Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja ryhmäliikuntatunnille osallistuvalle ensikertalaiselle.

Venla
25.12.2022 |

Olen nyt nelikymppisenä hyppäämässä oman mukavuusalueeni ulkopuolelle ja ilmoittauduin ensimmäistä kertaa ryhmäliikuntatunnille (pilates ja venyttely työväenopiston kurssi). Mitenköhän siellä toimitaan? Tarvitseeko siellä esim sisäpelikenkiä vai voiko mennä sukkasillaan? Käykö tavallinen vähän paksumpi jumppa-alusta, vai onko kaikilla jotain hienoja joogamattoja?

Entäs opetus? Osallistuuko ohjaaja osallistujien asentojen korjaamiseen vai saako siellä tehdä omat liikkeensä "vähän sinne päin"? Riippuu tietenkin ohjaajasta mutta näin yleisesti kyselen..

Miten paljon aikaisemmin sinne pitää/voi mennä vaihtamaan vaatteita? Varmaan vartti riittää? Olen tosiaan ihan ummikko kun ennen olen ollut sitä mieltä että tuommoiset jumppatunnit eivät ole ollenkaan mun juttu, kun saan töissä niin paljon liikuntaa. Mutta nyt elämäntilanteen muututtua kunto alkaa rapistua jos ei ole mitään säännöllistä liikuntaa arkiliikunnan ohella..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) pilatekseen, joogaan ja venyttelyyn voi mennä sukkasillaan. Varsinaiset jumpat ja tanssitunnit taas sitten sisälenkkarit pääsääntöisesti.

2) Ota sellainen jumppamatto/alusta, mikä sinulla on ja sitä on suhteellisen helppo kuljettaa. Ekan kerran jälkeen voit kuulostella, onko mattosi riittävä juuri siihen jumppaan, missä käyt. Huomaa, että kaikkiin paikkoihin ei tarvitse omaa mattoa. Itse käyn Forever-saleilla, ja pilates/jooga/venyttely-tunneille talo näyttää tarjoavan matot, ei tarvitse sinne itse raahata. Osa kyllä tykkää hygieniasyistä ottaa oman maton mukaan ja siinä näkyy olevan niin vanhan ajan paksuja jumppamattoja, kuin "hienoja" joogamattojakin.

3) ohjaajien toiminta vaihtelee kuten arvelitkin. Hyvä ohjaaja on sellainen, joka korjaa korrektisti, jos tekee väärin. 

4) mene hyvissä ajoin vaihtamaan vaatteita, vartti hyvä varata aikaa sellaiseen "olen ajoissa paikalla"-säätöön. 

5) Joihinkin paikkoihin, kuten omalle salilleni, tarvitsee munalukko-tyyppisen lukon pukukaappia varten. Ota varolta sellainen, jos sinulla on. Älä unohda myöskään vesipulloa ja pientä hikipyydettä. 

6) Kerro ohjaajalle ennen tuntia, että olet ekaa kertaa ja ohjelma on sinulle uusi. Näin  saat tunnista eniten irti. 

7) pidä hauskaa ja mene uudestaankin! :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi