Onko ADD siis nykyään ADHD?
Luin jonkun jutun jostain entisestä ADD:stä ja että se on nykyään sama kuin ADHD? Onko tämä totta? T. Diagnosoitu ADD
Kommentit (9)
On sama. Add:ssa puuttuu vaan se ylivilkkaus, ja oireet painottuvat enemmän tarkkaamattomuuteen ja toiminnanohjaukseen. Monella on sekä ali- että ylivilkkautta todellisuudessa. Add saattaa esimerkiksi olla innostuessaan ihan yltiö puhelias, ja adhd saattaa pystyä hyvinkin keskittymään todella intensiivisesti itseä kiinnostavaan asiaan. Diagnoosi on käytännössä keskittymiskyvyn häiriö, ja se kesittymisn säätely voi häiriintyä molempiin suuntiin,
Tarkkaamattomuuspainotteinen ADHD F90.0 lukee mun diagnoosina.
Tästä pitäisi lääkäreidenkin muistaa sanoa potilaille, että ADD on oikeasti ADHDn yksi muoto. Munkaan psykiatri ei sanonut, vaan Kannasta luin sen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaamattomuuspainotteinen ADHD F90.0 lukee mun diagnoosina.
Tästä pitäisi lääkäreidenkin muistaa sanoa potilaille, että ADD on oikeasti ADHDn yksi muoto. Munkaan psykiatri ei sanonut, vaan Kannasta luin sen.
Mikä lääke sulla on?
ADD enemmänkin aikuisten diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Selitäppäs sitten minulle miten minun seitsemänvuotiaalla pojallani on ADD-diagnoosi. Ai niin, sehän onkin jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitäppäs sitten minulle miten minun seitsemänvuotiaalla pojallani on ADD-diagnoosi. Ai niin, sehän onkin jo aikuinen.
Onko näsäviisaudelle oma diagnoosinsa?
on F.1.001. vitutusmaximus personismus.
Virallinen diagnoosi on F 90.0 (adhd).
Jopa samalla henkilöllä voi adhd oireet vaihdella painottuen eri asioihin eri ikäkausina.
ADD ei ole nykyään erillinen diagnoosi, vaan ADHD:n alalaji josta puuttuu hyperaktiivisuus.