Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hampaiden valkaisua paheksutaan?

Vierailija
26.12.2022 |

Niin. Siinäpä se kysymys otsikossa. Miksi hampaiden valkaisua paheksutaan? Mulla on ystävinä lukuisia tekoblondeja, jotka vaalentavat ruskeat hiuksensa monta kertaa vuodessa ollakseen blondeja. Minä tummahiuksinen menin ja puhdistutin hampaani hammaslääkärillä niin, että ovat nyt taas pitkästä aikaa valkoiset. Hirvittävä paskaryöppy turhamaisuudesta, vaikka käytännössä olen vain palauttanut hampaiden luonnollisen värin eli poistattanut värjäytymät. Kahvista ja punaviinistähän niitä on vuosien myötä tullut. N50.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia "ystäviä".

Vierailija
2/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole elämässäni lukenut tai kuullut kenenkään paheksuvan hampaiden valkaisua ja olen jo yli 50-v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaisen muutaman vuoden välein koska juon paljon kahvia. Olen aina kertonut tästä avoimesti eikä kertaakaan kukaan ole paheksunut. Päinvadtoin yleensä alkaa keskustelu, missä valkaisit munkin pitäisi mennä jne.

Vierailija
4/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotkut ihmiset yhdistää kauniit valkoiset hampaat amerikkalaisuuteen.

Vierailija
5/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pelkkää positiivista palautetta. Kummallisten ihmisten kanssa olet tekemisissä.

Vierailija
6/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ymmärrän kyllä ton käytöksen ja se johtuu kateellisuudesta.

Minule on käynyt vähän samoin, ei mitenkään voimakkaasti mutta rivienvälikettuilua siitä että "no jokainen käyttää rahansa siihen mitä pitää tärkeänä" ivallisella äänellä ja jatkaa puhumaan siitä miten luonnonkauneus on nykyään valloilla ym ym.

Sama kun erehdyin kertomaan että otin kauneushoitolasta sellasen 1/2 v sisällä 5x tehtävän ihonhoito ja facelift kuurin. Kerroin vielä miten hyvä tarjous oli. Kuulin naljailua koko puoli vuotta siitä ja hän tarkasti pärstäni joka kerta että onko tehonnut. Sanoi monta kertaa ettet sinä tarviis tommosia. Häntä siis ärdyttää kun panostan ulkonäkööni. Hän joka ei itse tee ulkonäölleen mitään muutaku käy 2x vuodessa parturissa.

Vierailija
7/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla sama.

Muutama tuttu blondaa itteensä, on myös hiuslisäkkeet ja tekoripset.

Mutta jos minä teetän ittelleni esim hampaiden valkasun tai käyn kasvohoidoissa tai vartalonmuokkaushoidoissa niin alkavat vähä naljailla ja kertomaan etten tarvii mitään tekojuttuja. Siis eivät siedä sitä että olisin ehkä yhtään viehättävämpi.

Teetän kaikkea vittuillessanikin, niin saavatpahan olla kateellisia ihan koko rahalla.

Minulle on joskus ilkeilty myös siitä syystä etyä käydään vähintään 2x vuodessa ulkomaanmatkoilla. Korona-aikana sain jopa naurahtavan kommentin että mites me ny pärjätään ku ei pääse reissuun ja rahoillaan mälläämään. Kuittasin siihen et rahat laitan fikkaan ja kun epidemia on ohi ni mällään teidänki puolesta. Ni.... lähetän sit kortin 2 vkon matkalta ku köllöttelen luxushotellissa ja nautin elämästä.

Vierailija
8/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks tuttu kuuskymppinen ystävä jonka henki haisee ihan märännökselle ja hän kuittailee mulle ku kävin ihan oikrasti hammaslääkärillä ja sen jälkeen putsauttamassa hammaskivet ja tehtiin vain tavallinen joku ultraääni ja sooda tms puhdistus.

Meinasin revetä (lue hermostua) kun kuulin jotain pikku piikittelyä turhamaisuudesta. Ehkä kannattas ittsensäkin hoidattaa suunsa ettei haise ku rankkitynnyri. Se on muuten hirveen vastemielistä ku kaveri on vaikka samassa autossa ja hönkäilee vieressä peräpäähajuja suustaan. Miten joku ei helv....tajua että haisee itse ihan hirveelle. Tai ei tee asialle mitään. Pesis vaikka sen suunsa ja hampaanvälejä / kieltä myöten aina kun on lähdössä jonnekin tai joku tulee kylään.

Vierailija
9/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäytyminen poistaminen ei ole sama asia kuin valkaiseminen. Ensiksi mainittu ei tuhoa hammaskiillettä toisin kuin valkaisu.

Vierailija
10/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään paheksuvan, mutta valkaisujen kanssa kannattaa olla varovainen, koska liiallinen valkaisu on hampaille pahaksi.

Vierailija
11/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valkaisullahan ne värjäytymät

poistetaan erilaisia aineita (vähintäänkin soodaa) ja lisäksi myös UV-valoa tai laseria käyttäen. Ei se luontainen hammaslui noista hoidoista vaalene. Ja hampaan pinta on normaalia pehmeämpi pari päivää, joten värjääviä ruokia pitää välttää pari päivää. Mutta hammasta vaalennus ei kuluta, jos sitä

ei ole alvariinsa tekemässä. Kokenut hammaslääkäri kyllä tietää. Ja tärkeimpänä kaikesta: valkaisuthan tehdään hoidettuihin hampaisiin. Hammaskivet ja mahdolliset reiät tulee olla hoidetut. (Mulla ei kyllä ole ollut yhtään reikää sen jälkeen kuin 9-vuotiaana yksi hammas paikattiin.)

AP

Vierailija
12/12 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valkaisullahan ne värjäytymät

poistetaan erilaisia aineita (vähintäänkin soodaa) ja lisäksi myös UV-valoa tai laseria käyttäen. Ei se luontainen hammaslui noista hoidoista vaalene. Ja hampaan pinta on normaalia pehmeämpi pari päivää, joten värjääviä ruokia pitää välttää pari päivää. Mutta hammasta vaalennus ei kuluta, jos sitä

ei ole alvariinsa tekemässä. Kokenut hammaslääkäri kyllä tietää. Ja tärkeimpänä kaikesta: valkaisuthan tehdään hoidettuihin hampaisiin. Hammaskivet ja mahdolliset reiät tulee olla hoidetut. (Mulla ei kyllä ole ollut yhtään reikää sen jälkeen kuin 9-vuotiaana yksi hammas paikattiin.)

AP

Mitäs kettua? Minulta on poistettu värjäytymät mekaanisesti, ei siinä mitään valkaisuainetta käytetä. Ei ole tullut mitään kieltoja syömisten ja juomisten suhteen tuon hoidon jälkeen. Sinulle on siis tehty valkaisu, joka rasittaa hammaskiillettä. Itse en moiseen toimenpiteeseen lähtisi, haluan pitää kiilteen hampaissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan