ja tyttö näyttää olevan ihan itkun parhaalla. Vtu, tuota opettajaa vois vähän kouluttaa piiskalla!

Vierailija
44/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KT-talli:

Ratsastuksenopettajana toimii ratsastuksenohjaaja Marko (Make) Väänänen.

Opettajana/ valmentajana Make on määrtietoinen, ystvällinen sekä kannustava. Hänellä on vuosien kokemus opetustyöstä,

ratsutuksesta ja kilpailemisesta. Make on harrastanut hevosia koko ikänsä ja on vankka hevosalan ammattilainen lajissa kuin lajissa.

http://www.kt-talli.fi/henkilokunta.html

Näyttää kusipäältä tuo Make valokuvassakin.

Vierailija
45/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viattomat eläin parat  :  (

Vierailija
46/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikana oli näitä "hevoshulluja" nuoria tyttöjä jotka hakkasivat hevosia. Itse lopetin käynnin kokonaan, kun yksi shetlanninponi päättikin mennä talliin eikä lähteä tunnille. No nämä tyttöset päätti, että sille pitää näyttää kuka määrää, tämä joka oli ratsastajana siinä vaiheessa kun poni päätti lähteä talliin, haki ponin hyppäsi selkään ja alkoi raipalla hakkaamaan, tämä tyttöjen "asiantuntija" joukko kannusti ympärillä. Siinä vaiheessa tajusin etten tuollaista halua nähdä enää koskaan.

Nämä kuka määrää-tyypit on oikeasti amatöörejä, hevosella on erittäin herkkä tuntoaisti, ei verrannollinen ihmiseen. Eläimen pahoinpitelyhän tuossa tapahtui. Eläimen oikea kohtelu on ensimmäinen asia, joka talleilla tulisi opettaa, vasta sitten ratsastamisen alkeet.

Noilla menetelmillä saadaan niitä hyviä tuloksia.

Vierailija
47/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä vantaalaisella tallilla hevonen kuoli kesken ratsastustunnin. Lyyhistyi kertaalleen, ja siitä vaan ope jatkoi tuntia kun hevonen nousi. Raippaa vaan kylkeen. Tokalla kerralla lyyhistyi ja kuoli. Ihan tosi juttu, tapahtui 2019.

Vierailija
48/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla talleilla neuvotaan lyömään hevosta kun se esim karsinassa käyttäytyy huonosti. Ja raipan käyttöä vaaditaan paljon.

Vierailija
49/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon hevosen olisi tuosta esteestä saanut yli asiallisestikin, mutta se ei ole kokemattoman ratsastajan tehtävä jossain alkeis-estetunnilla. Se pitäisi kokeneen vetohevosen perässä totuttaa esteisiin ja määrätietoisen osaavan ratsastajan kanssa saada luottamaan itseensä. En ymmärrä mitä hittoa tuo ukko riehuu tuolla, kun sen nyt pitäisi jokaisen ammattilaisen tajuta, ettei noita ilman kuskia laiteta väkisin mistään yli. Eikä varsinkaan juoksemalla itse hevosen eteen.. ihme ettei kukaan ole ratsastanut tuon opettajan yli vielä.

Itse laitan esteet niin alas että siitä selvitään ja johteet tarvittaessa. Riippuu tehtävästä ja ratsukosta. Tuon tyttelin olisin antanut ylittää maapuomeja kun muut on hypänneet. Hevonen sitten pois estetunneilta kunnes se menee sujuvasti esteitä tai sit aina vain kokeneempien tunneille hyppäämään.

Vierailija
50/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millä hakusanalla tämän videon löytää? Onko esim youtubessa?

Vierailija
51/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt h*lvettiä. En oo elämäni päivänä ratsastanut mutta sen verran ymmärrän että hevonen on pakoeläin. Sehän voi vauhkoontua tuollaisesta takin heiluttelusta ja pelottelusta. Ja kuka vanhempi antaa lapsensa olla tuollaisessa ratsastuskoulussa? Tuolle tytöllekin voi käydä huonosti jos hevonen pelästyy.

Vierailija
52/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vähän ylempänä on linkki

Vierailija
53/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastin ratsastusta nuorempana. Silloin oli pitänyt kilpailla ja talli kannusti siihen. En tykännyt siitä. Sitten oli kaikki kankikursseja ja monilla kannukset. Itse en käyttänyt edes raippaa. Yksi suosikkihevoseni melkein halvaantui kun oli epäsopiva satula pitkään. Näin vähitellen ymmärsin ettei talli ollut oma paikkani. Eri asia oli pieni maalaistalli lapsuudessani missä hevoset hyvässä olossa ja rentoa menoa.

Vierailija
54/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vähän ylempänä on linkki

Kommentti 43

Vierailija
55/104 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että hevostallien pitäjät ovat aina ihme raivohulluja akkoja?

Pahimmat joista itse olen kuullut, ovat olleet miehiä.

Vierailija
56/104 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tallilla samaa menoa on kuulemma ollut jo vuosikymmeniä..

Vierailija
57/104 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instan mukaan ratsastaja kokenut.

Vierailija
58/104 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kokematon ratsastaja olisi pudonnut jo moneen kertaan, kun opetaja säikytteli ponia. Paha olo tuli katsomisesta hevosten ja nuorten tai lasten puolesta. Hyvä opettaja olisi tehnyt tuossa jotakin ihan muuta, muuttanut tai helpottanut tehtävää tms mutta opella ilmeisesti meni hermot täysin.

Vierailija
59/104 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instan mukaan ratsastaja kokenut.

Ratsastajana varmasti kokenut mutta esteitä hän näyttänyt hallitsevan lainkaan. Ei minkäänlaista yritystä hevosen hallintaan. Mutta sivuseikkahan tuo on tässä kohtaa.

Vierailija
60/104 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa tilillä @junnunavoittoon lisää kyseisen opettajan poninhakkausta, oikein voimalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä