Muita, joita ahdistaa uuden vuoden juhlinta?
Saako viettää ihan tavallista koti-iltaa? Eihän ole pakko juoda skumppaa tai katsoa raketteja? Jos saisin valita, niin olisi ihan tavallinen päivä.
Kommentit (46)
Juhlia saa ja se on ok.
Mutta...uusi vuosi on oikeasti surullinen asia...eli kaikki verot ja maksut nousevat aina 1.1. Eli sinä ja me kaikki köyhdymme.
Lisäksi meistä jokainen tulee vanhenemaan vuodella seuraavana vuonna. Sekin surullista.
Eli uusi vuosi onkin aina huonompi kuin edellinen.
Näinhän asia kun ajattelee realismin kautta.
Anteeksi suorasukainen kommenttini, ap, mutta oletko hieman yksinkertainen? Hyvin pieni prosentti (mahdollisesti vain jokunen promille) suomalaisista viettää uuttavuotta juomalla skumppaa.
Valtaosa makoilee sohvalla viettäen tavallista koti-iltaa. Taajamien ulkopuolella ei näy ainuttakaan rakettiakaan. Ja vaikka näkyisi, niitä ei ole pakko katsella.
Että vielä oikein ahdistus, voi tsiisus sentään.
Nuorena niitä kilttejä poikia ei koskaan kutsuttu mukaan juhlimaan... 😔
Minua ei ahdista se, että joku tahtoo juhlia. Minunhan ei tarvitse, jos en tahdo. Minua kuitenkin ahdistaa viikon kestävä luvaton ilotulitus, joka tänä vuonna alkoi eilen. Vuosi vuodelta pelko ja ahdistus on pahempaa ja koko viikko tapaninpäivästä tammikuun toiseen tai kolmanteen päivään menee päänsäryssä, oksettavassa olossa ja muussa vastaavassa. Olisin rennompi, jos tietäisin kaikkien noudattavan luvallista ilotulitusaikaa eikä uudenvuodenaatto minua haittaisi, koska voisin pysytellä silloin kotona.
Mua ahdistaa enemmän kaikki kuluneen vuoden juhlinta. Rahat meni, kiloja tuli ja tuskin ainakaan mainekaan mitenkään parani.
Saa olla koti-ilta. Meillä on aina, koska kotipihassa on talli ja hevosia, eikä haluta jättää niitä keskenään paukkeeseen. Ihan kohtalaisen rauhassa ovat, jos saavat olla ulkona niin että näkevät raketit ja edessä on heinää koko ajan. Sisällä stressaavat pauketta enemmän. Mutta silti on hyvä olla kotona, jos sattuukin että joku loukkaa itsensä tai tulevat aidoista läpi.
Muiden juhlinta ja raketit eivät silti häiritse. Täällä paukkuu metsästysaikaan muutenkin jatkuvasti.
Viime vuosina ollaan laitettu sama napostelumenu ja katsottu elokuvaa. Ruokalistalla on saaristolaisleipää ja sen kanssa erilaisia päälisiä (savulohimousse, katkaravut, kananmuna) ja paria salaattia (peruna- ja vihersalaatti). Leffaillat ovat vuosi vuodelta hauskempia, kun pian 11 v. täyttävän lapsen kanssa voi katsoa yhä mielenkiintoisempia elokuvia.
Uusi vuosi on pelkkää numerosymboliikkaa. Ei kiinnosta skumppa, eikä uudenvuodenhumppa eikä rakettien poksuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ahdista se, että joku tahtoo juhlia. Minunhan ei tarvitse, jos en tahdo. Minua kuitenkin ahdistaa viikon kestävä luvaton ilotulitus, joka tänä vuonna alkoi eilen. Vuosi vuodelta pelko ja ahdistus on pahempaa ja koko viikko tapaninpäivästä tammikuun toiseen tai kolmanteen päivään menee päänsäryssä, oksettavassa olossa ja muussa vastaavassa. Olisin rennompi, jos tietäisin kaikkien noudattavan luvallista ilotulitusaikaa eikä uudenvuodenaatto minua haittaisi, koska voisin pysytellä silloin kotona.
Onko sinulla traumataustaa? Ei ole pakko vastata.
Yleensä ei erityisemmin ahdista, mutta nyt kyllä, koska 1.1.2023 täytyy olla jo klo 7 töissä. Tulee lyhyt yöuni paukkeen takia. (Enkä ole koskaan pystynyt käyttämään korvatulppia.)
Mikä pakko on juhlia? Ihan tavallinen päivä siinä missä muutkin. Itse käyn saunassa, syön lohipastaa ja katson sarjoja.
Koiria on oikeasti miljardi!
Miljardi ja ne vievät ruokaa ja vauhdittavat ilmaston lämpenemistä
ja metsien tuhoa kun tarvitaan tilaa miljardien koirien ruualle!!!
Suomi malliksi
#Koirakielto #Vihreät
Vierailija kirjoitti:
Nuorena niitä kilttejä poikia ei koskaan kutsuttu mukaan juhlimaan... 😔
Eikä kilttejä tyttöjä. Eikä kutsuta vieläkään! Yksin saa olla. 😭
Itse vietän japanilaista uutta vuotta. Paras, ja isoin, juhla koko vuodessa. M27
Mies haluaa aina järjestää jotain, itse en jaksaisi. Siitä tämä ongelma juontuu. Ap.
Ei ole pakko juhlia. Itse tykkään olla kotosalla ja syödä nakkeja. En ota edes alkoholia. Katson jonkun kivan leffan telkusta.
Ei ahdista muu kuin ne hemmetin raketit. Illalla on käytännössä pakko valvoa vähintään yhteen tai kahteen, ja senkin jälkeen raketit vielä satunnaisesti paukkuvat. Sitä ei jaksaisi yhtään. Muuten ihan sama, miten muut uutta vuotta viettävät.
Mieheni työn takia emme aina juhli uutta vuotta joka vuosi, mutta ensi viikonloppuna meilläkin on skumppaa tarjolla. Ajattelimme vuokrata myös jonkun hyvän musadokumentin.
Tulpat korviin, nukahtamislääke ääntä kohti ja unta palloon! Ja kas: heräät vuonna 2023!
Kuka sitä pakottaa juhlimaan?Jos ei kiinnosta juhlia,niin sitten ei juhli!
Hohhoijaa.
No en tiedä ahdistaako, mutta ei kyllä yhtään kiinnosta. Turha juhlapäivä. Tavallista iltaa viettäisin minäkin, jos yksin olisin, mutta perhe haluaa juhlistaa enkä toki heiltä sitä iloa vie.