Lue keskustelun säännöt.
Lukeeko teidän lapset vielä Aku Ankkaa?
27.12.2022 |
Siis te joilla on lapsia, olkoon juuri lukemaan oppineita tai jo yliopistossa.
Luetaanko Ankkalinnan tarinoita enää? Ja luitko itse?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mitä mahdatkaan tarkoittaa "kierrätetyllä"?! Eikö se 90luvulla vasta tullut Rosa suomeen, joka Barksin vanhoja seikkailuja jatkoi??! Kyllähän ne samat teemat on olleet mm.ankkaluonteiden puolesta voimassa jokaisella vuosikymmenellä, ei niitä väkisin muutettua saa ...
Olen kyllä itse myös siihen kallistuva, että mm.Vicarin monet hulvattomimmat sarjat oli nimenomaan 80luvun ensimmäiseltä puoliskolta. Sitten vuosikymmen puolenvälin yli mentäessä kyllä sarjat alkoi aika roimasti yksipuolistua mielestäni.
Nykysin taitaa olla vallalla enemmän sellainen temaattinen erikoisuudenhakuisuus. Mm.piirtäjien tyyleillä ja joillakin erikoisuuksilla, kuten teemoilla on kovasti ollut väliä. Tiedä sitten mihin se kehitys menee.
Kauanhan on AAnkka jo porskuttanut, ja vieläkin levikki ihan riittävä taitaa olla jatkonkin suhteen. Nykyisin vaan vaaditaan ihan liikaa, että voisi kehittyä ankantekijöillekin sellainen "rento luovuus", eli saa nähdä mihin lopputulokseen tässäkin kaikki johtaa?!
Itse en ole kyllä enää uusia Ankkoja pystynyt lukemaan, vaikka yrittänyt olen kylläkin. Vanhoja klassikoita kuten Vicar ja Barks ja muutkin kyllä edelleen luen. Ei sarjakuvaklassikot muutu vuosien mittaan sen enempää kuin elokuva- tai kirjallisuusklassikotkaan ... ;)