Työkaveri "ei muista" nimeä :D
Miten itse reagoisitte, jos joku leikkis ilmeisesti tahalteen, ettei jopa vuoden jälkeen muista nimeäsi oikein? Nimi kuitenkin helppo muistaa... Aina varsinkin mitä enemmän ihmisiä, sanoo nimen tahalleen väärin.
Ei oo ennen vastaavaa käynyt, mutta miten itse reagoisitte? Mun mielestä todella omituista käytöstä.....
Kommentit (38)
Mulla on vaikeuksia nimien kanssa. Erityisesti Annusta tulee helposti Anu jos ei joka kerta erikseen ensin mieti. Muutenkin kestää kuukausia oppia noin kymmenen työkaverin nimet niin, että jonkun sanoessa nimen tietää heti mitä tarkoittaa.
Muuten muisti on tosi hyvä, yliopistosta korkeampi tutkinto jne. Johtavassa asemassa vuosia. Asiaakkaiden kanssa tekemisissä. Onneksi uusien asiakkaiden nimet voi opetella sähköposteista. Työkavereille joskus olen heittänyt läpällä, että laittakaa nimet vaikka maalarinteipillä rintaan.
Ehkä se yrittäisi vältellä sua, haluaisi olla rauhassa ihmisiltä, jos "ei muista" nimeä. Paitsi jos ei muista.
Lukihäiriö? Anoppini jolla on lukihäiriö sanoo Mitsubishiä Mitsusuppiksi
Joo, mutta miten ite toimisitte, tuskin on samaa tilannetta ollut teillä vaikka olisitte millasia irma-liisoja, jennejä tai marjaliisoja.
Ei oo kkoskaan käynyt mitään vastaavaa, ja epäilen että on kateellinen, en keksi muuta syytä, mulle usein ollaan kateellisia naisten toimesta muutenkin. Mutta on musta silti jotenkin töykeetä ettei viitsi muka opetella oikein nimeä. Itse sain huudot juuri vanhalta naiselta kun en toisen kerran jälkeen muistanut nimeä oikein, nainen oli hyvin tavallisen näköinen ja nimi oli todella erikoinen minkä helposti sekottaa toiseen yleisempään nimeen.
Niin tää on VUODEN muistanut nimeä väärin, ja oon aika hyvä päättelemään ja huomaan, että tekee sitä tahalteen. :D
Kaipa riippuu tilanteesta. Muutama ihminen unohtanut nimeni ja kysyneet uudelleen vähän anteeksi pyydellen, että mikäs se sinun nimi olikaan, on kyllä ihan kielen päällä, mutta en nyt muista. Ja ei siinä mitään, ei tuo haittaa.
Yhden kerran eräs vanhempi nainen otti minut silmätikukseen kesätyöpaikassa ja hän jatkuvasti sanoi nimeni väärin (esim. jos nimeni oli Sanni, niin hän saattoi sanoa Saara). Hän oli päivittäin tekemisissä kanssani ja meitä työntekijöitä oli samassa vuorossa noin 10. Jouduin jatkuvasti sanomaan, että nimi on Sanni, eikä Saara... sitten lopulta käämi vähän paloi, enkä enää reagoinut siihen, jos hän huuteli jostain "Saara, tules tänne, on asiaa" niin olin kuin en kuullut. Sitten hän tuli vihaisena luokseni, että miksi en tule kutsuttaessa ja siinä viattomana ihmettelin, että miten niin, en ole kenenkään kuullut kutsuvan minua nimeltäni ja se nimi tosiaan on edelleen Saara. Ah, miten hänen naamansa meni aina vihaiseen mutruun, kyllä se tavallaan myös tuntui hyvältä antaa samalla mitalla takaisin.
Oletko esittäytynyt? Monet luulevat, että nimet on niin helppo napata ilmasta vaikkei kukaan niitä kerro. Helposti menee vuosi niitä sivutoimisena salapoliisina selvittää ja ynnätä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa riippuu tilanteesta. Muutama ihminen unohtanut nimeni ja kysyneet uudelleen vähän anteeksi pyydellen, että mikäs se sinun nimi olikaan, on kyllä ihan kielen päällä, mutta en nyt muista. Ja ei siinä mitään, ei tuo haittaa.
Yhden kerran eräs vanhempi nainen otti minut silmätikukseen kesätyöpaikassa ja hän jatkuvasti sanoi nimeni väärin (esim. jos nimeni oli Sanni, niin hän saattoi sanoa Saara). Hän oli päivittäin tekemisissä kanssani ja meitä työntekijöitä oli samassa vuorossa noin 10. Jouduin jatkuvasti sanomaan, että nimi on Sanni, eikä Saara... sitten lopulta käämi vähän paloi, enkä enää reagoinut siihen, jos hän huuteli jostain "Saara, tules tänne, on asiaa" niin olin kuin en kuullut. Sitten hän tuli vihaisena luokseni, että miksi en tule kutsuttaessa ja siinä viattomana ihmettelin, että miten niin, en ole kenenkään kuullut kutsuvan minua nimeltäni ja se nimi tosiaan on edelleen Saara. Ah, miten hänen naamansa meni aina vihaiseen mutruun, kyllä se tavallaan myös tuntui hyvältä antaa samalla mitalla takaisin.
Meni nyt Sannit ja Saarat sekaisin, mutta ymmärtänette pointin.
Ei noita välttämättä muista, jos on enemmän kuin kourallinen työ"kavereita" (eli ihmisiä, joiden kanssa sattuu samassa työpaikassa olemaan, mitään kaveruuttahan sellainen ei ole).
En minä esimerkiksi muistanut 10 vuoden jälkeenkään kuin osan naispuolisten, pääosin keski-ikäisten työkollegoideni nimiä. Työpaikka oli naisenemmistöinen joten koska miehiä oli vähemmän, niin muistin yksittäiset miehet paremmin. Kukaan heistä ei kuitenkaan mikään toveri tai kaveri ollut. Jonkun kanssa juttelin vähän enemmän kuin toisten, mutta kenenkään kanssa en mitään yhteyttä pitänyt työpäivän päättymisen jälkeen. Miksi olisinkaan? Omat ystäväni ovat muualla kuin töissä.
Nyt en enää samassa työpaikassa ole vähään aikaan ollut. 15+ vuoden jälkeen en saanut edes läksiäiskorttia, joten eivätpä näköjään minua kaivanneetkaan. Miksi siis rasittaisin aivojani mokomien nimillä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaikeuksia nimien kanssa. Erityisesti Annusta tulee helposti Anu jos ei joka kerta erikseen ensin mieti. Muutenkin kestää kuukausia oppia noin kymmenen työkaverin nimet niin, että jonkun sanoessa nimen tietää heti mitä tarkoittaa.
Muuten muisti on tosi hyvä, yliopistosta korkeampi tutkinto jne. Johtavassa asemassa vuosia. Asiaakkaiden kanssa tekemisissä. Onneksi uusien asiakkaiden nimet voi opetella sähköposteista. Työkavereille joskus olen heittänyt läpällä, että laittakaa nimet vaikka maalarinteipillä rintaan.
Minäkään en meinaa muistaa nimiä. Sitten jos on kaksi ulkoisesti tai luonteeltaan samankaltaista, niin sekaisin menee nimet. Poikkeavammat nimet jää paremmin mieleen, muistaisin varmaan Annun, mutta se Anu taas olisi milloin Anni, Hanna tai jopa Merja, koska Merja ja Anu muistuttavat liikaa toisiaan, joten sekoitan heidät. En vaadi muilta jotain, mikä on itsellä sarjassa "lähes mahdoton", reagointini olisikin lähinnä vertaistukea. Ei meille kaikille toisten nimet todellakaan ole helppoja muistaa. Kunhan muistaisi sen oman virallisen nimen tarvittaessa.
Luulin monta vuotta yhtä toiseksi. Olin sekoittanut siis nimet. Välillä nimet unohtuu täysin jos ei ole pariin kuukauteen ollut tekemisissä. Isompi firma jossa paljon porukkaa.
Mä en muista ihmisten nimiä, mua ei kyllä ne itse ihmisetkään paljoa kiinnosta,
samaten mulle ei jää kasvot mieleen,
matikka ja numerot kyllä pysyy erinomaisesti muistissa heti kerrasta.
Mutta tiedän että ihmiset ei taatusti usko etten ihan oikeasti muista heidän nimiään, enkä aina välttämättä edes tunnista aikojen päästä.
Rasittavaa kun minut muistaa kaikki vuosikymmenienkin päästä, vaikkei tarttis, sais olla rauhassa.
Tahallista. Oma esimieheni muistaa myös minun nimeni näin 5 vuoden jälkeen väärin. Hänellä on siis 2 alaista. Toinen on ollut vuoden verran, ja sen hän muistaa.
Nimeni on melko normaali, tyyliin Saana. Esimieheni on esitellyt minua mm Saarana , Saijana ja Sannaliisanana.
Kyse ei todellakaan ole mistään isosta paikasta. :D Vaan ihan pikkupaikasta.
Minä muistan nimet hyvin, mutta olen täysin kasvosokea. Vähänkin vieraampi ihminen, niin olen pulassa.
Enemmän tulee sellanen fiilis, että tyypillä on joku pakkomielle musta kun pitää vängätä tolleen nimen kanssa, jos puhuttelis ihan normaalisti oikealla nimellä niinkun normaalit ihmiset ,ei tulisi tunne että tyypillä on joku hiton pakkomielle just muhun. :D
Uskon ettei oikeasti muista. Osa ihmisistä täyttää arkipäivät tekemisellä ja tekstillä, ei jää vaan nimet mieleen. Vaikka normaalisti moni muistaa. Tuskin väliä jos se yksi ei muista.