Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ahdistaa uuden vuoden juhlinta?

Vierailija
28.12.2022 |

Saako viettää ihan tavallista koti-iltaa? Eihän ole pakko juoda skumppaa tai katsoa raketteja? Jos saisin valita, niin olisi ihan tavallinen päivä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on niin paljon stressaavampi. Lapsiperheessä on pakko olla lahjat, jotain koristeita, jouluruuat ja sukulaisia on nähtävä.

Uutena vuotena voi tyytyä nakkeihin ja pariin tähtisädetikkuun. Tai innostuessaan keksiä vaikka mitä. Rento juhla jolla on kuitenkin syvällinen merkitys: mitä haluamme ensi vuodelta,mikä oli parasta kuluneessa vuodessa.

Vierailija
42/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse viettää jos ei halua.

En minäkään vietä joulua ja ärsyttää lähinnä muiden jouluhypetys.

Miksi se ärsyttää?

Pitäisikö kaiken olla vaan aina samanlaista ja ihmisten olla jotain robotteja, jotka vaan on ja toimii päivästä toiseen.

Ei tietenkään, mutta usein ihmiset kyselevät miten aion viettää joulua, onko jouluruoat jo ostettu? Onko stressiä?

Kun kerron että en vietä, minulle se on päivä muiden joukossa, saan osakseni usein tuohtunutta päivittelyä siitä, miten joulua kuuluisi viettää.

En usko tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on niin paljon stressaavampi. Lapsiperheessä on pakko olla lahjat, jotain koristeita, jouluruuat ja sukulaisia on nähtävä.

Uutena vuotena voi tyytyä nakkeihin ja pariin tähtisädetikkuun. Tai innostuessaan keksiä vaikka mitä. Rento juhla jolla on kuitenkin syvällinen merkitys: mitä haluamme ensi vuodelta,mikä oli parasta kuluneessa vuodessa.

Ei joulu ole ainakaan meidän perheessä stressaava. Ei niitä sukulaisia ole mikään pakko nähdä :D jokainen luo itse oman joulustressinsä. Meillä ei ollut kinkkua tai laatikoita. Lahjat oli lapselle, mutta muuten hössötys jäi välistä, kuten muinakin vuosina.

Vierailija
44/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse viettää jos ei halua.

En minäkään vietä joulua ja ärsyttää lähinnä muiden jouluhypetys.

Miksi se ärsyttää?

Pitäisikö kaiken olla vaan aina samanlaista ja ihmisten olla jotain robotteja, jotka vaan on ja toimii päivästä toiseen.

Ei tietenkään, mutta usein ihmiset kyselevät miten aion viettää joulua, onko jouluruoat jo ostettu? Onko stressiä?

Kun kerron että en vietä, minulle se on päivä muiden joukossa, saan osakseni usein tuohtunutta päivittelyä siitä, miten joulua kuuluisi viettää.

En usko tätä.

No älä usko.

Vierailija
45/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me katellaan niitä raketteja (jos naapureilla on vielä varaa) paljussa skumppalasi kourassa ihan vaan oman perheen kesken. Iltapalaksi lämmitetään nakit ja lusikoidaan purkista forssan perunamössöä. Ei jaksa ahdistaa, vaikkei uuden vuoden hulabaloot ole kiinnostaneet enää 25 vuoteen.

Vierailija
46/46 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joulu ole ainakaan meidän perheessä stressaava. Ei niitä sukulaisia ole mikään pakko nähdä :D jokainen luo itse oman joulustressinsä. Meillä ei ollut kinkkua tai laatikoita. Lahjat oli lapselle, mutta muuten hössötys jäi välistä, kuten muinakin vuosina.

Mä olen aina miettinyt, mitä se joulustressi oikein on. Itselläni on suuri perhe, joten joulunviettäjiä oli tänäkin vuonna meillä lähes parikymmentä. Tein itse lähes kaikki ruoat, koti oli kauniisti koristeltu ja meillä on tapana ostaa tai tehdä vielä kaikille paljon lahjoja. Olin itse vielä töissä lähes aattoon saakka. En kuitenkaan hössöttänyt tai stressannut yhtään, sillä aloitin valmistelut ajoissa ja tein vähän kerrallaan. Tulisiko stressi siitä, jos jättää asiat viime tippaan?

No mutta asiaan. Itse en ole tainnut olla koskaan missään uuden vuoden juhlissa. Joskus nuorena olen ollut jossain ravintolassa, ja todettiin jo silloin, että ei ole oma juttu jonottaa ulkona pakkasessa jossain minihameessa ja ohuissa sukkahousuissa jäätymässä. Sen jälkeen on vietetty ihan kotona. Yleensä katsottu jotain hyviä sarjoja ja syöty herkkuja, ja juotu vähän viiniä tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme