Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväät 6h junamatkalle

Vierailija
28.12.2022 |

Facen yhdessä reissuryhmässä henkilö kysyy vinkkejä. Mukana teini ja pikku lapsi. Joku ehdottaa jopa kylmälaukkua jne mukaan. Siis eikö oikeasti tuota aikaa selviä vaikkapa yhdessä sämpylällä ja pillimehulla? Toivottavasti ei mitään haisevia lihapullia ynnä muita pakkaa mukaan ravintolavaunuun.

Kommentit (1015)

Vierailija
761/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään siihen 6h junamatkaan kannattaa varata puolet kauemmin. Vähän väliä tuolla jää joku hirvi alle tai silta on remontissa.

Jos on tuollainen pidempi matka tiedossa, niin käyn aina ennen sitä syömässä asemalla tai lähistöllä, mukaan sitten vaikka joku täytetty patonki ja vesipullo.

Tai joku oman elämänsä sankari päättänyt tehdä itsemurhan juuri sen junan alle missä matkustat. 

Vierailija
762/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitettyjä kananmunia ainakin mukaan. 

ehdottomasti ja jauhelihamakaroni-mössöä ruokatermariin. Lisäksi nakkeja tai joululta yli jääneet kinkunjämät.

Nami kinkkua viime joululta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee niin tajuaa, että miksi suomalaiset ovat niin lihavia. 

Vierailija
764/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan selviä edes itse 6h ilman eväitä saati että laittaisin lapseni selviämään. Toisekseen perillä harvoin pääsee suoraan ruokapöytään vaan pitää jaksaa kävellä ja matkustaa bussilla jonnekin. Miksi kärsisin kun voin ottaa eväätkin?

Itse vien mieluiten lapset ravintolavaunuun syömään. Mutta jos se ei ole vaihtoehto niin sit joku pastasalaatti ja/ tai voileipiä.

Vierailija
765/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oikein tarkoituksella taktikoin niin, että nälkä ajoittuu nimenomaan sille junamatkalle. Näin tehostan omaa ajankäyttöäni, eli ei tarvitse käyttää aikaa ruokailuun ennen tai jälkeen matkan. Junassa on hyvää aikaa syödä, mitäpä muuta siellä tekisi?

Tämä ihan tiedoksi niille ihmettelijöille, jotka luulevat että joku ei pärjäisi muutaman tunnin matkaa syömättä.

Vierailija
766/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oikein tarkoituksella taktikoin niin, että nälkä ajoittuu nimenomaan sille junamatkalle. Näin tehostan omaa ajankäyttöäni, eli ei tarvitse käyttää aikaa ruokailuun ennen tai jälkeen matkan. Junassa on hyvää aikaa syödä, mitäpä muuta siellä tekisi?

Tämä ihan tiedoksi niille ihmettelijöille, jotka luulevat että joku ei pärjäisi muutaman tunnin matkaa syömättä.

Junamatkalla kuuluu kytätä muiden syömisiä ja tekemisiä yleensäkin eikä käyttää aikaa syömiseen itse. Myöhemmin voi avautua aiheesta tänne kun sen kuusi tuntia seurannut tarkkana. 

Vierailija
767/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta käyn ravintolavaunussa limsan ja jonkun sämpylän tai vastaavan syömässä. Junamatka Lappeenrannasta Ouluun kestää noin kahdeksan tuntia ja tuollakin tavoin saa aikaa kulutettua. Joskus ehdin käydä vielä erikseen kahvilla. 

Vierailija
768/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan jätä eväitä väliin ja korkein BMI minkä oon saavuttanut ikinä on 21. Ikää mulla 43v.

Vierailija
769/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan jätä eväitä väliin ja korkein BMI minkä oon saavuttanut ikinä on 21. Ikää mulla 43v.

Oletkin poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Vierailija
770/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan selviä edes itse 6h ilman eväitä saati että laittaisin lapseni selviämään. Toisekseen perillä harvoin pääsee suoraan ruokapöytään vaan pitää jaksaa kävellä ja matkustaa bussilla jonnekin. Miksi kärsisin kun voin ottaa eväätkin?

Itse vien mieluiten lapset ravintolavaunuun syömään. Mutta jos se ei ole vaihtoehto niin sit joku pastasalaatti ja/ tai voileipiä.

Meinaatko että kuolet nälkään 6 tunnissa. Tuskin?

Vierailija
771/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenan haukkailijat ja jugurttipurkin kalisuttelijat junassa saavat raivon nousemaan pintaan. Ai JUMALAUTA miten ärsyttäviä ääniä. Minkä takia sitä teidän syömisprojektia pitää koko vaunun kuunnella? Syökää ne jugurttinne ja omenanne kotona tai vaikka metsässä, ei junamatka ole mikään lastentarhan välipalatuokio.

Vierailija
772/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä eväänä lihapiirakoita, grillattuja maissintähkiä ja termospullossa maksamakkarakeittoa. Makeana palana on dallaspullia ja täytelakritsia. Hyvin on maistunut koko perheelle.

Vierailija
773/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti selviät. Kukaan ihminen ei kuole nälkään kuudessa tunnissa, ei edes lapsi. Kokeile joskus, saatat yllättyä, miten nopeasti näläntunne katoaa, kun ei heti ensimmäisestä vatsan kurnaisusta ole kiskomassa välipalaa.

Vierailija
774/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhteeton äiti kirjoitti:

Minulla on yleensä eväänä lihapiirakoita, grillattuja maissintähkiä ja termospullossa maksamakkarakeittoa. Makeana palana on dallaspullia ja täytelakritsia. Hyvin on maistunut koko perheelle.

Älä unohda raikkaita voileipiä, jos haluat olla nuhteeton äiti!

Vierailija
775/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonkka maitoa ja sangollinen perunoita.

Vierailija
776/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhteeton äiti kirjoitti:

Hapansilakka myös kätevä välipala aikuisille. Lapset eivät siitä valitettavasti tykkää.

Vierailija
777/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kuolet nälkään 6 tunnissa. Tuskin?

No en toki. Mut tulee päänsärkyä, kiukkuinen olo, hermot menee lapsiin. Onhan se nyt mukavampi  matka hyvin ravittuna. Ja siis MIKSI pitäisi olla 6h junamatka ilman ruokaa? Ihan vaan ettei vauvapalstalaisia ärsytä, että me syödään eväät?

Vierailija
778/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti selviät. Kukaan ihminen ei kuole nälkään kuudessa tunnissa, ei edes lapsi. Kokeile joskus, saatat yllättyä, miten nopeasti näläntunne katoaa, kun ei heti ensimmäisestä vatsan kurnaisusta ole kiskomassa välipalaa.

No mut miksi tartteis?

Vierailija
779/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan edustaja ilmeisesti ajaa ruoka- ja kahvitaukojen poistoa palstalla työpaikoilta. Alhaista.

Vierailija
780/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkin poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Veikkaan et jos muutkin söisi säännöllisesti ja terveellisesti, niin ylipaino ei olisi yhtä suuri ongelma kuin nykyään on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän