Sukuja joissa koiraharrastus on vallannut koko elämän???? Siis mikä juttu tää on?
oon nähny eräitä ihmisiä facebookista, ja jokainen sen suvun jäsen on jonkunlainen koira-extreme harrastaja. Jokaisella on useita koiria, vaikeasti hoidettavia rotuja (pitkäturkkisia) ja sitten kaikki pyörii niiden koirien ympärillä. Siis ei mitään muuta elämää, niin kuin yleensä ihmisillä on muutakin meneillään elämässä. Kuten esim. joku urheiluharrastus, tai muu. Näillä ei ole mitään muuta tykkäyksissä esim. kuin koiriin liittyviä asioita. Esim. eläinlääkäri, eläinkauppa, jopa tv-ohjelma mikä liittyy niihin eläimiin...Näitä kymmenittäin. Agility on iso sana. Kaverit kaikki sitä samaa. Profiilikuvissa nämä koirat. Haluaisin vaan ymmärtää miksi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tää on, että toisten harrastukset tai elämä yleensä häiritsee noin paljon?
Harvojen harrastus käy kiinni sivullisiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23108ae3-e9ed-4ce0-9a1a-5a046f0dfed8
Autoilu tappaa satoja ihmisiä vuodessa. Et kai vain aja autoa? Sinun tapasi kulkea tuottaa uhreja.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa hulluja ihmisiä, erityisesti koirahulluja. Jätin yhden sellaisen jokin aika sitten ja hommasin mieleltään terveen naiskumppanin. Siitähän tämä koiranarsisti ei pitänyt mutta eroon pääsin ja nyt on kivaa :)
Minäkin olen jättänyt kerran miehen jolle koira oli kaiken a ja o tutustuttuani hänen perheeseen jossa myös sisaret ja vanhemmat oli samalaisia. Kyläiltiin heillä ja monen tunnin aikana eivät puhuneet muusta kuin koirista: menneistä, tulevista ja tämän hetkisistä. Totesin että ei mun juttu. En ole koiravihaaja mutta ihmiset jotka ei ymmärrä maailmasta muuta kuin vain sen oman kiinnostuksen kohteen niin ei sellaisia jaksa kuin toiset samalaiset.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa hulluja ihmisiä, erityisesti koirahulluja. Jätin yhden sellaisen jokin aika sitten ja hommasin mieleltään terveen naiskumppanin. Siitähän tämä koiranarsisti ei pitänyt mutta eroon pääsin ja nyt on kivaa :)
Sinä olet ollut aika harvaa naista lähellä. Luultavasti koska kaljoittelet ja harrastuksesi on pakkomielle vauvapalstasta.
Enemmän minua ärsyttää koiraihmiset tai siis "koiraihmiset" jotka eivät huolehdi lemmikeistään. Ainoa virike on päästä pari kertaa päivässä 5 minuutiksi pihalle kuselle ja sit taas sisälle makaamaan. Surkeaa elämää.
No me varmaan ollaan tuollainen koirasuku. Koiraharrastajia kolmessa sukupolvessa. Isälläni on metsästyskoiria ja minä käyn niiden kanssa näyttelyssä hakemassa valionarvoon vaadittavan näyttelytuloksen. Minulla on paimenkoiria, kasvatustoimintaa, olen kehätoimitsija, käyn itsekin koirineni näyttelyissä ihan ulkomaita myöten. Esikoisella on koira, jota minä vien näyttelyyn ja joskus hänkin handlaa. Kuopus harrastaa Junior handleria ja auttaa rotukehissä minua handlerina. Keskimmäinen lapsi, aikuinen jo, huolehtii kotiin jääneistä koirista. Äitini lähtee myös kisamatkoille mukaan huoltojoukoiksi ja valokuvaajaksi. Näyttelyiden lisäksi harrastetaan arki tottelevaisuutta.
Niin että anteeksi nyt sitten vaan, jos ette jaksa somessa ihailla meidän kuvia ja päivityksiä, mikään pakkohan ei ole seurata. Sopii hyvin olla seuraamatta meidän elämää ja voi vaikka poistua kavereista jos ei tykkää.
Minä kyllä tykkään kaikkien sometuttavieni jutuista, vaikkei ne mitenkään liittyisi koiriin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koirista pidetään enemmän ja parempaa huolta kuin ihmisistä konsanaan! Niitähän puhutellaankin nykyään HÄN ja sanotaan itseä äidiksi tai isäksi. Siis koiran?!?! :D
Meillä me aikuiset ollaan koiralle äiti ja iskä lähinnä siksi, että lapsi on opettanut koiralle näin. Tunnistaa siis meidät kaikki nimiltä. Koettiin vähän turhana opettaa muuta, vaikka ei kyllä koeta olevamme koiran vanhempia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koirista pidetään enemmän ja parempaa huolta kuin ihmisistä konsanaan! Niitähän puhutellaankin nykyään HÄN ja sanotaan itseä äidiksi tai isäksi. Siis koiran?!?! :D
Lasten korvikkeita.
Ei ainakaan mulle. Silloin joskus kun vielä harkitsin lapsia, mietin että kuinka paljon ne tarvii aikaa kun minun aika menee koiraharrastuksessa eikä leikkipuistot kiinnosta :D
Koirissa ei ole mitään huonoja puolia, sen sijaan niistä kakaroista saattaa tulla ties mitä paskiaisia.
Eli pelkäät että lapsestasi tulee kaltaisesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tää on, että toisten harrastukset tai elämä yleensä häiritsee noin paljon?
Harvojen harrastus käy kiinni sivullisiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23108ae3-e9ed-4ce0-9a1a-5a046f0dfed8
Autoilu tappaa satoja ihmisiä vuodessa. Et kai vain aja autoa? Sinun tapasi kulkea tuottaa uhreja.
Autoilu myös pelastaa ihmishenkiä. Todella huono vertaus varsinkin kun valtaosa autoilusta on pakollista liikkumista missä ihmisiä menehtyy.
Oikeesti? Se on todella reilua ja suoraselkäistä, arvostan! Useimmat nimittäin vonkaavat ennen kuin paljastavat olevansa lemmikistäkin mustasukkainen peffareikä.
Kävelemään lähteminen on jo miehen ele.