Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla kauhea tuska syödä kaikki jouluruuat

Vierailija
26.12.2022 |

Ettei ne joudu roskiin?

Meillä on perheelle iso määrä ruokaa joista iso osa on ollut uhkana joutua roskiin ja olen joutunut syömään kuin pieni sika vain siitä syystä ettei mene haaskuuseen

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ruokaa on pitänyt ostaa sellaiset määrät, ettei sitä pysty syömään? Ei meillä vaan joutunut mikään hukkaan, kun ruokaa ostetaan tasan sille jouluaterialle riittävä määrä siten, että korkeintaan rääppiäiset syödään seuraavana päivänä.

Ihmetyttää jouluruoan ahnehtiminen. Joulu on vain yksi päivä. Kaikkea voi ostaa tarkalleen sen verran kuin tarvitsee.

Vierailija
22/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin la ja su se mitä syötiin ja loput menivät kompostoriin. Porkkana- ja bataattilaatikko olivat hyviä, itse ne tein, mutta liika on liikaa. Sellaista sattuu, ei tee pahaa ollenkaan, ruuasta tulee multaa sitten aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saisi alle tunnin päästä joulukinkkuja 60% alennuksella. Ostaisi pari kolme, pakastaisi ja pitäisi sikajuhlat kesällä?

Vierailija
24/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötiin la ja su se mitä syötiin ja loput menivät kompostoriin. Porkkana- ja bataattilaatikko olivat hyviä, itse ne tein, mutta liika on liikaa. Sellaista sattuu, ei tee pahaa ollenkaan, ruuasta tulee multaa sitten aikanaan.

Mikset laittanut pienempiin vuokiin ja osaa pakkaseen? Aivan hölmö ajatus tuo, että ruokaa ostetaan kompostiin heitettäväksi. Ei ole näköjään rahasta tai ruoasta puutetta, jos kehtaa ruokaa lapata haaskiin.

Vierailija
25/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta saisi alle tunnin päästä joulukinkkuja 60% alennuksella. Ostaisi pari kolme, pakastaisi ja pitäisi sikajuhlat kesällä?

Mikä ettei. Meillä paistettiin jo tänään toinen kinkku.

Vierailija
26/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä.jouluruokia sen verran ja niitä lajeja, jotka perhe syö aattona ja joulupäivänä. Eväsleivän väliin kotimatkalle meni tänään viimeiset kinkkusiivut.

Vierailija
27/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä ruokaa on pitänyt ostaa sellaiset määrät, ettei sitä pysty syömään? Ei meillä vaan joutunut mikään hukkaan, kun ruokaa ostetaan tasan sille jouluaterialle riittävä määrä siten, että korkeintaan rääppiäiset syödään seuraavana päivänä.

Ihmetyttää jouluruoan ahnehtiminen. Joulu on vain yksi päivä. Kaikkea voi ostaa tarkalleen sen verran kuin tarvitsee.

No minä ainakin tykkään syödä jouluruokaa monta päivää. Arjessakin teen ruokia kerralla useammaksi ateriaksi, ettei kokoajan tarvitse kokata. Jouluna sitten jouluruoatkin maistuvat useamman päivän putkeen, kun ei niitä muuten tule syötyä. On myös ihanaa nauttia vapaista tuhlaamatta aikaa kokkailuihin, kun jääkaapista voi vain lämmittää ruoan joka aterialle.

Vierailija
28/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi vain heittää roskiin, kuin joutua sitten tammikuussa taas hikoilemaan ne pois?

Vierailija
29/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jää aina yli vaikka ostan niin pieniä määriä kuin mahdollista ja meitä on kuitenkin 6 syöjää, joista 2 on aikuisia miehiä ja 2 urheilevaa teinipoikaa. Meillä kyllä suurimpana syynä se, että lähdetään yleensä tapaninpäivänä reissuun, mutta myös se, että meillä on vaan niin erilaisia lempiruokia. 2kg:n kinkku saatii ensimmäistä kertaa ikinä syötyä kokonaan, mutta roskiin meni puolikas porkkanalaatikko (olen ainoa joka syö), lanttulaatikosta hieman ja kaupan pienestä rosollista neljännes (jälleen minä olen ainoa joka syö). Paahtopaistia jäi yli muutama siivu. Skagen rörania myös vähän. Jouluna on vaan niin montaa lajia tarjolla, ettei millään saada kaikkea syötyä.

Vierailija
30/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on. Meidän äiti tekee ruokaa niin paljon, että siitä söisi puoli komppaniaa. (on meillä 15 suutakin pöydässä nykyisin. Ja maksetaan ja osallistutaan kokkailuihin, mutta äidin johdolla). Yleensä kinkku loppuu vasta uutena vuotena. Mikä on siis aivan hirveää. Tänä vuonna tuli osteltua ilmeisesti kuitenkin vähemmän, kun tänään loppui ruoka. Onneksi.

Jouluruoka on vain niin hirveän hintaista, ettei sitä huvita heittää roskiin. Ei sen puoleen että ruuan heittäminen pois muutenkaan olisi kivaa.

Vierailija
31/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä jää aina yli vaikka ostan niin pieniä määriä kuin mahdollista ja meitä on kuitenkin 6 syöjää, joista 2 on aikuisia miehiä ja 2 urheilevaa teinipoikaa. Meillä kyllä suurimpana syynä se, että lähdetään yleensä tapaninpäivänä reissuun, mutta myös se, että meillä on vaan niin erilaisia lempiruokia. 2kg:n kinkku saatii ensimmäistä kertaa ikinä syötyä kokonaan, mutta roskiin meni puolikas porkkanalaatikko (olen ainoa joka syö), lanttulaatikosta hieman ja kaupan pienestä rosollista neljännes (jälleen minä olen ainoa joka syö). Paahtopaistia jäi yli muutama siivu. Skagen rörania myös vähän. Jouluna on vaan niin montaa lajia tarjolla, ettei millään saada kaikkea syötyä.

Lisään vielä, että olen alkanut ostaa monia tuotteita valmiina nimenomaan siksi, että saan mahdollisimman pieniä annoksia. Ennen tein laatikot kaikki itse ja hirveitä määriä meni roskikseen.

Vierailija
32/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laittanut pienempiin vuokiin ja osaa pakkaseen? Aivan hölmö ajatus tuo, että ruokaa ostetaan kompostiin heitettäväksi. Ei ole näköjään rahasta tai ruoasta puutetta, jos kehtaa ruokaa lapata haaskiin.

Menee sitä ruokaa välillä muutenkin kompostoriin, ei vain jouluna. Leipää, vihanneksia, hedelmiä ja ruokien jämät taitavat olla niitä ruokia, joita ihmisillä menee eniten roskiin/kompostiin.

Vierailija
33/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En ostanut muita jouluruokia kuin graavikalaa ja se on jo syöty.

Vierailija
34/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pakastanut loppuja laatikoita annoskokoisiksi itsellesi myöhempää ruokailua varten? Kun olet yksin kotona tai tarvitset jotain lisää, niin pakastettu porkkanalaatikko sopii hyvin. Mä pakastan aina maksa- ja porkkanalaatikon loput, karjalanpiirakat ja verilätyt, jos päiväys on menossa vanhaksi. En koskaan heitä ruokaa roskiin.

Vierailija
35/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska ruokaa on ostettu sopivasti.

Vierailija
36/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee sitä ruokaa välillä muutenkin kompostoriin, ei vain jouluna. Leipää, vihanneksia, hedelmiä ja ruokien jämät taitavat olla niitä ruokia, joita ihmisillä menee eniten roskiin/kompostiin.

Ei mene, jos suunnittelee tarkasti. Leivät voi pakastaa, jos päiväys alkaa tulla vastaan, ruokien jämistä saa pika-annoksia pakastettuina, hedelmät ja vihannekset syödään pilaantumisjärjestyksessä. Tai laitetaan pääruuan sekaan laatikkoihin ja paistoksiin.

Vierailija
37/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan etten todellakaan pidä niin paljoa jouluruoista, että kykenisin niitä muulloin kuin jouluna syömään. Silti haluan pitää kiinni perinteistä ja siirtää näitä perinteitä myös jälkikasvulle. Jouluruokia mitä kykenen vain kerran vuodessa syömään on esimerkiksi rosolli, kinkku, kaikki laatikot. Olen ratkaissut tämän ongelman niin, että ostan mahdollisimman pieniä määriä em. ruokia ja sen lisäksi tarjolla on herkullisia ruokia, kuten itse savustettua kalaa ja graavilohta. Usein myös paahtopaistia tmv.

Vierailija
38/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnustan etten todellakaan pidä niin paljoa jouluruoista, että kykenisin niitä muulloin kuin jouluna syömään. Silti haluan pitää kiinni perinteistä ja siirtää näitä perinteitä myös jälkikasvulle. Jouluruokia mitä kykenen vain kerran vuodessa syömään on esimerkiksi rosolli, kinkku, kaikki laatikot. Olen ratkaissut tämän ongelman niin, että ostan mahdollisimman pieniä määriä em. ruokia ja sen lisäksi tarjolla on herkullisia ruokia, kuten itse savustettua kalaa ja graavilohta. Usein myös paahtopaistia tmv.

Siis tämä oli vastaukseni, kun joku kyseli miksi en pakasta jämiä.

Vierailija
39/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yksi syöjä sai ruokamyrkytyksen juuri ennen joulua ravintolasta. Onneksi ylijääneet, häntä varten tehdyt lähinnä, olivat pakastettavissa ja roskiin ei mene mitään. Tai, no yksi sillifile, joka haisi niin pahalle, ettei uskallettu syödä.

Vierailija
40/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa nipottaa jonkun muutaman euron takia, menee sitä rahaa muutenkin hukkaa huonoihin ostoksiin. Se on esimerkiksi yksi teepaita, jota et sitten käytäkään, niin rahaa on mennyt jo paljon enemmän kuin näiden joululaatikoiden rääppeisiin. Paljonkohan nuo kompostiin heitetyt ruuat olisivat maksaneet, ehkä 3-4 euroa?

Itse tein ruuat ja söimme niitä niin paljon kuin söimme, enempää ei uponnut. Enkä laita sitä pakastimeen, koska on varma, että yksikään perheessämme ei ole kiinnostunut syömään jotain jouluista porkkalaatikkoa myöhemmin. Säästän muualla sitten, vaikka siinä puutarhamullassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi