Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja vastuu perheesta. Meilla saan kuulemma tyytya siihen etta han maksaa asuntolainan,muun maksan ja teen mina. Lapsia kaksi koululaista. Mita siis on vastuu perheesta avioliit

Vierailija
13.11.2006 |

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan arvostaa itseäni sen verran, että en suostu kuuntelemaan tuollaista, saati että alistuisin tuohon. Toivottavasti sinäkin osaat arvostaa itseäsi ja tiedät miten asioiden kuuluu oikeasti mennä.

Vierailija
2/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan maksaminen ei mielestäni korvaa miehesi osuutta töistä ja laskuista - todennäköisesti hän maksaa asuntolainan omaan pussiinsa eli kartuttaa omaa omaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se olen minä, eli vaimo. Maksan asuntolainat yms. Ei se rahallinen vastuu perheestä mielestäni enää nykypäivänä ole sukupuolesta kiinni.

Vierailija
4/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on kummankin nettopalkka. Mies tienaa meidän nettotuloista 65 % joten maksaa myös menoista sen verran.

Vierailija
5/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa autoa vaan autoetu. Myydystä autosta saadut rahat pitänyt visusti itsellään. Kymmeniä tuhansia tilillä, minä perheen äitinä olen viikon ennen tilipäivää pahasti miinuksilla. Hän ei puhu eikä kuuntele, en jaksa.

Vierailija
6/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mättää? Miten saan hänet ottamaan vastuuta perheestä? Mitä vastuuseen mielestänne kuuluu ? Sekö, että saa joka ilta kitata olutta tölkkitolkulla sohvalla tv;n ääressä omistamassaan talossa???

Vierailija
7/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

e pois. Kova kovaa vasten, et ole onnellinen tuossa tilanteessa eikätulos voi olla kuin parannus tai ero.

Et osta miehelle mitään, jos sukat hajoaa niin ostakoon itse, laitat ruokaa vaan itsellesi ja lapsille, syökäät töissä, etkä pese miehen vaatteita, et sitten yhtään ainoatakaan kappaletta. Ethän vaan silitä paitoja? Nyt sekin loppuu....

Vierailija
8/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että lain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan?

Tätä on harvoin nykysuomessa käytetty, mutta voit haastaa miehesi oikeuteen elatuksen laiminlyönnistä.

Itse ottaisin eron. Erossa saisit osituksen omaisuudesta + elatustuet mieheltä, saattaisi olla että taloudellinen tilanteesi kohentuisi.

Miksi roikut itsekkäässä miehessä? Et voi ainakaan taloudellisten syiden takia perustella sitä. Mikä riippuvuussuhde sinulla on häneen?

Vierailija
9/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma anna lapsia tämmöselle hullulle (miettis miksi olen aina pahalla päällä ja huudan). Meillä ei ole ollut seksiä eikä haleja 7vuoteen. että semmosta. Lasten takiahan minä tässä kituutan, pelottaa etten pärjää lasten kanssa yksin.

Vierailija
10/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla:

- minä hoidan lapset päivällä ja yöheräämiset (sekä päivällä kotityöt)

- mies maksaa kaikki laskut

- kumpikin auttaa viikkosiivouksessa ja mies hoitaa illalla ruokaostokset

- kumpikin tekee yleisiä kotitöitä kuten pyykinpesu, yms.

Kumpikin töissä:

- Toinen vie lapset tarhaan ja toinen hakee (lasten päivä näin mahdollisimman lyhyt hoidossa)

- Illalla kotityöt tehdään puoleksi (minä hoidan ruoanlaiton ja mies keittiön siistimisen)

- Edelleen viikkosiivoukset yhdessä (joskin mies olisi valmis hommaamaan siivoojan ja maksamaan sen)

- kumpikin huolehtii laskuista: asuntolaina puoleksi, mies vastikkeet, auton, sähkön ja yleensäkin asumisen. Minä vakuutukset sekä lasten hankinnat.

Tärkeintä on se, että kumpikin kokee järjestelyn oikeudenmukaiseksi.

Vierailija
11/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle se ja kysy, miksi siis pitäisi pysyä yhdessä.

Vierailija
12/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sinä ainakaan itsenäisemmäksi ja pärjääväisemmäksi tuosta tule, päinvastoin. Jos sinulla kerran on työpaikka ja lapset jo koululaisia, en ymmärrä, mikset selviäisi.

Vierailija
13/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaan vaikka toinen ei allekirjoita (kokemusta). Tapaamisoikeudet isä saa mutta ei voi viedä lapsia kokonaan.

Käy perheterapeutilla hakemassa tukea.

Vierailija
14/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saa lapset aina halutessaan. Miehellä ei ole oikeastaan muita oikeuksia kun maksaa elatusmaksuja (kannattaa laittaa maksut jo heti kunnolla korkeaksi). Tapaamisoikeuskin on lapsilla (siis lapsilla oikeus tavata isäänsä).

Vierailija
15/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sanoo, ettei anna lapsia sinulle, niin sano sinä, että sinä otat lapset. Älä usko sen pelotteluja, sillä sillä ei oo niihin mitään todellisia perusteluja. Se vaan keksii jotain perusteluja ja sinä uskot sitä. Se pelottelee sinut jäämään liittoon, koska se hyötyy susta niin paljon. Mutta pelko ei ole oikea syy olla yhdessä.

Sinä olet oikeassa ainakin seuraavissa asioissa: et ole onnellinen nyt, olet hyvä äiti ja jotain on tehtävä. Usko itseesi!

Vierailija
16/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidät siitä samasta rohkeuden tunteesta kiinni, ja toimit sen voimalla niin kuin parhaaksi näet.

Vierailija
17/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tulisi elatusapu, joka kattaisi valtaosan lasten menoista, myös osin asumiskuluista.

Ota kuitenkin huomioon, että ero on iso kriisi kaikille mukana oleville ja hiukan kauempanakin oleville. MEnee monta vuotta ennen kuin kukaan perheestänne on taas kunnolla jaloillaan.

Vierailija
18/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. likaisen eron kärsinyt mutta nyt jo jaloillaan ja onnellinen

Vierailija
19/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ota hyvä ihminen ero!!! Eihän tollasta kukaan jaksa ja kyllä ne lapset pärjää! (ehkä premmin kuin teidän ollessa yhessä)!

rankkaa se tulee olemaan mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa!

älä pilaa raha asioitasi jonkun typerän miehen takia!

ajattele elämää eteenpäin jos tili aina miinuksella se voi vaikuttaa pitkään (esim jos joskus haet asunto lainaa yms).....

Vierailija
20/38 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri samoja asioita miettinyt.. että voi olla laiska mies kun ei koskaan esim. laita omia tai muiden lautasia pois pöydästä, ei koskaan kerää leluja, ulkoile lasten kanssa, hoida pankki-vakuutus tms. asoita.

Siis käytännössä hänestä riittää kun sen tilipussin tuo kotiin, niin saa illat maata sohvalla ja siirtyy siitä sitten yöksi sänkyyn nukkumaan.

Viikonloppuna olin muutaman tunnin pois kotoa ja kun tulin kotiin, pääsi itku. Siis meillä oli täys kaaos ja sain sen yksin siivota. Lapset ovat selvästi ottaneet mallia isästään, ettei mitään tarvitse tehdä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän