Aikoinaan vuokrakerrostalotkin olivat turvallisia paikkoja lapsille. Nykyään ei uskalla antaa keinua yksin pihalla ja kännykkä pitää käskyttää pitämään piilossa
Itseni taas hirvittää yleiset tilat, koppivarastot ja sauna.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten profeetta Mohammed sanoo että lapset pitää ottaa seksiorjiksi
ja persut komppaa! Tiedäthän KANSANEDUSTAJA tynkkysen?
Tuota.. en allekirjoita. Vietin lapsuuteni 80/90-luvulla kerrostalossa jossa oli omistusasuntoja ja oli hyvin rauhallinen taloyhtiö MUTTA oli kahden kaupungin vuokratalon puristuksessa, meidän parvekkeelta näkyi toiseen ja minun huoneestani toiseen. Tontit erotti pelkkä aita. Näissä taloissa oli levoton meno, ihmiset kommunikoivat lähinnä huutamalla ja poliisit pyöri usein pihoissa. Ystävystyin parin taloissa asuvan lapsen kanssa ja muistan etenkin sanotaan nyt "Jennin " hyvin laihan isän jolla oli tatuointi olkapäässä ja joka nukkui usein, meidän piti olla hiljaa ettei isä heräisi ja suuttuisi. Heillä oli myös iso koira joka haukkui jatkuvasti, kiltti mutta äänekäs. Olen silti kiitollinen ettei äitini ollut ennakoluuloinen ja antoi minun leikkiä myös "Jennin" ja muiden vuokratalojen lasten kanssa. Vaikka osa olikin aika inhottavia ja käytöstavattomia kuten ne pojat, jotka tulivat aitamme yli rikkomaan tekemämme lumilinnan.
Meidän kerrostalossa on sekä omistus että vuokra-asuntoja ja on näitä riehujia.
En ole vielä asunut kerrostalossa missä näitä ei olisi.
Ei ole kyllä aivan noin. Kävin 70 luvulla lomilla Pohjois Haagassa vuokratalossa sukuloimassa ja meno oli tosi hurjaa. Kyseisessä rapussa mm puukotettiin mies ja kaikkea tapahtui.
Tänään siellä on paljon rauhallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa on sekä omistus että vuokra-asuntoja ja on näitä riehujia.
En ole vielä asunut kerrostalossa missä näitä ei olisi.
Höpö höpö.
Olen asunut useassa kerrostalossa eikä ole ollut riehuntaa.
Nytkin asun erittäin rauhallisessa kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota.. en allekirjoita. Vietin lapsuuteni 80/90-luvulla kerrostalossa jossa oli omistusasuntoja ja oli hyvin rauhallinen taloyhtiö MUTTA oli kahden kaupungin vuokratalon puristuksessa, meidän parvekkeelta näkyi toiseen ja minun huoneestani toiseen. Tontit erotti pelkkä aita. Näissä taloissa oli levoton meno, ihmiset kommunikoivat lähinnä huutamalla ja poliisit pyöri usein pihoissa. Ystävystyin parin taloissa asuvan lapsen kanssa ja muistan etenkin sanotaan nyt "Jennin " hyvin laihan isän jolla oli tatuointi olkapäässä ja joka nukkui usein, meidän piti olla hiljaa ettei isä heräisi ja suuttuisi. Heillä oli myös iso koira joka haukkui jatkuvasti, kiltti mutta äänekäs. Olen silti kiitollinen ettei äitini ollut ennakoluuloinen ja antoi minun leikkiä myös "Jennin" ja muiden vuokratalojen lasten kanssa. Vaikka osa olikin aika inhottavia ja käytöstavattomia kuten ne pojat, jotka tulivat aitamme yli rikkomaan tekemämme lumilinnan.
Samaa mieltä. Itse olin vuokrakerrostalo-lapsi. Lapsia ei vahdittu yleensä ollenkaan ja siksi kaikenlaista varmaan sattui. Joissain perheissä oli isompia ongelmia ja monet olivat muuten vain juntteja. Jotenkin hirveän välinpitämätön meininki, vaikka joidenkin mielestä se ehkä oli vain rentoa ja mukavaa.
Pa""t olivat! 80luvulla mus""set veivät minulta, pikkutytöltä, lompakon kädestä ja isäni oli saada puukosta kun meni vaatimaan takaisin. Ja yksi juoppo vanha äijä lähenteli kaikkia naispuolisia ikään katsomatta.
Vanhemmat olivat "vain " tehdastyössä niin asuttiin vuokralla.