Oletko ottanut influenssarokotuksen ja sairastanut taudin kuitenkin?
Nimenomaan nyt tänä kautena. Oliko tauti raju vai auttoiko rokote selkeästi?
Kommentit (32)
Nythän on sellaisia kotitestejäkin. Veljeni oli joulukuun alussa sairastunut sitkeään sahaavaan kuumeeseen ja hengitystieongelmiin, mutta ei ollut koronaa eikä influenssaa. Nyt vasta on alkanut toipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ottanut influenssarokotteita enkä todellakaan ota,panostan hyvään vastustuskykyyn muuten. En ole ikinä sairastanut influenssaa ja ei ole koskaan ollut edes mitään antibioottikuuria.
No, kerrankun influessan sairastat niin tuleppas sitten kertomaan uudelleen mielipiteesi. Minulta meinasi lähteä henki. Toista kertaa en halua. Mutta, vastustuskyky kunniaan👍
Voi, lapsena sairastin monestikin, enkä koskaan joutunut sen vuoksi sairaalaan. Joten mikä sinä olet mitään sanomaan, millaisena kukin sen kokee.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun virus joutuu pitämään taukoa, niin kuin nyt koronarajoitusten takia, sen sanotaan äkäistyvän, vaikka en kyllä ymmärrä, miten se muka tietäisi, paljonko väkeä siihen kuolee tai sairastuu.
Nyt on liikkeellä näiden koronan, influenssan ja RSS:n lisäksi sellaista pirun sitkeää tavallista flunssaa. Kestää jopa 4 viikkoa kuumeilua ym.
Nyt influenssa kohtuu vaaraton ja semmonen että rokote tehoaa hyvin. Mutta hyvin harvalla se vielä ollut.
Mikäli jostain syystä immuunipuolustus heikentynyt, muut taudit ärhäkkäämpinä - esimerkiksi korona vie juurikin sitä, jollei sitten aidsi ole tullut myös niin todennäköisin syy vakavalle taudille on koronan aikaisempi sairastaminen.
Lottokansa myös näiden piikkishottien kanssa...jatkuvaa bingoa........kannattaa purkaa oma talokin vuoden välein ettei ehdi homehtua......piikitetty kansa on niin fitnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otimme koko perhe influenssarokotukset 2 viikkoa ennen kuin sairastimme influenssan. Tauti oli rokotuksesta huolimatta kaikilla neljällä perheenjäsenellä todella raju, kesti kullakin 2 viikkoa.
Oisko ollut korona. Sitä ollut liikkeellä paljon ja influenssa vasta ihan viime aikoina saapunut maahan.
Vahvaa denialismia sillä joka miinusta laittoi. Ei voi olla noin vaikeata ymmärtää että korona on se uhka.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin 2000-luvun alussa, ja luulin että kuolen siihen tautiin. Sen jälkeen olen ottanut rokotteen joka vuosi ja en ole uudelleen sairastunut.
Mä taas en ole koskaan ottanut influenssa rokotetta, mutta olen 2 kertaa sen sairastanut ja molemmilla kerroilla myös ajattelin, että nyt tuli noutaja. En ollenkaan ihmettele miksi heikkokuntoiset ihmiset kuolevat siihen vuosittain, kun minullakin nuorena ja hyväkuntoisena oli molemmilla kerroilla sellainen olo että nyt tuli lähtö. Ei saanut edes nukuttua kun heti jos vähänkin yritti vaakatasoa niin ei saanut henkeä. Ja pystyasennossa taas yskitti.
En ole varsinaisesti rokotevastainen, mutta pyrin pärjäämään mahdollisimman pitkään ilman niitä. Meillä töissäkin ne jotka sen rokotteen ottaa on myös vuosittain kipeinä, toisin kuin minä. Joten pyrin vain elämään mahdollisimman terveellisesti ja alan ottamaan rokotteita lenssuihin sitten vasta kun on ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Joku noiden koronavarotoimien osalta on mennyt pieleen, kun niillä tai niiden jälkeen ihmiset ovat sairaampia kuin koskaan ja sairastavat enemmän kuin koskaan. Ei koske vain koronaa, vaan muitakin tauteja.
Koronan olisi voinut pitää kokonaan poissa. Nyt ei tiedetä moniko sen sairastanut mutta niin moni että muutkin taudit enempi vaaraksi.
En ole ottanut mutta sairastin taudin juuri. En yllättynyt että tauti tulee. Sisarukseni ovat ottaneet koronarokotteet ja ovat jatkuvasti sairaina. Itse terveenä. Kummallista. Olen keski ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Nythän on sellaisia kotitestejäkin. Veljeni oli joulukuun alussa sairastunut sitkeään sahaavaan kuumeeseen ja hengitystieongelmiin, mutta ei ollut koronaa eikä influenssaa. Nyt vasta on alkanut toipua.
Kumpi on luotettavampi, rokotukset vai kotitestit?
Otin influenssarokotuksen ja todella lievänä sairastin influenssan. Hieman lihas-ja päänsärkyä, yhden päivän kurkku karheana, ei lämpöä. Kaikilla muilla perheenjäsenillä influenssa pahana, kuume sahasi edestakaisin reilusti yli viikon, ollen pahimmillaan 40 asteessa. Jopa nuorimmainen (rokotuksia pelkäävä)ilmoitti, että ensi vuonna ottaa rokotteen. Teimme apteekin yhdistelmäkotitestitestit ja A-virusta oli.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan teille tiedoksi että jos ootta hankkineet itellenne useamman koronatartunnan niin good luck vaan, vaaranne menehtyä kauden influenssaan on moninkertainen koska covid on tuhonnut jo vastustuskykynne.
No kiitos vaan, minulla riskiryhmäläisyydestä johtuen 5 koronarokotetta ja kuukausi sitten otettu influenssarokote. Sairastin todella lievänä influenssan tosin kuin kaikki muut perheenjäsenet, joilla ei siis tullut otettua influenssarokotetta.
Oisko ollut korona. Sitä ollut liikkeellä paljon ja influenssa vasta ihan viime aikoina saapunut maahan.