Eväät 6h junamatkalle
Facen yhdessä reissuryhmässä henkilö kysyy vinkkejä. Mukana teini ja pikku lapsi. Joku ehdottaa jopa kylmälaukkua jne mukaan. Siis eikö oikeasti tuota aikaa selviä vaikkapa yhdessä sämpylällä ja pillimehulla? Toivottavasti ei mitään haisevia lihapullia ynnä muita pakkaa mukaan ravintolavaunuun.
Kommentit (1015)
Ah, viikon päästä Helsinki-Oulu-Helsinki reissu. Voitte olla varmoja että eväitä löytyy kumpaankin suuntaan. Toivottavasti joku teistä mässytyksestä ärsyyntyvistä istuu viereeni. Syön koko matkan ajan ihan vaan kiusakseni.
Joku ehdotti facessa, että voisiko tilata väliasemalle pitsan..
Mä taidan kans seuraavalle junamatkalle varata termariin hernaria ja sitten muna-sillivoileipiä. Ryystän seuraksi piimää. Väliajat rouskutan mandariinia ja pähkinöitä. Syön koko 5h jonka matka kestää.
Itselle riittää 4h (työ) junamatkalle kahvi ja pieni smoothie/jogurtti.
Kun on kyseessä lomareissu ja mahdollisesti pitempi istuminen junassa, niin pähkinöitä, rusinoita ja juomista. Kohokohtahan on päästä päätepisteessä syömään rennosti paikkaan, jota ei löydy kotipaikkakunnalta😁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on suorastaan naurettava. Kukaan ei tarvitse kuuden tunnin matkalle ruokaa. Ja kyllä, on pieni lapsi ja noin 35-kiloinen koira, ikinä kukaan meistä ei ole nälkään tai janoon kuollut. Ei mua myöskään haittaa muiden ihmisten pupellukset.
Itse olet naurettava kun kommentoit moista. Et tiedä mitään toisten ruoka-aikatauluista tai käytännöistä. Joidenkin ihmisten on syötävä tietyin väliajoin ja sinun mielipiteelläsi ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
Hulluinta on ettei VR koe syömistä junissa ongelmalliseksi, mutta näille joillekin se on ja ollaan määrittämässä toisten puolesta mikä on hyväksyttävää tai normaalia. Näemmä jos on pätkäpaastolla niin silloinkin täytyy matkustaa oman ruokailuikkunan ulkopuolella ettei kukaan näe, että nyt tuo syö. Kertakaikkiaan ahdistava ketju taas jonka suhteen en usko, että kaikki kirjoittajat ovat tr0llejakaan.
saahan sitä syödä vaikka kirkossa, mutta eikö olisi kohteliasta muita kohtaan syödä sellaisia asioita, joista toisille ei ole terveydellistä vaaraa, tai vaikka ottaa huomioon ääniyliherkät, jotka eivät ole onnistuneet siedättämään itseään vaikka maiskuttajilta. Viimeksi mainitun ryhmän oire on vain mielellinen ärsytys, mutta ne muut sitten: ei ole vaikeaa löytää kaupasta ruokaa, jossa ei olisi ilman välityksellä leviäviä allergeeja - pähkinät ovat tästä hyvä esimerkki. moni allerginen pyrkii pääsemään allergiahyttiin (kuulin tosin jostain, että niitä ei olisi enää junissa, hyttejä on, mutta ne ovat avoimia kaikille), mutta niitäkin on rajallisesti
Ennen oli duunimatka bussilla aika tasan 1h, ja jokaisella naisella aina jotaki karkkia yms.
Vierailija kirjoitti:
Junanvaunussa omalla paikallaan omia eväitä mässyttäville on ihan oma paikkansa helvetissä. Samaan paikkaan joutuvat myös junassa aamutoimiaan kuten meikkaamista suorittavat. Toivon että siellä on todella kuuma.
Kerran otin ja hain päivälennolle eurooppaan pitsan mukaani. Kyllä siinä kanssalentäjät nieleskeli. Jos mulla olisi ollut 15 pitsaa vielä niin kirkuen olisi ihmiset tapelleet ja rahaa tarjonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä vähän outoa juttua täällä. Kerrotko mikä siinä on niin kamalaa jos joku syö junassa eväitä? Rapina? Miten sitten perheellisten tulisi junassa toimia kun tulee älyttömän kalliiksi ostaa ruoat ravintolavaunusta ja ne loppuvat kahvivaunussa sitten muiltakin.
Rapina, mässytys, haju. Ei siinä ole mitään outoa, että seurueeseenne kuulumattomat eivät halua kuunnella ja haistella syömistänne.
Et siis käy koskaan ravintoloissa. Ok.
millaisissa ravintoloissa käyt, kun vertaat junavaunua ja ravintolatilaa keskenään? Siuellä nyt yleensä on vähän etäisyyttä pöytien välissä ja syödään aterimilla. Junavaunussa ei välttämättä.
Itse tilasin kerran väliasemalle pizzan, ilmoitin millä junalla tulen, ja vaunun numeron, siellä oli pizzalähetti odottamssa kun juna saapui asemalle...
Lyhyelläkin junamatkalla voi epätoivo iskeä ilman hätävaraa. Aina voi joku vika pysäyttää junan korpitaipaleelle vaikka viideksi tunniksi.
Laittaa vaan vaunun ja paikan numeron äppiin ja pyytää fuudoraa heittään woltin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on suorastaan naurettava. Kukaan ei tarvitse kuuden tunnin matkalle ruokaa. Ja kyllä, on pieni lapsi ja noin 35-kiloinen koira, ikinä kukaan meistä ei ole nälkään tai janoon kuollut. Ei mua myöskään haittaa muiden ihmisten pupellukset.
Itse olet naurettava kun kommentoit moista. Et tiedä mitään toisten ruoka-aikatauluista tai käytännöistä. Joidenkin ihmisten on syötävä tietyin väliajoin ja sinun mielipiteelläsi ei ole sen kanssa mitään tekemistä.
Hulluinta on ettei VR koe syömistä junissa ongelmalliseksi, mutta näille joillekin se on ja ollaan määrittämässä toisten puolesta mikä on hyväksyttävää tai normaalia. Näemmä jos on pätkäpaastolla niin silloinkin täytyy matkustaa oman ruokailuikkunan ulkopuolella ettei kukaan näe, että nyt tuo syö. Kertakaikkiaan ahdistava ketju taas jonka suhteen en usko, että kaikki kirjoittajat ovat tr0llejakaan.
saahan sitä syödä vaikka kirkossa, mutta eikö olisi kohteliasta muita kohtaan syödä sellaisia asioita, joista toisille ei ole terveydellistä vaaraa, tai vaikka ottaa huomioon ääniyliherkät, jotka eivät ole onnistuneet siedättämään itseään vaikka maiskuttajilta. Viimeksi mainitun ryhmän oire on vain mielellinen ärsytys, mutta ne muut sitten: ei ole vaikeaa löytää kaupasta ruokaa, jossa ei olisi ilman välityksellä leviäviä allergeeja - pähkinät ovat tästä hyvä esimerkki. moni allerginen pyrkii pääsemään allergiahyttiin (kuulin tosin jostain, että niitä ei olisi enää junissa, hyttejä on, mutta ne ovat avoimia kaikille), mutta niitäkin on rajallisesti
Missä olen sanonut syöväni pähkinöitä tai kalaa evääksi?
Voiko tilata noutopitsan liikkuvaan junaan?
A
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä 5h junamatka venyi 10 tuntiin. Kannattaa ottaa eväitä mukaan. VR:n luotettavuus ei ole enää sama kuin ennen.
Näinpä. Olen myös ollut myöhässä olevissa junissa, joista on ravintolavaunu myyty tyhjäksi tai sitä ei ole avattu ollenkaan, koska ei ollut henkilökuntaa. Puhumattakaan yöjunan edellisenä iltana tilatuista aamupaloista, joita ei sitten aamulla riittänytkään kaikille tilaajille. Ei enää koskaan VR:n kyytiin ilman omia eväitä
Minulla on esim pizzaa ,herkkukerrosleipä, vegepiirakka ,riisipiirakoita kananmunalla, pasteija, pepsiä jos toisilla on siinä lähellä jotain hyvää niin ei ärsytä ja kidu kun itsellä ei oo. 45v
"Itseäni aina ihmetyttää nämä henkilöt, jotka esim. junassa ehtivät käydä ravintolavaunussa kuuden tunnin matkan aikana jo kahdesti ja syödä vielä välipalaa sen lisäksi vaunussakin."
Eikö kertaakaan ole tullut mieleesi, että siellä ravintolavaunussa voi käydä kahvillakin?
Eväät on paras tapa pitää lapsi hyvällä tuulella ja olemaan häiritsemättä muita.
Jotain helposti syötävää, voileipä pussiin, mehua.
Suosittelen ottamaan evästä, tehty joskus pöljyyttään pitkiä matkoja, perillä ei saanutkaan heti mitään.