Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan huomannut uutta pinoa, joten sellaisen väsäsin.

(.) raskaana ollaan, ei epäilystäkään. tänään jotenkin ollut erityisen raskaanaolevaolo. eilen huomasin ekaa kertaa supistuksia silleen että tulivat ihan ilman mitään liikuntaa tms aktiviteettia. mutta oikein hyvin täällä voidaan:)

tayssissa oltiin valmennuksessa tänään. kivunlievityksestä oli aika paljon asiaa. ja ensi viikolla olisi vuorossa synnytys ponnistusvaiheesta alkaen. video katseltiin tänään, muttei kyllä hirveästi ainakaan tuo filmi synnytystä itsessään kuvannut.

surullinen siili: juu, nyt on obsidanit haettu. tais tammenterhoissa joku vinkata että yöllisellä pissareissulla on hyvä ottaa. kun silloin tulee se pari tuntii ennen ja jälkeen, eikä tuu otettua maitotuotteita samalla. mulla on neuvolakäyntejä nyt kahden viikon välein. oisko se rv 38 kun alkaa oleen joka viikko? vika lääkäri on muistaakseni rv 36, eli mulla ei ens mut sit seuraava neuvolakäynti.

eikös meillä muuten ollut puhetta niistä kestovaipoista? haluatko että otan ne mukaan su vai katsotaanko vaihtoa myöhemmin?

minks: ihmettelit tuota kandin pojun asentoa. mullakin oli ekalla kerralla kun sanoivat niin simppiksen selkä tuossa oikealla kyljellä ja viimeksi oli vaihtanut kylkeä. eli simppis kans tosiaan viihtyy tollasessa kylkiasennossa. amme puuttuu meiltäkin. luulen kyllä et ei sellasta jalallista hankita, mut sellanen missä on se tulppa pohjassa et ois helpompi tyhjätä.

maria: mä taisin ekat vaatteet ostaa simppikselle joskus viikon 28 tienoilla. jotenkin noi vaunut jne vaan houkutteli niin paljon muksutalliin, et oli pakko varata jo viikolla 23:) onnea pyöreistä viikoista:)

kandi: aikamoista vaappumista oli munkin meno tänään kaupungilla:) eipä se taida tästä hirveesti helpottua muutamaan viikkoon...

mut siinä viikonavaus.

tikru ja simppis 33+3

Vierailija
2/27 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaviesti, läppäri on niin kuuma että sammuu ihan milloin tahansa. Kirjoittelen huomenna aamupäivällä lisää.

Kandintutkielman palautus oli tänään, siis sen ekan version. Sain tehtyä, jee! :) Siinä mun syksyn isoin homma ohi.

Minks, uskon että sulla on tukala olo! Mullakin on, vaikka vauva on ihan " normaalissa" asennossa tuolla kohdussa. Mutta vääntää ja kääntää niin hirveästi, että varsinkin oikean puolen kylkiluihin sattuu lähes koko ajan. Ja kosketusarka se kohta on ollut jo useamman viikon.

Tigger, kun sua supistaa, niin kestääkö kauan? Mulla kyllä kestää kohtalaisen kauan yksi supistus, mutta sitten niit tulee harvemmin montaa putkeen. Kai. Jos siis tunnistan ne ihan oikein :)

Nyt pitää jo painaa lähetä-nappia, kone sammuu ihan just.

Kandi & Muhku 33+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu käy hyvin, että nähdään vaikka 12.40 siinä heti pääovien jälkeen oikealla, jos oikein tajusin? Surull.siili, onko sulla kyytiä? Sä taisit asua matkan varrella joten jos sattuu et sun miehel on menoa niin pääset kyllä kyydissä!

kandi: Huh, sulla tulee sitten aika tiuhaan noita kivuliaita suppareita, vai oliko sulla supistus samaan aikaan? Mullaki ollu menkkakipuaaltoja mutta supistusta niihin ei ole liittynyt.

surull.siili: Menkkakivut on minustakin pahimpia, ne vaan jyllää ja juilii taukoamatta. Supistuksissa onneks on tauko. Nuoruudessa just nuo menkkakivut oli ne jotka sai vintin pimeeks. Mutta sama asia kyllä jos leikkaan vaik puukol sormeen, sekin kyllä aiheuttaa vastaavan reaktion ja mentävä pitkälleen. Että kyllä tässä aika heikoilla ollaan kivunsiedon suhteen. En tiedä mättääkö fysiologiassa vai psyykeessä vai molemmissa. Oon sen varassa mitä lekurit on mieltä. En osaa kyl ite yhtään sanoa pärjäänkö vai en.

kandi, surull.siili: Pitäiskö teidänkin varmuuden vuoksi lähettää puh.numeronne jolleki meistä? Mulla on tiggerin ja söpösimmun numerot ja heillä minun.

Niin ja muistuttaisin siitä, että lippupalvelu peri vielä sen euron / lippu jotain toimituskuluja, että jos sen vielä saisin teiltä, tai tarjoatte kahvin tms. Katsotaan nyt!

Alakerrassa taas nikotellaan :)

Minki 33+4

Vierailija
4/27 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tietääkö joku milloin siellä pitäs olla ettimässä omaa paikkaansa? Meinaan milloin salin ovet avataan ja alkaako esitys tasan klo 13 eli kaikkien ihmisten on silloin oltava jo paikoillaan istumassa? Mitäs jos on kauhea ruuhka siellä, pitäiskö tulla jo puolelta paikalle? Millos kandi sun juna on Tampereella? Mä ainakin voin vaik tulla vähän aiemmin ettei sun tartte yksin (ellet halua) kaupungilla polttaa aikaa.

minki

Vierailija
5/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen 11.25 junalla Tampereelle, ja käyn vaihtamassa vaatteet kaverilla, joka asuu muistaakseni Pinnikadulla (tms.). Kuulemma vartin kävelymatkan päässä Tampere-talosta. Jään samaiselle kaverille yöksi, eli vien isomman laukun samalla sinne. Joten mun puolesta voidaan nähdä 12.40 siinä pääovilla.

Mutta olisi tosi kiva, jos mentäisiin vähintäänkin kahville (tai mun puolesta vaikka syömään) sen baletin jälkeen! Se mun kaveri tulee tänä iltana myöhään matkoilta, joten voisin antaa sille vähän päiväuniaikaa, ennen kuin menen hölöttämään sen kanssa puolen vuoden kuulumiset :)

Huomiseen!

Kandi & Muhku 34+2

Vierailija
6/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään havaintoo et kuinka ajoissa sinne saliin pitää mennä mut kohtuu ajoissa kuitenkin. Mutta kyllä sinne varmaan ehditään vaikka tavataan vasta tuolloin 12.40. Kun on kuitenkin liput valmiina niin voi vaan kävellä paikalleen (jos sen vaan löytää... :))

Mä laitan sulle Minks mun puhelinnumeron. Mulla taitaa olla sun numero niin laitan sulle viestin.

Kyllähän me siihen tullintorille kävellen päästään eikä tartteta autoo. Kattellaan vaiks huomenna et mihin menään sen baletin jälkeen.

surullinensiili 24+5

Vierailija
7/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuSi: Joo sain sun numeron. Eiköhän me sit ehditä paikka löytään 20 minuutissa!

kandi: Hyvä et sul on tukikohta täällä Tampereella :) Kyl me syömään jonneki mennään, voi olla siihen aikaan jo nälkä, kun mä en ainakaan lähtiessä syö, pärjäilen myöhäisellä aamiaisella.

(.) Nyt on iskenyt sitten taas ummetus. On se vaan viheliäinen vaiva. Saakutin rautakuurin vika! 2vko söin rautaa vähän epäsäännöllisesti ja hemppa oli vaan laskenut, joten nyt määräys syödä joka päivä. Levolacia otan aamuisin, mutta ei siitäkään tunnu olevan apua. Kelju olo vaan kun tuntuu ettei saa pihalle sitä mitä pitäs.

Nähdäänpä huomenna! Eiköhän me toisemme tunnisteta mahoista :) Kivaa päästä balettiin!

minki 33+5

Vierailija
8/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandille jaksuja suppareiden kanssa. Kannattaa varmaankin puhella noista kipeistä suppareista seuraavalla neuvolareissulla. Jos niitä tulee paljon, olis varmaan hyvä tarkastaa kohdunsuun tilanne. Nuo kivuliaat supparit saattavat nimittäin avata sitä ja silloinhan tuo varsinainen synnytys kestää vähemmän. Eli tietäisit sitten vain että kuinka kiirusta täytyy pitää, kun supparit tulevat säännöllisesti...

Täällä on myös tänään supistellut aika napakasti koko päivän siivousurakan jälkeen. Loppuivat onneksi heti kun kävi huilailemaan...

maria80 rv 31+1

Vierailija
9/27 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain vihdoin aikaiseksi ruveta väsäämään sitä pinnasängyn suojusta, kun tajusin, että Muhkuhan voisi teoriassa syntyä " luonnollisesti" jo reilun kolmen viikon päästä... Huomasin vasta kankaat leikattuani, että olin ostanut kanttinauhaa vain yhden pätkän tarpeisiin, vaikka meinaan tietenkin laittaa molempiin reunoihin (päät on umpinaiset) kaitaleet... Sitten kun sain ekan tehtyä, huomasin, että olin unohtanut leikata kankaasta yhden ylimääräisen pätkän pois, eli suojus on nyt sopivan korkuinen mutta varmaan 15 cm liian leveä :( Vitsin raskausaivot, kun mikään ei suju. No, onneksi noin päin. Voin aina taittaa ylimääräisen osuuden pinnojen taakse tai keksiä jotain muuta - lyhyestä olisi paljon vaikeampi taikoa sopivan pitkää...

Balettiin lähtijät: mitä aiotte laittaa päälle? En halua olla yli- enkä alipukeutunut, sikäli kun se tuolla mun mammavaatevarastolla on mahdollista. Normaalit siistit vaatteet vai vähän juhlavammat arkivaatteet? Ja kun mulla ei ole housuista mahdu kuin yhdet mammafarkut, niin pitäisikö laittaa hame? Vai riittääkö jos yhdistän niihin farkkuihin jotain tos juhlavaa yläosaksi?

Edelleen utelen Tikrulta niistä suppareista: kuinka usein, kauanko kestää, ja tunnetko ne muuten kuin mahaa koskettamalla?

Eipä mulla muuta. Laitan tähänkin linkin tuohon mun joulupallokuvaan, mikä ainakin äitiä nauratti aika paljon... Otettu nyt viikonloppuna.

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/joulupallo8.jpg

Kandi & Muhku 33+5

Vierailija
10/27 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana toi sun joulupallos kandi :) Saa nähdä onko enää jouluna niin pallo ;) Teit sä muuten sen pinnasängyn suojuksen niin et jokaiselle sivulle tulee erillinen pala? Ymmärsinkö oikein? Onko ne jollain kiinni toisissaan? Mä oon kans miettiny et vois sit ite ommella kun ne maksaa valmiina ihan hirveesti ja tuskin on ompelu kauheen hankalaa. Kuinka jämäkkää se sun kangas oli? Muistanko oikein et siinä oli vanu valmiina...?

Tikru: Ihan kuinka vaan sen vaipan suhteen. Mikä susta olis kätevintä?

Balettiinpukeutumisesta, mulle ei mene kun farkut jalkaan joten jos en saa ommeltua mustia suoria housuja tai hametta ennen sunnuntaita niin pakko laittaa farkut. Mulle menee vielä normaali kauluspaita mitä nyt vähän jää ilmaan mahan alta, mut ajattelin laittaa sen. Kai siellä on niitä jotka on iltapuvussa mut mulla ei sellasia vaatteita ole enkä kyllä sitä varten ostakaan joten kai yleensä siisti asu riittää vaikka olis farkutkin. Ja vinkki viis, tavallisistakin vaatteista saa mun mielestä riittävän juhlavat kun lisää esim juhlavan huivin ja vaikka koruja. Kannattaa myös miettiä omaa mukavuutta, istua kun joutuu aikas pitkään. Mulla on vaan kengät ongelma kun kaikissa siistimmissä on korkeat korot ja noilla liukkailla en kyllä uskalla laittaa mitään korollista. Ollaanko me muuten vielä menossa kahvitteleen baletin jälkeen?

Onko teidän miehet lukenu vauvalle? Mun mies oli ihan into piukeessa tilaamassa Pupu Tupuna kirjoja et voi lukea niitä sit vauvalle. On niilläkin näköjään hyvät hetkensä :) Kai se on täältä käyny lukeen vähän vuodatuksia... :)

(.) Vauvelilla tuntuu olevan kova hinku ulos, kun koko ajan päällään puskee mahasta läpi. Taitaa venytellä pitkin pituuttaan. Mittasin tänään hb:n koulussa ja oli 131, ihmeen hyvä edelleen. Kävin eilen kiinteytyksessä ja tais olla viimene kerta. Massua juilii ja se tuntuu ihan pinkeeltä sen jälkeen. Alkoi supistelemaankin kesken jumpan. Kai se on vaan tyydyttävä siihen mammajumppaan ja aloitettava ihan tosissaan kävelemään. Kuinka pitkiä kävelylenkkejä olette tehny? Mä en kyllä tahdo hahmottaa et mikä on sopiva määrä liikuntaa ja mikä liian rankkaa. Mikä on se hyvän ja huonon tunteen raja? Mikään ei satu mut maha tuntuu turvonneelta. Tänä aamulla ei särkeny selkää yhtään joten ei se ihan pahasta voinu olla!

Luokkakaveri kävi tänään kaksiviikkoisen vauvan kanssa koulussa, voi että mäkin haluun äkkiä sellasen :) Kyllä se melkein neljä kuukautta tuntuu ikuisuudelta. Eihän tässä olla vasta kun vähän yli puolen välin melkein sama matka vielä edessä. Mutta eiköhän se aika vielä koita.

surullinensiili 24+1

Vierailija
11/27 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi: ei kestä kauaa tuo pingottuminen, jos siis tulee ilman mitään liikuntaa tms. ehkä max 10 sekunttia. huomaan parhaiten istuessa kun tuntuu koko kohtu paisuvan niin et punkee tonne kylkiluiden alle. tuntuu erilaiselta kuin sillon kun simppis jalkojansa tai peppuansa tunkee. mut sit taas jos oon ollut esim nyrkkeilemässä, niin massu voi olla koko illan sellanen pinkeempi, mut sekään ei tunnu missään.

ja todellakin ihana tuo sun joulupallo. kerroin miehelle teidän miehen kommenteista tuollasesta vaatteesta ja mies ymmärsi kovin:) nimim. virttyneessä nalle puh-yökkärissä täällä torkutaan

ja kylläpä se aika tosiaan menee. mulla on huomenna tasan kuukausi aikaa siihen kun simppis ois täysaikanen, eli viikkoon 38, hurjalta tuntuu.

vaatteista: koitin viime viikolla että yhdet mustat suorat housut menis, kun ovat niin matalan malliset etteivät muutenkaan kovin ylös nouse. eli jos vielä tällä viikolla menevät niin varmaan laitan ne. yks kiva kauluspaitakin ois, mut jos saan jonkun topin laitettuu sen alle niin ne voisin laittaa. mut jos ei noi pöksyt mee, niin sit varmaan laitan sellasen vaaleenruskeen henkan samettihameen. täytyy jotain kehitellä. toivon että mustat kävelykengät joissa pieni korko menee... mun puolesta voidaan mennä kahvitteleen tuon esityksen jälkeen, ihan miten muut innostuu.

surullinen siili: mulle on kans ihan sama niitten vaippojen kaa.

mut taidan siirtyä seuraavaksi sängyn pohjalle sudokuja tekeen ja miehen iltasatua kuunteleen (lukee mulle irc-quoteseja iltaisin:))

tikru ja simppis

Vierailija
12/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tigger: Hyvä vinkki tuo ammetulppa. Enpä ois ite tajunnu sellaista ammeeseen vaatia.

kandi: Onnea tutkielman valmistumisesta! Nyt saat huokaista :D On varmaan kiva tunne! Mitä luulet, tuleeko paljon korjauksia eli onko tiukat ohjaajat/tarkastajat? Joks sulla meni toi tarkastettavaksi vai vasta ohjaajille?

SuSi: Mä oon tähän saakka kävellyt aika normaaleja lenkkejä, mutta eilen (just ku kehuin tiggerillä mesessä ettei kävelyvauhti ole hiipunut :)) niin tollanen 3-4km kävely tuntui turhan pitkältä. Oon huono arvioimaan matkoja, mutta aikaa meni jotai 45min sauvojen kanssa. Ja pysähtelin välillä, kun supisteli ja pisti millon minneki kohti mahaa ja jossain vaihees alko painaa virtsarakkoa :/ Ei kovin miellyttävä lenkki siis. Nyt lyhenee kyllä matkat. Jossai oli, et pitäs liikkuu (muutki ku raskaana olevat) 20min/pv tai 45-60min kolmesti viikossa. Ois hyvä jos joka päivä pystys käveleen vähän, vaikka sit ton 20min. En tiedä sit täyttyykö toi esim. jos siivoilee koton, mut omien voimien mukaan.

balettipukeutumisesta: No nyt kävin minäkin vaatekaappia läpi. Laitan hameen. Toivottavasti en sit ole ainut :/ Se on tollanen polvipituinen äippähame, mukava siis päällä eikä paina mistään. Sen kans löysin jakun, ei mikään hirmu juhlava. Kengät onkin sit ongelma. Vähän sama ongelma ku surull.siilillä eli paremmissa kengissä on kaikissa hirmukorot. Lisäksi kengät ja laukut on ihan eri kastia joten en nyt tiedä mitä sit laitan. Meinaatteko ottaa pikkukengät erikseen? Periaattees kai pitäs tollases tilaisuudessa. Tai sit mä en tiedä mitään. En nimittäin ole ollut tollasis ennen, joten ei hajua. Nytpähän sen näkee sitten miten porukka on pukeutunut! Tummat suorat housut kuulostaa hyvältä, jos sellaiset kaapista löytyy. Farkut kuulostaa hieman arkiselta, mutta tosiaan, mistäpä mä tiedän kui pitää pukeutua. Mietin vaan, kun eikös soittava orkesteri ole pukeutunut aika juhlavasti? Toisaalta tuo on päivänäytös eli tuskin kukaan tulee iltapuvussa eli hienoimmassaan. Pistääköhä miehet puvun? Siitä vois päätellä jotain. Pitää yrittää urkkia tietoa jostain.

syömisestä: Kuinkahan kauas me pystytään mahoinemme ja korkeine korkoineen talssimaan? Mielelläni kävisin teidän kans syömäs/kahvilla baletin jälkeen, mutta mistähän löydetään sopivan läheltä joku paikka? Tampere-talollakin varmaan on oma kahvilansa, mut tosiaan hintataso voi olla turhan kova.

(.) Supistelut on ehkä hieman hellittäneet. Vauvan asennosta en pysty enää sanomaan mitään. Ei siis hajuakaan kui päi se nyt taas on. Aika kipeesti muljuaa päivittäin ja siltä tuntuu, että heittää kuperkeikkaa koko ajan. En tiedä onko mahdollista. Jos on, niin hyvä niin. Voi siis vielä keikata oikeinkin päin. Tuntuu ettei tuo tajua, että tilaa ei enää ole pyöriä entiseen malliin! Äitiin ainakin ihan jo sattuu tuollaset temput.

Tänään synnärivalmennus!

Minki 33+2

Vierailija
13/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, puuhakasta tämä elo on, touhua kyllä riittäisi enemmän kuin jaksaisi ikinä tehdä, ja tyhmä pää, kun keksii koko aina kaikkea extraa mitä VOISI tehdä, jos ehtisi/jaksaisi. Bongasin yhdeltäkin sivustolta sellaisen ihanan lasten tee-se-itse-keittiön ohjeen, olisi TOSI ihana... Lisäksi tietysti näin joulun alla olisi kiva tehdä itsekin lapsille jotain lahjoja (esim. nuken vaatteita, yms.) mutta aika ei yksinkertaisesti riitä, varsinkin, kun ne pitäisi tehdä sitten niin ettei lapset ole näkemässä... :/. No ehkä sitten lapsenlapsille ;)

Kandivaihe; niin, kyllähän tuota tekstiä syntyy nopeastikin monen monta sivua, jos vaan jaksaa keskittyä aiheeseen. Se tuppaa vain monesti olemaan (varsinkin raskausaikana) niin, että sitä se ajatus meinaa väkisinkin karata jonnekkin muualle. Tai siis mulla ainakin oli tätä ongelmaa silloin, kun lopputyötä raskausaikana väänsin.

Mulla nuo supparit tuntuvat yleensä vain pelkkänä kiristyksen tunteena tuossa alavatsalla ja jos kädellä kokeilee niin vatsa on siis kivikova. Muutamana kertana niihin on liittynyt lievää kipua ja pientä painontunnetta alaspäin (tällaisia supistuksia siis ei saisi tulla kauheasti ennen aikojaan, ne saattavat aukaista kohdunsuuta). Kestoltaan ne ovat mulla olleet maksimissaan parisen kymmentä sekuntia, mutta rasituksessa (esim. lenkillä) saattaa jäädä päälle sellainen ns. kestosuppari, mikä kestää niin kauan kunnes pysähtyy, mutta näihin ei siis liity kipua vain se kiristävä tunne...

Minks; Vaikka noista vauvan liikkeistä nauttiikin, niin kyllähän ne loppuraskaudesta tekee monesti kipeääkin. Varsinkin sitten, kun pieni on kääntynyt jo lähtöasentoon ja alkaa potkia kylkiluita. Tietysti sitten kun on jo laskeutunut vähän, niin sitten taas vähän helpottaa noita kylkiluita. Tilaahan on jokatapauksessa vähän ja potkuissa alkaa jo olla voimaakin. Mutta usko pois, kyllä niitä monet yleensä alkaa sitten jonkin ajan kuluttua kaipaamaankin, kun myllertäjä on jo masun tällä puolen...

surullinensiili; kyllähän tuota liikuntaa voi harrastaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Liian rankka liikkunta kyllä ilmoittelee " itsestään" supistuksilla, liitoskipuina, väsymyksenä yms.. Tuota liikuntaa harrastaessa kannattaa todellakin kuunnella itseään. Niin ja sykehän ei saisi nousta yli 140 tai 150. Silloin vauvan hapensaanti saattaa vaikeutua. Mutta kaikki rauhalliset kävelyt, uinnit yms. ovat todella suotavia. Hyväkuntoisena synnytys on yleensä helpompi ja toipuminen siitä nopeampaa! Sanoo maria80, jolta on kaikki liikunta jäänyt lähes kokonaan pois :(

ON: viime aikoina mulla on ollut olo aika kurja (huimailee ja henkeä ahdistaa), ilmeisesti mun korkean verenpaineen ja pulssin takia. Maanantaina neuvolassa mun lepopulssi oli 102 ja verenpaine 128/89. Vauvan asennosta th ei osannut sanoa vielä mitään, mut ens kerralla (2 viikon päästä) sitten pitäis jo tuntua paremmin. Muuten kaikki oli ok.

Nyt kun olen taas tässä koneella hetken " huilaillut" pitäisi kai jatkaa tuota siivoilu-urakkaa, viikonloppuna olis tulossa vieraita kakkukahveille, kun meillä vietetään pareja nimppareita sekä yksiä synttäreitä...

maria80 ja Patu-Alli rv 30+5

Vierailija
14/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun te olette kirjoitelleet näin ahkerasti, se on aina päivän piristys lukea kuulumisia :)

Maria, sanottiinko sulle tuosta verenpaineesta mitään neuvolassa? Mulla on melkein aina noin 120/80, huvittavaa on se, että kaksi kertaa onkin ollut 120/82, ja silloin on jo vähän ihmetelty. Tuskin se kahden pykälän nousu alapaineessa kertoo muusta kuin siitä, että kävelin/pyöräilin aika vauhdilla neuvolaan :)

Tuollaisia kestosupistuksia mullekin tulee just kävellessä, ne jatkuvat käytännössä niin kauan kun kävelen. Mutta nyt on viimeisen viikon sisään supistellut kotona ihan levossakin tosi paljon. Melkein aina kun nousen seisomaan, supistaa. Ja ihan vaan maatessakin saattaa tulla supistuksia. Yleensä ihan kivuttomia, mutta ainakin viime yönä selässä tuntui sellainen ihan hento menkkamainen kipu. Mullahan on ensi viikolla neuvolalääkäri, sitten saa kuulla ovatko nuo supparit jo saaneet aikaan muutoksia. Onhan tää vähän aikaista, mutta toisaalta viime ultran mukaan Muhku olisi jo hyvänkokoinen, ja mahdollisesti viikkoa isompi kuin neuvola laskee (eli jotakuinkun 34+5 nyt). Katsotaan mitä neuvolasta sanotaan viikon päästä...

Minks, nyt tuo kandintyö menee vasta seminaariesitykseen, eli saan vielä muilta semmalaisilta ja ohjaajalta palautetta. Tästä versiosta ei vielä tule arvosanaa. Sitten on pari kuukautta aikaa viimeistellä työ ja viedä se äikänopelle kielentarkastukseen. Ja sitten pitääkin jättää se oikeasti sisään... Hui!

Ja syöminen baletin jälkeen: kyllä kiitos! :)

SuSi: joo teen kaksi kappaletta, yhden takaseinään ja toisen etuseinään. Päädyt ovat umpinaiset. Ajattelin ommella siihen kaistaleen reunanauhaan sellaisia solmimisnauhoja, joilla kaistaleen saa kiinni. Päistä sen voisi laittaa kiinni joko sieltä päädyn takaa pitkillä nauhoilla (eli ne kaksi kaistaletta toisiinsa), tai sitten vaan reunimmaisiin pinnoihin. Täytyy testata kumpi näyttäisi paremmalta.

Ja vielä balettivaatteista: mulla ei sitten tule olemaan korkeita korkoja. Mulla on yhdet " teinisaappaat" , sellaiset mokkaiset missä on karvaa varressa. Jos laitan farkut, pistän ne. Hameen kanssa laitan tylsät mutta mukavat Eccon kävelykengät.

Nyt pitää mennä, mies haluaa koneelle.

Kandi & Muhku 33+6

Vierailija
15/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaihe: Onnea ekan version kandintyön palautuksesta! Silloin kun mulla tuli gradunpalautusvaihe, oli se vähän jännittävää, kun ei tienny, onko mokannu kaiken täysin vai mitä. Ja käytännön ongelmana oli, että meinasin mennä papereissa aina sekaisin, kun yritin kopioida ja koota sitä koko nivaskaa valmiiksi.

Susi: Mies ei täällä valitettavasti lue vielä vauvalle. Vitsi mä muistan noi Pupu Tupunat omasta lapsuudestani, ihania! Kävelylenkin pituus on mulla yleensä keskimäärin 40min. reipasta tahtia, ja pari 10metrin juoksuyritystä, jotka mulla loppuu jo ihan heti, tuntuu niin kummalliselta vähänkin hölkätä. On jo kauan tuntunut.

Tigger: Mahdankohan kuulua vähän samankaltasiin supistelijoihin, ettei ehkä myöhemminkään niin kauheesti niistä ongelmaa olis... Sulla ei ilmeisesti mitään suurta vaivaa oo ollu niistä. En oo tuntenu yhtään supistustuntemusta nyttenkään taas. Millä viikolla sulla tuli ekoja selviä tuntemuksia?

Vaatekeskustelu, baletti: Mulla ei oo mammahametta, joten laitan balettiin mustat suorat housut, koska ne on mammamallia. Kengät on luultavasti korolliset, mutta ulkokäyttöön, joten saa luvan mennä sekä sisällä että ulkona. Paita on vielä metsästämättä; tulee vähän kiire, koska mulla ois nyt enää kaks vapaata päivää etsiä sitä. Toivottavasti löydän jonkun, kun sen pitää olla mammamalli, ja vähän parempi, jotta menee myös pikkujouluaikaan muihin tilaisuuksiin. Mitään mieletöntä glamouria tuskin ostan, mutta en arkipaitaakaan. Tuskin kukaan on baletissa iltapuvussa. Mennään vaan jonnekin baletin jälkeen istuun ;) Tampere-talolle ei kannata jäädä, kun siellä on turhan kallista. Ja myös parkkeeraus sen pihassa maksaa aika paljon, kantsii huomioida.

ON: Liiketuntemukset on muuttunu tökkäsyistä laajemmalle alueelle, joten ne tuntuu kumeammin, vähän sellasina kumahduksina nykysin. Ihan ku Vempula iskis päätänsä seinämiin siellä. Aika on menny nyt autoliikkeitä kierrellessä ja päätöstä pähkäillessä, ja se on ihan tuskasen vaikeaa, kun ekaa autokauppaa elämässäni oon tekemässä. Liikuntaa en oo paljon siis ees kerenny harrastaan, mutta onhan toi auto sentään Vempulan parhaaksi, kun sen makuuvaunut mahtuu uuteen autoon sit hyvin ;) Ja turvallisuus lisääntyy.

S-simmu 23+6

Vierailija
16/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mulla sitten kans ekat mammahousut. Hintaa tuli mustille suorille housuille n. 13¿ kun väänsin itse. Aika lökät tuli mut halusin et on mukavat ja jos paisuu muualtakin kun mahasta niin on sit tilaa eikä näytä makkaran kuorelta :) Aivan ihanat päällä kun ei kiristä mistään, laitoin vyötärölle resorin. On muuten ihan älyttömän helppo ommella ite ja säästää tosi paljon. Ostin tänään kankaat myös polvipituiseen hameeseen (juhlavampi) ja farkkuihin, vielä kun iskis into ommella.

Kandi: Satuin kangaskaupassa selaileen burdan kaavakirjaa siellä oli pinnasängyn suojuksen ohje, se oli tosin vaan puolikkaassa sängyssä mut päätypala ja reunapalat oli erilliset ja nauhoilla toisissaan ja sängynpinnoissa kiinni. Mietinkin et ei se taitu kovin nätisti jos on vanua kankaan välissä. Täytyykin alkaa etsimään nättiä kangasta sitä varten. Onnea muuten työsi etenemisen johdosta! Kyllä se siitä valmistuu pian vaikka pieniä korjauksia joutuisit tekeen.

Mä mietin kans et mihinkähän sitä vois suunnistaa syömään/kahville baletin jälkeen kun ei siinä lähellä ole oikein mitään ja kengät asettaa kyllä rajoituksia. Onko muuten kuinka moni tulossa autolla? (siis itse ajaen) Sittenhän olis se mahdollisuus et siirryttäis autolla johonkin.

Hui mua alko hirvittään kun maria sanoit et ei sais tuntua siltä et painaa alaspäin kun supistaa, mulla oli just sellanen tunne tuossa taannoin. En kyllä enää muista et liittykö supistukseen vai puskikö pikkuinen vaan alaspäin. Täytyykin alkaa seurailemaan tarkemmin. Mulla on lääkäriinkin vielä pari viikkoa.

Kun puhuitte siitä ammeesta niin onko siinä pohjan tulpassa kuinka kovat reunat? Mä mietin niitä muotoiltuja ja tapillisia ja vaikka mitä mut tulin siihen tulokseen et ne on sit hankalia kun laps on niin iso et istuu itse siellä, sillon on ehkä parempi et on mahdollisimman sileä pohja (Ikeassa oli aikanaan sellainen jossa oli liukuesteet valmiina jos olisin tiennyt sitä joskus tarvitsevani olisin ostanut heti).

(.) Pikkuinen pyörii mahassa aina kun yritän nukkua oli yö tai päivä, ei helpota yhtään muutenkin hankaloitunutta nukkumista. Mä herään keskellä yötä ja alan aina pohtimaan kaiken näköistä. Taitaa olla vähän jotain stresin poikasta menoillaan. Onneksi mulla alkaa periaatteessa vapaa ensi viikon jälkeen. Sitten saa ainakin henkisesti ottaa vähän rennommin ja se tulee kyllä tarpeen.

Vierailija
17/27 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs viikkoja menossa 24+2

Vierailija
18/27 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpösimmu: Niin mainitsitkin viime jumpassa, että mahdollisesti vaihdat autoa. Se on kyllä hankala kauppa, kun on rahaa pelissä yhtäkkiä niin paljon. Ja vielä jos ei tekniikasta niin ymmärrä niin on ihan miehen ja/tai autokauppiaiden varassa. Itse käytin just huollossa meidän koslaa. Taidetaan pitää sitä vielä kunnes tulee toinen lapsi. Kyllä tonne yksi + 2 kissaa vielä mahtuu. Ei vissiin noita harj.supistuksia kaikille tule, ainakaan samoihin aikoihin. Synnärivalmennuksessa eilen meitä oli 10 paria ja kysyttäessä kaikilla naisilla oli jo ollu harj.supistuksia. Eli luultavasti sulleki niit tulee aikanaan.

SuSi: Olet sinä vaan aika tyttö ompelemaan! Hienoa, että joku osaa ja on kärsivällisyyttä moiseen. Itse en ole tulos balettiin omalla autolla. Tai siis mies heittää. Söpösimmu taitaa laittaa auton parkkiin, kun mainitsi kalliista parkkipaikoista? Tänään ollut hössötyspäivä. Katsotaan nyt jaksaako vielä jumppaan vääntäytyä. Mies ei ehdi kyl varmaan heittää joten taas ois löydyttävä parkki jostain.

baletista: Eikös siin ole tullintori aika lähellä, oisko siellä joku ruokapaikka? Kandikin pääsis asemalle sielt helposti, kun tullintori on tampere-talon ja aseman välissä.

(.) On tapahtunut paljon :) Eilen siis synnärivalmennus ja tänään neuvola. Arvatkaas kuka oli asettunut oikein päin :D Jee! Säästyttiin (toivottavasti, viel ehtii pyöriä väärinpäin) ulkokäännökseltä ja/tai sektiolta! Tuntuikin niin kurjalta, jos ei ole muita vaihtoehtoja, mutta nyt ollaan taas normaalitilanteessa ja kaikki ovet on auki! Kyllä mä kuulkaa aavistelinkin, että poika on kääntynyt. Niin kipeitä muljahduksia oli pitkin viikkoa ja toisaalta on tullut ihan uutena tuntemuksia, että joku painais virtsarakkoa. Päähän se siellä. Nyt ei o kyljessä enää kovaa mollukkaa ja minusta supistelutkin ovat hellittäneet hieman. Kiva juttu!

Neuvolassa otettiin vakavasti, kun kerroin mun pyörtyilyherkkyydestä. Menkkakipujen takia olen ollut sairaalassa kolmesti ja epäilty vaik mitä, mut aina on ollut kyse vaan mun kivunsietokyvystä. Polla pimenee pienimmästäkin. Kiva, kun se otettiin nyt vakavasti. Pääsen TAYSiin juttelemaan lekurin kanssa joulukuussa. Terkka rupes jo ehdottaan sektiota, mutta kyllä mä haluan yrittää alakautta! Nyt kun siihen tuli taas mahdollisuuskin.

Palailen myöhemmin, ukko tuli kotiin!

minki 33+3

Vierailija
19/27 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en sitten jaksanut lähteä jumppaan, kun on tullut koko päivä juostua asioilla. Ensi viikolla sitten, kun ei ole joogaakaan sillä viikolla!

Mies tuossa puheli jo, että miksi yrittää voittaa kipukammonsa tms. mikä tuo nyt lienee, automaattinen shokkireaktio kivusta/muusta mieltä järkyttävästä, juuri sen vaikeimman ollessa kyseessä. Eli miksi aloittaa vaikeimmasta, synnytyksestä. Hän oli jo sektion kannalla. Katsotaan nyt mitä lekurit on mieltä. Olis niin kiva vaan voittaa omat pelkonsa ja synnytyksestä selviytyminen olis suuri henkinen voitto, että minä kykenin! Oma kuva itsestäni on, että olen aina se heikoin lenkki enkä kestää mitään koskaan. Sellane kuva on perheellänikin ja äitikin jo epäili kuinka selviydyn. Kova halu ois nyt näyttää muille sekä itselle. Mutta tosiaan, en halua sitä paniikkitunnetta kokea. Selviydyn, jos pysyn rauhallisena eikä verenpaineet laske. Tippa auttaa, ja asiantunteva henkilöstö vierellä. No, mutta pitää miettiä vielä. En mä sinne näyttämään lähde, vaan saattamaan lasta turvallisesti maailmaan.

Minki

Vierailija
20/27 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, kuulostaisi ihan siltä, että sä olet ideaalitapaus ilokaasua ajatellen. Sehän rentouttaa ja voi viedä kivultakin vähän terää pois.

Mäkin olen pyörtynyt kaksi kertaa kivun takia, tosin molemmilla kerroilla se kipu on tullut jo vähän aiemmin, ja sitten verenpaineen laskun takia olen pyörtyä kupsahtanut. (Ja molemmilla kerroilla naamalleen, nyt on tikkejä kuin Harry Potterilla :)) Tänään synnytyssuunnittelussa puhuttiin juuri siitä, kuinka en pelkää kipua, vaan sitä, että sitten jälkitilanteessa pyörryn, vaikka pahin on jo ohi. Mutta noilla pyörtymiskerroilla kipu on tullut yllätyksenä, synnytyksessä tuskin niin pääsee käymään :) Itse lähden ihan toiveikkain mielin synnyttämään sitten, kun sen aika koittaa.

Tänään oli ihan karsea päivä, kun nukuttiin aamulla pommiin. Miehellä oli muka myös herätys, mutta hänen kellonsa soi 20min ennen, kun meidän piti jo seistä bussipysäkillä! Eipä siis keritty bussiin ja jouduttiin kävelemään juna-asemalle. Meinasin oksentaa matkalla kun sattui niin perhanasti (siis supisteli), ja sittenhän olikin maha kipeänä pitkään. Nyt kotonakin on supistellut vielä, mutta kivuttomasti. Maha on kuitenkin vielä arkana, ja olo on tosi väsynyt, ihan kuin olisin maratonin juossut.

Vitsi kun on se lääkäri vasta viikon päästä, mulla alkaa jo olla kauhuskenarioita siitä, kuinka supistelut muuttuvatkin " todellisiksi" , enkä tajua ennen kuin alkaa ponnistuttaa... No, taitaa olla toiveajattelua tuollainen. Yleensähän kaikki valittavat, kuinka on supistellut kipeästi ja säännöllisesti jo päiviä, eikä kohdunsuu silti ota auetakseen. On vähän hössö olo kun näin murehdin suppareista, mutta kun erilaisia ohjeita satelee eri tahoilta.

Jee, sain sen pinniksen suojan tehtyä nyt kokonaan! Harkitsen vielä josko ompelisin jonkun nauhan pitämään yläreunan ihan suorana (ts. kiinnittääkseni sen yläpuuhun), mutta toisaalta näyttäisi pysyvän noinkin, kun on pingotettuna siten, että solmin osat yhteen päätyjen takaa. Oli kyllä niin sekava selitys ettette varmaan tajunneet mitä tarkoitin, mutta olkoot :)

Nyt pötkölle.

Kandi & Muhku 34+0