Eväät 6h junamatkalle
Facen yhdessä reissuryhmässä henkilö kysyy vinkkejä. Mukana teini ja pikku lapsi. Joku ehdottaa jopa kylmälaukkua jne mukaan. Siis eikö oikeasti tuota aikaa selviä vaikkapa yhdessä sämpylällä ja pillimehulla? Toivottavasti ei mitään haisevia lihapullia ynnä muita pakkaa mukaan ravintolavaunuun.
Kommentit (1015)
Vierailija kirjoitti:
Hah, olipa hauska kun sattui just tämä ketju kohdalle. Ja ihmettelen noin älyttömän vihaista reaktiota toisten eväisiin. Siis tajuan asian esim elokuvissa, siellä mässytys on häiritsevää, mutta ethän sinä edes kuule toisten mässytystä junassa! Oman lapsuuteni parhaimpia muistoja on äitini tekemät herkulliset eväät junamatkoille. Istuttiin siskon kanssa vastapäätä ja äiti nosteli eväskorista grillattua kanaa (koipia) ja kerrosvoileipiä, hedelmiä (viinirypäleitä, mandariineja, omenalohkoja), pullaa ja suklaata. Ihan naurattaa kun muistelen miltä tuntui kun äiti nosti korista aina uuden herkun. Muistan millainen se korikin oli, sellainen ruskea pajukori, jossa oli kansi. Tämä siis 70-luvulla.
Asiaa. Kunnon Viisikko-meininkiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka mukavaa lapsena oli junamatkalla syödä eväitä. Jostain syystä tavalliset voileivät maistuivat junassa paljon paremmilta kuin muuten. Tämän keskustelun perusteella nykylapsilta halutaan kieltää tämäkin hupi. 6 tuntia junassa on lapselle todella pitkä aika ja jotain puuhaa siihen pitää keksiä. Muuten koko vaunullisen rauha on mennyttä. Tällaisen boomerin ohje nuoremmille: ottakaa se kiristävä pipo pois päästä ja relatkaa vähän. Ja eväät mukaan, niin ei se omakaan nälkäkiukku yllätä.
Ja mitään muuta tekemistä lapselle ei ole kun syöminen? Ja mikä ihmeen nälkäkiukku? Nälkä on ihan normaali tunne eikä siihen kuole. Varsinkaan kuudessa tunnissa.
Ovatko kaikki negatiiviset tunteet aina ihan normaaleja? Nälästä sentään pääseen suht helposti eroon. Syömällä. Ne muut negatiiviset voivat sit olla hankalampia: katkeruus, ylimielisyys, paheksunta, kateus...toisen ihanista eväistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli nyt elävästi mieleen se keskustelu että mitä eväitä risteilylle mukaan. Jengi raahas hytteihinsä mikroja ja kahvinkeittimiä. Jollain oli tapana ottaa mukaan perhepizza millä pärjäsi koko risteilyn. Itse jäisin mielummin kotiin kun lähtisin tollaselle retkelle.
Sepä. Edes nuorena ja pee aana en ottanut mitään ruokia tai voikkosia laivalle. Sipsit laivan myymälästä, jotkut ranskalaiset kahvilassa, karkkeja, siinä se. Toki juomaan meni markkoja sitten mutta jotkut kämäiset eväät, ei!
Nyt viiskymppisenä sitten vähän kalliimmat ruuat laivalla. A la carte tai buffet. Mutta voikkosia ei edelleenkään.
Olis ne voikkoset olleet aika paljon fiksummat eväät, kuin lastut, ranskalaiset ja karkit.
Jos lähtee 1 tai 2 yön risteilylle kesällä (tai koska vaan mutta kesällä on risteilysesonki) niin eipä houkuttele eikä houkutellut silloinkaan syödä eilisiä tai toissapäiväisiä muhineita leipiä. Kinkut, juustot, rasva.. Eihän ne säily.
En ihmette jengin matkaripuleita.
En asunut satamakaupungissa. Sanotaan jos vaikka Jyväskylästä lähtee Helsinkiin lähteäkseen risteileen on voikkoset jo samana iltana hytin uumenissa todella lähmäiset. Mieluummin ne sipsit ym.Entisenä hotellisiivoojana: että ärsytti kun ihmiset toi ruokia ja sotki huoneet, ja baarikaappi jota oli käytetty jääkaappina, oli hirveässä kunnossa juuri kaikkien ruokien jälkeen.
Hese, kebab, savukala, grillimättö, jugurtit, banaania, limut ja maidot kaatuneena ja valuneena. Voitteko kuvitella sen sotkun ja usein oli ihan perheitä, ei mitään ryyppy porukoita. Huoneen siivoukseen käytettävä aika todella lyhyt, että melkein itku pääsi.
Jos ei ole varaa syödä ulkona, niin älkää lähtekö matkalle. Ja minkä juupelin takia ne heset ja kebut pitää tuoda huoneeseen ja siellä sotkea kuin sikalauma. Näinkö opetetaan lapsille tapoja? Onko hesessäkin paikan päällä syöminen jo liia snobimaista eliitin kotkotusta?
Me ei ehditä ravintolaan syömään matkalla. 😂 Aina puhutaan, että nyt käydään rauhassa syömässä, tänään on aikaa, ja lopputulos on se, että (kun on ensin päivä eletty eväillä, että ehditään nähdä ja kokea) toinen aikuinen hakee illalla noutosapuskat jostain sillä aikaa, kun toinen uittaa lapset hotellin uima-altaassa. Mut ei siellä huoneessa sotketa, vaan pidetään tarkka huoli, että ruoka on siististi syötävää ja että lapset syö pöydän ääressä. Jos vaikka leivästä jää murusia, ne siivotaan pois ja roskat pannaan roskikseen. Koskaan ei ole meidän jäljiltä jäänyt jääkaappi tai mikro sotkuiseksi tai muutakaan sotkua. Eikä ne ravintolasta mukaan otetut ruuat ole sen halvempia kuin paikan päällä syödyt, että sinänsä rahasta tämä ei ole kiinni.
Tämä ketju on älyttömyydessään hupaisa. Nälkäkiukkua, diabetesta ja aineenvaihduntakin hidastuu kun ei kuuteen tuntiin syö. Ristus. Ja jos ja kun joku sanoo ettei siihen kuole, on ihmisvihaaja ja syömishäiriöinen 😂
Just matkustin välillä Helsinki-Oulu, kukaan ei mässyttänyt eikä rouskuttanut mitään, ei meno- eikä tulomatkalla. Eli ihmeesti ne ihmiset selviää.
En tiedä, onko jo mainittu, mutta kannabismuffinssit sopivat hyvin myös pitkälle junamatkalle. Eivät tietenkään lasten eväiksi, mutta jos kanssamatkustajat vaikuttavat olevan aggressiivisia, heillekin voi toki tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on älyttömyydessään hupaisa. Nälkäkiukkua, diabetesta ja aineenvaihduntakin hidastuu kun ei kuuteen tuntiin syö. Ristus. Ja jos ja kun joku sanoo ettei siihen kuole, on ihmisvihaaja ja syömishäiriöinen 😂
Just matkustin välillä Helsinki-Oulu, kukaan ei mässyttänyt eikä rouskuttanut mitään, ei meno- eikä tulomatkalla. Eli ihmeesti ne ihmiset selviää.
No minä matkustin juuri omasta kaupungista naapurikaupunkiin ja takaisin, väli 30 min, ja kyllä siellä vaunussa aika moni rapisteli jotain paistopistepussia. Tosin tuskinpa tuo ketään häiritsi/ kukaan muu kuullut, koska näkemilläni henkilöillä oli kaikilla kuulokkeet tai napit korvilla ja joku laite käsissä. Itse olin se harvinaisuus, jolla ei ollut korvilla mitään, eikä muakaan se eväiden rapina haitannut. 😄
Mulla on muuten sellainen vatsa, että liian pitkään venytetty nälkä saa vatsalaukn ärtymään ja todella kipeäksi ja siihen kipeään vatsaan syöminen saa vatsan vielä kipeämmäksi. Todellakaan en kärvistele nälässä yhtään sen kauemmin kuin on pakko ja pilaa loppu päivää kivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junanvaunussa omalla paikallaan omia eväitä mässyttäville on ihan oma paikkansa helvetissä. Samaan paikkaan joutuvat myös junassa aamutoimiaan kuten meikkaamista suorittavat. Toivon että siellä on todella kuuma.
Nyt on kyllä vähän outoa juttua täällä. Kerrotko mikä siinä on niin kamalaa jos joku syö junassa eväitä? Rapina? Miten sitten perheellisten tulisi junassa toimia kun tulee älyttömän kalliiksi ostaa ruoat ravintolavaunusta ja ne loppuvat kahvivaunussa sitten muiltakin.
Kun junassa syödään - erityisesti vieläpä lapsiperhe syö - niin sen jälkeen koko vaunu on sotkettu ruokatahmaan. Lapset varsinkin syövät sormin ja sitten pyyhkivät kätensä penkkeihin ja tankoihin ja ikkunoihin ja pöytiin ja kaikkialle.
Istupa joskus puhtaissa ja siisteissä vaatteissa sellaiselle paikalle, missä on syöty.
En tiedä, mitä oli tapahtunut matkalla paikasta x Helsinkiin perhehytissä. Enkä ole edes ihan varma haluanko kaikkea tietääkään. Joka tapauksessa, onneksi tulimme junaan ajoissa ja löysimme konduktöörin. Konduktööri sai junasiivoajat paikalle, jotka nopeasti yrittivät siivota, mutta ei siitä mitään tullut. Mm lattia oli voissa/margariinissa ja koirankarvoissa (juu ei ole lemmikkieläinpaikka), kaikki tavarat, jota hytin pöydällä (lelut) oli, olivat rasvassa... Ennen siivousta ja siivouksen jälkeen otettiin molemmat konduktöörin kanssa kuvat hytistä. Konduktööri selvitti, ettei junassa ole tilaa kuin extraluokassa, siirsi meidät sitten sinne istumaan ja pyysi meitä vielä laittamaan palautetta VR:lle tapahtuneesta. No mitä vastasi VR:n asiakaspalvelu, "valitettavasti myöhästymisestä johtuen ko junan vaunuja ei kaikilta osin ollut ehditty siivota, onneksi konduktööri sai siirrettyä teidät toisaalle istumaan, kun selvisi, ettei hyttiä saada ajoissa käyttökuntoon." Mielummin me siellä perhehytissä olisi 1-vuotiaan kanssa matkustettu kuin extraluokassa. Onni onnettomuudessa oli, että tyttö nukkui lähes koko matkan, eikä tarvinnut alkaa jonkun pa*kantärkeän kanssa vääntää siitä, että saako lapsi matkustaa extraluokassa vai ei. Täytyy toivoa, ettei hyttiä ollut kukaan varannut loppumatkaksi...
Meidän kokemuksen mukaan viimeiset vuodet tuo kuvailemasi perhehyti on normi tasoa, siivouksen jälkeen ja myös muissa vaunuissa lähes samanlaista.. Todella likaista kaikkialla, pahinta, jos penkit on kuvottavan likaisia. Itse jo toivoisin, että Suomessa siirryttäisiin ainakin lähijunissa ja busseissa puu- tai kovamuovi penkkeihin, niin kuin metrossa. Kaukojunissa pyyhittäviin nestettä läpäisemättömiin kankaisiin tuolien päällysteissä. Allergiahytit oli siistimpiä, niistä on luovuttu ja osaan laitettu kokolattiamatto. Nykyään valitsen paikat tavallisesta vaunusta.
Junassa on kyllä ravintolavaunu tai ainakin myyntikärry. Ei mitään järkeä raahata omia eväitä mukaan. No mutta jotkut ottaa säilykkeitä mukaan etelämatkallekin
Vierailija kirjoitti:
Ite oon aina laittanut keitetyn kananmunan suuhun ja nielassu sen puolimatkassa.
Muistathan kuoria sen ensiksi?
Vierailija kirjoitti:
Siis evääthän on se juttu pitkällä junamatkalla. Järki toki oltava mukana siinä mitä mukaan ottaa, ei kait kukaan sinne jotaki kalakeittoa ottaisi 😂. Hedelmiä, keksiä, juomista.
Enemmän ihmettelen junassa lapsia jotka saavat kävellä paskasilla lattioilla ilman kenkiä ja rääppivät joka paikkaa. Mutta ei kaikki näin tee, ei pidä yleistää.
Ja sitäkin ihmettelen että kun ensin siellä lääpitään lattiat, ovet ja paikat, ja sitten mami antaa hedelmää tms. käsillä syötävää, lapsen käsiä ei pestä/desinfioida mitenkään. Aina kun näen tätä (ja näen usein) niin tekisi mieli antaa heille käsidesipullostani tujaus käsiin. Opettakaa nyt sitä hygieniaa. Ei ole kiva mennä mummilaan Ilomantsiin ja sitten olla pas...taudissa tai flunssassa siellä, mumminkin tartuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka mukavaa lapsena oli junamatkalla syödä eväitä. Jostain syystä tavalliset voileivät maistuivat junassa paljon paremmilta kuin muuten. Tämän keskustelun perusteella nykylapsilta halutaan kieltää tämäkin hupi. 6 tuntia junassa on lapselle todella pitkä aika ja jotain puuhaa siihen pitää keksiä. Muuten koko vaunullisen rauha on mennyttä. Tällaisen boomerin ohje nuoremmille: ottakaa se kiristävä pipo pois päästä ja relatkaa vähän. Ja eväät mukaan, niin ei se omakaan nälkäkiukku yllätä.
Ja mitään muuta tekemistä lapselle ei ole kun syöminen? Ja mikä ihmeen nälkäkiukku? Nälkä on ihan normaali tunne eikä siihen kuole. Varsinkaan kuudessa tunnissa.
Ovatko kaikki negatiiviset tunteet aina ihan normaaleja? Nälästä sentään pääseen suht helposti eroon. Syömällä. Ne muut negatiiviset voivat sit olla hankalampia: katkeruus, ylimielisyys, paheksunta, kateus...toisen ihanista eväistä...
Av-raati on selkästi kehittymässä. Näin pitkälle päästiin tässäkin keskustelussa jo, kunnes kateuskortti nostettiin esiin. Joskus viitisen vuotta sitten kateuskortti oli jo 1-sivulla havaittavissa.
Ihanaa, oon siis kateellinen banaanin mässyttäjille, sen jälkeen kun olen itse käynyt syömässä kanasalaatin ja valkkarin sekä pikku jäden ravintolavaunussa. En tiennytkään, mutta nytpä tiedän :D . Siitähän se mun ärsytys johtuukin eikä siitä imelästä hajusta ja banaanin lussutusäänestä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli nyt elävästi mieleen se keskustelu että mitä eväitä risteilylle mukaan. Jengi raahas hytteihinsä mikroja ja kahvinkeittimiä. Jollain oli tapana ottaa mukaan perhepizza millä pärjäsi koko risteilyn. Itse jäisin mielummin kotiin kun lähtisin tollaselle retkelle.
Sepä. Edes nuorena ja pee aana en ottanut mitään ruokia tai voikkosia laivalle. Sipsit laivan myymälästä, jotkut ranskalaiset kahvilassa, karkkeja, siinä se. Toki juomaan meni markkoja sitten mutta jotkut kämäiset eväät, ei!
Nyt viiskymppisenä sitten vähän kalliimmat ruuat laivalla. A la carte tai buffet. Mutta voikkosia ei edelleenkään.
Olis ne voikkoset olleet aika paljon fiksummat eväät, kuin lastut, ranskalaiset ja karkit.
Jos lähtee 1 tai 2 yön risteilylle kesällä (tai koska vaan mutta kesällä on risteilysesonki) niin eipä houkuttele eikä houkutellut silloinkaan syödä eilisiä tai toissapäiväisiä muhineita leipiä. Kinkut, juustot, rasva.. Eihän ne säily.
En ihmette jengin matkaripuleita.
En asunut satamakaupungissa. Sanotaan jos vaikka Jyväskylästä lähtee Helsinkiin lähteäkseen risteileen on voikkoset jo samana iltana hytin uumenissa todella lähmäiset. Mieluummin ne sipsit ym.Entisenä hotellisiivoojana: että ärsytti kun ihmiset toi ruokia ja sotki huoneet, ja baarikaappi jota oli käytetty jääkaappina, oli hirveässä kunnossa juuri kaikkien ruokien jälkeen.
Hese, kebab, savukala, grillimättö, jugurtit, banaania, limut ja maidot kaatuneena ja valuneena. Voitteko kuvitella sen sotkun ja usein oli ihan perheitä, ei mitään ryyppy porukoita. Huoneen siivoukseen käytettävä aika todella lyhyt, että melkein itku pääsi.
Jos ei ole varaa syödä ulkona, niin älkää lähtekö matkalle. Ja minkä juupelin takia ne heset ja kebut pitää tuoda huoneeseen ja siellä sotkea kuin sikalauma. Näinkö opetetaan lapsille tapoja? Onko hesessäkin paikan päällä syöminen jo liia snobimaista eliitin kotkotusta?
Me ei ehditä ravintolaan syömään matkalla. 😂 Aina puhutaan, että nyt käydään rauhassa syömässä, tänään on aikaa, ja lopputulos on se, että (kun on ensin päivä eletty eväillä, että ehditään nähdä ja kokea) toinen aikuinen hakee illalla noutosapuskat jostain sillä aikaa, kun toinen uittaa lapset hotellin uima-altaassa. Mut ei siellä huoneessa sotketa, vaan pidetään tarkka huoli, että ruoka on siististi syötävää ja että lapset syö pöydän ääressä. Jos vaikka leivästä jää murusia, ne siivotaan pois ja roskat pannaan roskikseen. Koskaan ei ole meidän jäljiltä jäänyt jääkaappi tai mikro sotkuiseksi tai muutakaan sotkua. Eikä ne ravintolasta mukaan otetut ruuat ole sen halvempia kuin paikan päällä syödyt, että sinänsä rahasta tämä ei ole kiinni.
Hyvä jos olette siistejä noutoruokienne kanssa, mutta tiesittehän että hotellin uima-allasta ei ole tarkoitettu pesuun vaan uimiseen. Pesu tapahtuu suihkussa, ja sitten vasta uima-altaaseen. Toki suomalaiset tämän keskimäärin haltsaavatkin aika hyvin. Näin pienenä hienosäätöohjeena.
ps. eikö se ole inhottavaa kun en hese/kebabroskat haisee roskiksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just matkustin välillä Helsinki-Oulu, kukaan ei mässyttänyt eikä rouskuttanut mitään, ei meno- eikä tulomatkalla. Eli ihmeesti ne ihmiset selviää.No minä matkustin juuri omasta kaupungista naapurikaupunkiin ja takaisin, väli 30 min, ja kyllä siellä vaunussa aika moni rapisteli jotain paistopistepussia. Tosin tuskinpa tuo ketään häiritsi/ kukaan muu kuullut, koska näkemilläni henkilöillä oli kaikilla kuulokkeet tai napit korvilla ja joku laite käsissä. Itse olin se harvinaisuus, jolla ei ollut korvilla mitään, eikä muakaan se eväiden rapina haitannut. 😄
Mulla on muuten sellainen vatsa, että liian pitkään venytetty nälkä saa vatsalaukn ärtymään ja todella kipeäksi ja siihen kipeään vatsaan syöminen saa vatsan vielä kipeämmäksi. Todellakaan en kärvistele nälässä yhtään sen kauemmin kuin on pakko ja pilaa loppu päivää kivulla.
Tampereen ratikassa näin hiljattain nuoret naiset, jotka olivat ottaneet ruuhkaiseen aikaan vaunuun sushilajitelmat joita söivät. Ratikkaväli on pisimmillään puoli tuntia. Luulisi olevan todella hankalaakin, kyseessä todellakin ruuhkavuoro. En tiedä mitä tekivät roskille, ratikassa ei ole roskiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-raati on selkästi kehittymässä. Näin pitkälle päästiin tässäkin keskustelussa jo, kunnes kateuskortti nostettiin esiin. Joskus viitisen vuotta sitten kateuskortti oli jo 1-sivulla havaittavissa.
Ihanaa, oon siis kateellinen banaanin mässyttäjille, sen jälkeen kun olen itse käynyt syömässä kanasalaatin ja valkkarin sekä pikku jäden ravintolavaunussa. En tiennytkään, mutta nytpä tiedän :D . Siitähän se mun ärsytys johtuukin eikä siitä imelästä hajusta ja banaanin lussutusäänestä....
Tämä. Täällä syytetään eväiden arvostelijoita vihaisiksi, mutta kun keskustelua lukee, niin kyllä ne vihaisimmat kommentit tulevat näiltä evästelijöiltä. Minulla on oikeus syödä eväitäni blaa blaa blaa. Osuu arkaan paikkaan tuo jatkuva syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kyseisen keskustelun. En käsitä miten uusavuttomia ihmiset voivat olla. Ja siinäkin aloittajan suurin ongelma oli, ettei haluta syödä ravintolavaunussa kalliisti mutta samaan hengenvetoon pohti Subway-sandwichien hakemista mukaan matkalle, ikäänkuin nekään nyt ilmaisia olisivat. Ei se ravintolavaunu nyt jumaliste niin kallis ole. Ja sitten joka Sirpa ja Liisa siellä ketjussa ehdottamassa kaiken maailman sillivoileipien tekoa evääksi sun muuta. Kiva sitten kanssamatkustajien istua siellä käryssä kun yhdet mässyttävät eväitään omalla paikallaan.
Kuinka helvetin avuttomia ihmiset voi olla vielä vuonna 2022?
Nythän sitä ollaan avuttomia ja tulevaisuudessa vielä enemmän, mutta toisaalta hyvä, että osataan apuakin pyytää. Siitä se avuttomuus sitten lähtee pois.
Ei lähde koska kannettu vesi ei kaivossa pysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikisellä ryhmämatkalla, joka kestää vaikka vain pari tuntia suuntaansa, on joka toisella nyökällä joku saamarin banaani ja mandariini mukana, juotavaa jugurttia sun muuta. En käsitä yhtään. Viimeksi käytiin yhdessä näyttelyjutussa, matka kesti tosiaan vain n. puolitoista tuntia, niin jo puolen tunnin päästä viereisessä penkkirivissä alettiin maiskuttaa banaania.
Ja reissun ensimmäisenä kohteena oli ruokailu ravintolassa.
Ja ei, älkää vain tulko minulle mussuttamaan mistään diabeteksestä. Se on minulla itsellä. Osaan kyllä ajoittaa syömiset enkä muutenkaan missään nimessä syö banaania täpötäydessä bussissa. Siitä lemusta tulee suorastaan päänsärky.
Jos matkoille on otettava mukaan syötävää, jättäkää ne banaanit ja appelsiinit pois. Omenalohkot ajaa saman asian.
Juuri näin. Ei banaania eikä juotavaa jugurttia haju/äänimaailman tähden.
Tämä on hauska ketju. Eilen illalla luin tätä ja meinasin tyrskähdellä välillä, mies ihmetteli mitä oikein luen. En kehdannut sanoa totuutta. :)
Täällä on niin värikkäitä ilmaisuja joillain.
Jos joku saa päänsäryn banaanista, niin on todella hajuyliherkkä! Ja mitä helv. vikaa on juotavassa jogurtissa?? Kaikenmaailman valkosipulipizzojen ymmärrän vähän ehkä ärsyttävän. Mut juotava jogurtti?? Ja mistä kukaan tietää, miksi joku syö just siinä junassa, kun on hetki aikaa. Pitäisikö siis odottaa perillepääsyä ja syödä jossain aseman nurkassa?
Suvaitsemattomuus toisia ihmisiä kohtaan on kyl nyt ihan uudella tasolla.
Ottamatta kantaa hajuihin mutta jugurttihan lämpenee junassa? En itse kyllä söisi lämmintä jugurttia, yh. Mutta nähtävästi moni pitää siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei kukaan ole sanonut, että lapsille ainoa tekeminen olisi syöminen. Kehittelit tuon omassa päässäsi. Nälkäkiukku on sitä, kun ihmisestä tulee kiukkunen, kun on nälkä. Toisilla verensokerinlasku aiheuttaa todella hankalan olon. Lapset wivät välttämättä pidä aitä kiukkuaan sisällään, jolloin koukustuu hekin, jotka muuten pitäisivät kiukun sisällään.
Tässä ketjussa tuntuvat kiukkuisilta kaikki, jotka ihmettelevät, miksi ihmiset eivät ole suosiolla syömättä tuntikausia, vaan ihan ottavat eväitäkin mukaan. Herää epäilys, että jos söisivät välillä, eivät olisi niin kiukkuisia niitä kohtaan, jotka syövät.
Samaa tässä miettinyt, että nämä joita muiden syöminen tuntuu häiritsevän tosi paljon, ovat juuri näitä nälkäkiukku ihmisiä. Nälkäisenä kaikki ärsyttää, sitä ei vaan itse tajua. Ei se ole normaalia, että toisen ihmisen syöminen tai juominen tai ylipäätään olemassa oleminen ärsyttää. Jos muut ihmiset ärsyttävät, niin silloin kannattaa pitää huolta omasta riittävästä syömisestä, tulee paljon leppoisampi matka. Vaikka nälkään ei ehdi kuolemaan Suomen sisäisillä matkoilla, niin oma mieliala olisi parempi, kun pitäisi nälän poissa.
Itselläni nälkä on sellainen, että ensin sen tuntee ja sitten se tuntuu menevän ohi ja hyvin pärjää syömättä. Juuri tässä vaiheessa kiukku iskee päälle, itse sitä ei huomaa, mutta kumppani kyllä huomaa.
juustoa, hyvin kypsytettyä, ja rosvonpaistivoileipiä. Ja sitten riisutaan kengät ... sukissa on mielenkiintoiset aromit.
Ja rosollia on hyvä ottaa mukaan, ja mämmiä, kun pääsiäinen lähestyy.
Keksejä, ne murustaa kivasti, ja röyhtäyttävää limpparia.
Näin järjestyy hyvin tilaa eikä kukaan outo tuntematon pyri viereen.
Mielenkiintoista olisi kuulla, selvisikö AP tästä 6 tunnin seikkailusta hengissä??
Ihana, grillattu kanankoipi😄