Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on kyllä kumma kun näyttelijän lapsi on näyttelijä, laulajan lapsi on laulaja, jääkiekkoilijan lapsi jääkiekkoilija, mallin lapsi malli....

Vierailija
26.12.2022 |

Ja miksi? Monesti ei lahjat riitä mutta siltikin on näin. Rahallako saa olla mitä tahansa?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että muusikko Reginald Smithin taiteilijanimi on Marty Wilde? No, hänellä on tytär Kim Smith, jonka taiteilijanimi on Kim Wilde.

Vähän niin kuin jos Lauri Tähkällä olisi lapsi, joka alkaisi muusikoksi ja ottaisi taiteilijanimekseen Seppo Tähkän.

Vierailija
22/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoajan lapsi ja minusta tuli kirjakauppias.

Minä olin nuorempana lapsi, mutta en ole enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein myös k-päisyys on periytyvää.

Vierailija
24/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa lääkäreitä ja meidän neljästä lapsesta kaksi on jo lääkäriä, yksi opiskelee lääkäriksi ja yksi haaveilee lääkiksestä. Eikai tämä siitä poikkea miksi näyttelijän lapsi haluaa näyttelijäksi. 

Meillä ammatti on näkynyt myös kotona, koska miehen vastaanotto on kodin lisärakennuksessa. Olemme myös olleet erittäin näkyvästi myös tilanteissa joissa lapsille on tullut jotain vaivaa niin ammattimme on ollut avuksi. Se on tuonut lapsille mielenkiintoa alaan sekä erityisesti se, että teemme työtämme intohimolla ja rakastamme miehen kanssa työtämme, mikä varmasti on kotona lapsille välittynyt sillä että lääkärin työ on tosi jees. Meidän puolestamme lapset olisivat voineet valita uransa  mistä vain, emme ole tyrkyttäneet omaamme. 

Tällä tavalla tulee niitä väärällä alalla olevia lääkäreitä.

Vierailija
25/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ammatin jatkuminen suvussa on kyllä yleistä muuallakin maailmassa, ei vain Suomessa. Suhdeverkostoja valmiina vanhempien puolelta jne.

Vierailija
26/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo taas ei ole ollenkaan kummallista. Päinvastoin minusta on erittäin luonnollista, että sekä (ammatillisen) kiinnostuksen kohteet että tietyt geenit (musikaalisuus, liikunnallisuus jne.) periytyvät vanhemmilta lapsille. Ei ole lainkaan harvinaista, että hyvän näyttelijän lapsikin on hyvä näyttelijä.

Vierailija
27/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyjän lapsen on helpompi ryhtyä myös esiintyjäksi, koska verkostot ovat valmiina. Taidon lisäksi työnsaantiin vaikuttaa paljon myös se, tunteeko oikeita ihmisiä. Jos verkostoja ei ole lähtökohtaisesti yhtään, on niiden kerääminen tosi vaikeaa verrattuna siihen, että jollain on tuttuja jo siellä täällä.

Vierailija
28/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisen lapsi on rikollinen.

Vierailija
29/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokoajan lapsi ja minusta tuli kirjakauppias.

Olisiko sinusta mukavaa olla aikuinen, vaikka vain välillä...?

Vierailija
30/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rahallahan näitä: äitini oli myyjä, niinpä meistä lapsistakin tuli myyjiä, kunnes vasta myöhemmällä iällä opiskelimme muuta.

Vierailija
31/66 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei muistanut kysyä mitä itse tahtoisit..

Vierailija
32/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini alkoi lukea opettajaksi vasta kun kaikki me 3 lasta olimme jo olemassa. Syyn sanoi ihan avoimesti: kesä-heinä-elokuu (silloin oli todella vielä tämä koko kesä lomaa). Noin en itse ajatellut, mutta opettaja minusta tuli - muiden kykyjeni mukaan. Nyt lähestyn eläkeikää ja totean päätökseni olleen oikea.

Vierailija
33/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin näyttelijyys tuntuu vahvasti periytyvän.

Vaikka vanhemmat ei suosittele, tie näyttämölle käy mutkan kautta jne.

Vierailija
34/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi Klumin tytär on lyhyt, ei mitenkään näyttävän näköinen, mutta muotimaailmassa äitinsä takia jo kovasti esillä. Ihan älytöntähän tuo on, mutta onneksi tapaan ilmiön vain kerran viikossa kun ostan yhden juorulehden. Asun Saksassa ja täällä tuota tyttöä kovasti pidetään pinnalla. Ressukkaa.

Vierailija
35/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ammatin jatkuminen suvussa on kyllä yleistä muuallakin maailmassa, ei vain Suomessa. Suhdeverkostoja valmiina vanhempien puolelta jne.

Ja perimä.

Vierailija
36/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tule läheskään kaikkien jääkiekkoilijoiden lapsista ammattipelaajia. Kapasista varmaan nyt puhut, mutta hehän ovatkin harvinainen perhe tuossa suhteessa. Ei ole Selänteen, Kurrin, Tikkasen jne kenenkään lapsi oikeasti ammatikseen pelaava, että siitä oikein rahaakin tienaisivat.

Pääasiassa ammattijääkiekkoilijoiden vanhemmat ovat kaikkea muuta kuin jääkiekkoilijoita. Jääkiekkoa ammatikseen pelaavien Tanusten veljesten vanhemmat ovat molemmat lääkäreitä, mutta pojat valitsivat ainakin tällä hetkellä eri ammatin. Noin se pääsääntöisesti meneekin.

Onhan noita toisen ja kolmannenkin polven jääkiekkoilijoita nyt paljon muitakin kuin Kapaset. Vaikkapa Barkov, Aho, Korpikoski, Kotkaniemi jne.

Kyllä se vanhemman entinen harrastus / ammatti ohjaa varmasti lasten valintoja, varsinkin siis harrastuksissa. Jos kotona seurataan paljon sitä lajia, mitä vanhempi harrasti, niin usein se alkaa kiinnostaa myös jälkikasvua. Monihan sanoo, että kokeili muitakin lajeja, mutta sitten se isän/äidin laji vei mennessään. Usein saattaa vielä olla, että juuri siinä isän/äidin lajissa on vanhempi mukana junnujoukkueessa vähintään apuvalmentajana tai muussa roolissa. 

Vierailija
37/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhärin lapsi on yhäri.

Vierailija
38/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiniäidin lapsi on teiniäiti, vain peruskoulun käyneen lapsi ei todennäköisesti opiskele itsekään pitkälle...oisko se kuule se perheen malli, tavat ja tuki, mitkä periytyy..

Hmmm... synnytin alle 20v, olen kyllä yo mutta teen perustason työtä... jostain syystä lapsi on korkeakoulun käynyt vela.

Vierailija
39/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohta 4. polvessa insinöörejä.

Ihan suhteilla, heh.

Vierailija
40/66 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija oli timpuri mutta minusta ei tullut timpuria, tuli fyysikko. Talon osaan kyllä rakentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi