Mitä järkeä on nukuttaa vauvaa ulkona?
En ole koskaan tajunnut, enkä tajua nytkään. Minun lapseni ovat ainakin nukkuneet ihan pitkät päiväunet sisälläkin.
Miksi se vauva pitää sinne pakkaseen työntää nukkumaan, kun en itsekään siellä nukkuisi?
Valistakaapa vähän!
Kommentit (20)
jossain vaiheessa esikoinen vauvana nukkui vain ja ainoastaan tarpeeksi pitkät päiväunet raikkaassa ulkoilmassa..
Ei kai muuta, minun lapseni nukkuvat yhtä hyvin ulkona ja sisällä. Mutta ei kai se raitis ilma pahaa tee.
nukuttaminen on, jos lapset nukkuu pitkät päiväunet sisällä ja yötkin sujuvat hienosti?
Olen nimittäin saanut ihmettelyä osakseni, kun en ole nukuttanut koskaan vauvojani ulkona. Joskus on tullut " huono äiti" -fiilis, kun mammaseurueissa hehkutetaan tuota ulkona nukuttamisen ihanuutta... onko se kaikille sitten niin tarpeellista ja mahtavaa?
-ap-
ulkona, mutta tuon aina vaunut mukanani sisälle.
En osaa jättää pakkaseen...
Sen takia mä nukutan lasta pihalla, että nukkuu siellä paljon pidemmän aikaa ja itse ei silloin tarvi mennä pihalle jos ei jaksa...
minäkään en ymmärrä miksi vauva pitää lykätä pihalle nukkumaan?
Ulkona nukuttaminen on hyvä monelle siksi, että unet ovat sikeämmät ja uni tekee lapsen kehittyville aivoille hyvää.
Mutta jos sinä olet joka tapauksessa päättänyt nukuttaa lapsesi aina sisällä niin siitä vaan. Jokainen tyylillään.
Vierailija:
nukuttaminen on, jos lapset nukkuu pitkät päiväunet sisällä ja yötkin sujuvat hienosti?Olen nimittäin saanut ihmettelyä osakseni, kun en ole nukuttanut koskaan vauvojani ulkona. Joskus on tullut " huono äiti" -fiilis, kun mammaseurueissa hehkutetaan tuota ulkona nukuttamisen ihanuutta... onko se kaikille sitten niin tarpeellista ja mahtavaa?
-ap-
Kaikenikäiset tarvitsesvat raikasta ulkoilmaa.
Mutta se ettet jätä vauvaa edes lenkin jälkeen ulos nukkumaan kuulostaa hullun hommalta, miksi ihmeessä herättää vauva tuomalla se sisään jos se kerran nukkuu? Meidän on pakko koska asutaan kerrostalossa enkä uskalla jättää pihalle mutta jos olisi oma piha niin tottakai jättäisin.
Hapen vaikutus vitamiinien imeytymiseen esim.
Auon vaan pussin ja puvun ja otan lakin pois, vauva jatkaa unia.
Niin ja omakotitalossa asumme, ja olisi hyvät kuistitkin nukuttamista varten.
Joku sanoi nukuttavansa ulkona siksi, ettei itse tarvitse ulkoilla vauvan kanssa. Eivätkös äiditkin tarvitse raikasta ilmaa?
-ap-
jos vauva kuuden tunnin päiväunia vetelisi.
Hyvin riittävät 3-4 tunninkin päiväunet :)
-ap-
- vauva nukahtaa jo " pakkaus" vaiheessa eli ei tarvitse nukuttaa
- nukkuu pidempiä unia ulkona
- ulkoilma on kosteampaa, puhtaampaa ja raikkaampaa hengittää
- sisällä voi pitää vaikka mitä härdelliä vauvan unien aikana, eikä tarvitse huolehtia melun takia unien keskeytymisestä
punkkaan tai kainaloon meidän sängylle tai sitten vaunukävelylle. Nukkuu vaihtelevasti sen minkä tarvitsee. Yli 2-3h päivikset kostautuvat liian varhaisen tai yöllisenä heräilynä.
eikä ees suostu vaunuisa nukkumaan.
esikoinen ei nukkunut ulkona muuten eteenpäin kuin liikkuvissa vaunuissa. Heti heräsi huutamaan kun vaunut pysähtyi ja sama vaikutus oli vaunujen heijaamisella edestakaisin :s Sisällä nukkui oikein hyvin :)
Kuopus nukkuu ihan yhtä huonosti sisällä ja ulkona, vain liikkuvissa vaunuissa nukkuu hyvin.
Yksilöitä ne lapsetkin on eikä kaikki sovi kaikille.
Itse en voi nukkua teltassa, sillä kostea ulkoilma saa liman valumaan kurkkuun ja sitten on koko ajan sellainen kuin olisi hukkumassa. Ylhäällä ollessani tuota ongelmaa ei ole :)
vain ihan suomalainen tapa viime vuosisadalta. Ei missaan muualla maailmassa jateta lapsia ulos, johan siihen tulisi poliisit katsomaan miksi lapsi on jatetty heitteille!
Jos itse haluan nukkua paivaunet, teen sen mieluummin mukavalla sohvallani kuin pihalla.
Ehka Marttaliitto voi teita valistaa tassa asiasssa.
Ei mullekaan ole koskaan valjennut toi pihalla NUKUTTAMISEN itseisarvo, kun hyvin on lapset nukkuneet sisälläkin. Ulkoiltu on silti päivittäin ja useampi tunti kerralla. Vauva vaan on köllinyt hereillä vaunuissaan.
Onko siis todella tarpeen nukuttaa vauva ulos, jos hän saa ulkoilla hereillä? Onko eri asia nukkua päiväunet ulkona vrt olla sama aika ulkona hereillä?
sisällä pikku pätkiä, maks. tunti. Itsekin nukun ulkona (esim telttaillessa) paremmin.