Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään etten kelpaa enkä riitä Jumalalle

Vierailija
25.12.2022 |

Että hän sanoo kuoltuani, ettei tuntenut minua ikinä.
Mitä voin tehdä, muuta kuin rukoilla?
Olen yrittänyt lukea Raamattua, mutta se on kovin vaikealukuista lukihäiriöiselle, eikä sen teksti aukene tai en löydä sieltä vastauksia..
Miten te muut uskovat olette päässeet eroon näistä riittämättömyyden tunteista?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Unohda se raamattu, sillä et saa muuta kuin pääsi enemmän sekaisin

Herra on parantaja ,tekee kaiken uudeksi,suojelee ja varjelee,johdattaa ,siunaa,pelastaa ,vie kotiin.

Psalmit:

23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. >> Jakeen lisätiedot

23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.

23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.

23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Vierailija
42/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi tärkeää, että kävisit jossain tervehenkisessä seurakunnassa ja lukisit tai kuuntelisit hyvää raamatunopetusta. On vaikeaa saada asioista oikeaa käsitystä, jos vain lukee Raamattua itsekseen kotona ilman seurakuntayhteyttä. Sellaisesta saa tosi helposti erikoisia käsityksiä ilman lukihäiriötäkin. Evlut kansankirkon seurakunnissa on tosi isoa vaihtelua millaisia ovat, joten on vaikea suoraan suositella, olisiko juuri sinun tapauksessa parempi mennä evl-paikallisseurakuntaan vai johonkin muualle. Mutta uskovien yhteys on tärkeä! Ei siksi, etteikö ilman sitä voisi pelastua, tai että se olisi jonkinlainen suoritettava asia, vaan siksi, että se helpottaa hengellistä elämää, uskossa pysymistä ja terveen opin omaksumista niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki riittämättömiä ja vajavaisia. Jumala rakastaa silti jokaista meistä.

Osoittaa sen kyllä oudolla tavalla. Kärsimystä toisensa perään.

Kärsimys johtuu meistä ihmisistä, ja vapaasta tahdosta, ei Jumalasta

On silti osasyyllinen, koska kykenisi tekemään jotain, mutta ei tee mitään. Jos sinä voisit estää esim. R aiskauksen, mutta et niin tekisi, eikö sinussa olisi jotain syyllisyyttä tapahtumaan?

Vierailija
44/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme kaikki riittämättömiä ja vajavaisia. Jumala rakastaa silti jokaista meistä.

Osoittaa sen kyllä oudolla tavalla. Kärsimystä toisensa perään.

Kärsimys johtuu meistä ihmisistä, ja vapaasta tahdosta, ei Jumalasta

On silti osasyyllinen, koska kykenisi tekemään jotain, mutta ei tee mitään. Jos sinä voisit estää esim. R aiskauksen, mutta et niin tekisi, eikö sinussa olisi jotain syyllisyyttä tapahtumaan?

Yksinkertainen on ohje ,kaikki noudattamaan Jumalan sanaa.

Vierailija
45/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat siitä tänne?

46/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäppä miettiä asiaa avoimesti.

Kuinka paljon olet huolestunut muslimien, hindujen, buddhalaisten tms. jumalien mieltymyksistä?

Jos olet älykäs, niin huomaat pian, että pahan olosi syyn on indoktrinoitu uskomus.

Vierailija
47/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

De Facto kirjoitti:

Yritäppä miettiä asiaa avoimesti.

Kuinka paljon olet huolestunut muslimien, hindujen, buddhalaisten tms. jumalien mieltymyksistä?

Jos olet älykäs, niin huomaat pian, että pahan olosi syyn on indoktrinoitu uskomus.

En välitä allaheista koska eivät he ole oikeita jumalia.

Vierailija
48/61 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on pelkkä satuolento niin voit kuviteela tuon jumalan ihan sellaiseksi kuin haluat...

Elä elämäsi ihan rauhassa ja älä välitä uskontopaskasta!

Vierailija
49/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rukoilu on varmaan ihan hyvä. Ihan mihin vaan asiaan, jossa haluat päästä eteenpäin ja saada vastauksia, ja veikkaan että myös Jumalan intressinä on vastata tuollaiseen.

Englanninkielisessä käännöksessä on tällainen kohta:

"Watch therefore, and pray always that you may be counted worthy to escape all these things that will come to pass, and to stand before the Son of Man.

Eli "rukoilkaa että teidät luettaisiin arvollisiksi pakenemaan" ?

Suomenkielinen raamattu: "valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

Vierailija
50/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistettuna: jos uskot Jeesukseen, pelastut. Tämä on suoraan Jeesuksen sanomana Raamatusta.

Jos epäilet, että et kelpaa Jumalalle, silloin uskot kyllä Jumalaan, mutta miten on se Jeesukseen uskomisen laita? Siihen kiinnittäisin nyt huomiota, sillä vain Jeesukseen uskomalla pelastuu, kuten Jeesus itse sanoo.

Alkuun pääset tarkastelemalla sitä, että uskotko Jumalan jo ennalta päättäneen ketkä pelastuu ja ketkä ei, vai uskotko, että kaikki pelastuu jokatapauksessa teki mitä teki vai uskotko niin, että se pelastuu kuka tekee oikein vai miten oikein uskot pelastumisen tapahtuvan. Siitä pääset jyvälle omasta uskosi laadusta ja löydät itsellesi sopivan seurakunnan ja tarkennat omaa käsitystäsi.

Ja kuten sanottu täälläkin, evlut ei välttämättä ole se oikea seurakunta.

Vierailija
51/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittämättömyyden tunteesta pääset eroon sillä, että heität ne kaikki Jeesuksen päälle, kuten Hän itse pyytää. Tarkoittaa ts. sitä, että omariitoisuus on ylpeyttä ja siksi se estää sinua näkemästä. Ylpeys on merkki siitä, että Jumalan apu ei ole kelpaava, joten itse voit sitten keskenäsi myös yrittää omat ongelmasikin ratkoa, kun ei kerran kelpaa. Jumalaa ei kukaan käytä hyväksi.

Vierailija
52/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi tärkeää, että kävisit jossain tervehenkisessä seurakunnassa ja lukisit tai kuuntelisit hyvää raamatunopetusta. On vaikeaa saada asioista oikeaa käsitystä, jos vain lukee Raamattua itsekseen kotona ilman seurakuntayhteyttä. Sellaisesta saa tosi helposti erikoisia käsityksiä ilman lukihäiriötäkin. Evlut kansankirkon seurakunnissa on tosi isoa vaihtelua millaisia ovat, joten on vaikea suoraan suositella, olisiko juuri sinun tapauksessa parempi mennä evl-paikallisseurakuntaan vai johonkin muualle. Mutta uskovien yhteys on tärkeä! Ei siksi, etteikö ilman sitä voisi pelastua, tai että se olisi jonkinlainen suoritettava asia, vaan siksi, että se helpottaa hengellistä elämää, uskossa pysymistä ja terveen opin omaksumista niin paljon.

Niin, eihän sitä turhaan sanota, että mikään kirja ei ole tuottanut niin paljon ateisteja kuin Raamattu. Mitä olen kuunnellut erästäkin uskonsa menettänyttä entistä saarnaajaa youtubessa, niin ammattilaisten piireissä tiedetään hyvin, että Raamattu sisältää asioita, joista ei parane maallikoille puhua koska niiden moraalittomuutta tai järjettömyyttä ei ole mahdollista selittää pois, vaan on vain uskottava, että Jumala tietää paremmin.

Sanomattakin on selvää, että jos ihminen, jonka elanto riippuu siitä, että seurakuntalaiset uskovat pronssikaudella kirjoitetun kirjan olevan totta on sitä mieltä, että seurakuntalaisille ei voi kirjan sisällöstä ihan kaikkea kertoa niin silloin tuon sisällön omatoiminen selvittäminen on juuri ja tismalleen se, mitä ihan jokaisen seurakuntalaisen pitäisi tehdä. Mikä tahansa muu lähestymistapa on kuin heittäytyisi vapaaehtoisesti jonkun oman elämänsä Marshall Applewhiten vietäväksi.

Vierailija
53/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta heti itsesi paranteleminen, se on jopa loukkaavaa Jumalan mielestä. Usko sen sijaan Kristukseen.

Jumala haluaa että teen oman osani. En voi vain jatkaa syntisenä ja olettaa että Jumala antaa anteeksi kun vain pyydän ja rukoilen.

Jumalan työ minussa tekee synnin vastustamisesta ajan kanssa helpompaa ja helpompaa. Tai näin uskon. Se on Jumalan saavutus ja Jumalan työ minussa, että minusta tulee parempi ihminen. Itse en voi siitä kunniaa ottaa, voin vain rukoilla ja kiittää.

Mutta tästä kaikesta huolimatta minua kalvaa epäilys ja pelko, että Jumalan armo ei kuulu minulle, että elän valheellisessa todellisuudessa Jumalasta.

Voin vain rukoilla Jumalaa, että hän vahvistaisi uskoani ja soisi minulle rauhan sydämeen.

Pelastuksen asiassa ei ole mitään sinun *omaa osuuttasi* tehtävänä. Vanhassa Testamentissa kuningas Hiskia tuumasi että hän on uskollisesti palvellut Herraa kymmeniä vuosia, ja on siten oikeutettu polttamaan suitsuketta Herran temppelissä.

Se vain oli säädetty ainoastaan ylipapin tehtäväksi. Joten kun Hiskia astui alttarin luo omine suitsukkeineen, puhkesi hänen otsaansa spitaali. (Spitaalinen temppelissä oli TOSI no-no).

Tämä on hengellinen vertauskuva siitä että sinä tuot Jumalan eteen niitä *omia osuuksiasi* - etkä luota siihen että meidän ylimmäinen pappimme Kristus on kerran omalla verellään hankkinut täydellisen lunastuksen sinullekin. Kun tämän ymmärrät ja uskot, voit oikeassa hengellisessä tilassa palvella Jumalaa ja lähimmäisiäsi.

Mutta niin kauan kuin teet töitä pelastuaksesi, vaivaa synnin spitaali sinua aina pahemmin.

Vierailija
54/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, ettei jumala kelpaa ja riitä minulle.

Vierailija
55/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se huono puoli että tervehenkistä seurakuntaa on tänä päivänä vaikea löytää. Vastaan on tullut mitä uskomattomimpia uskovaisia, joiden tärkein päämäärä on ollut päteminen, määräily, manipulointi jne. Heillä on ainoana se oikea oppi, jota pitää seurata.

Ap:lle: Sinä riität.

Vierailija
56/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut asian niin, että ryngatessakin heitän majoneesit vapahtajamme jessuksen kasvokuville. Näin herramme tietää konkreettisesta rakkaudestani. Jeebus lipoo vielä kieltään kun kastikkeet roiskuvat huulille.

Tämä. Naiset voivat puolestaan vaikka sormella levittää rakkauden mehua herramme kasvoille. Kyllä sillä taivaaseen pääsee.

Vierailija
57/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut asian niin, että ryngatessakin heitän majoneesit vapahtajamme jessuksen kasvokuville. Näin herramme tietää konkreettisesta rakkaudestani. Jeebus lipoo vielä kieltään kun kastikkeet roiskuvat huulille.

Tämä on se tavallisin ja toimivin keino. Seurakuntani pastori on opastanut minua ihan kädestä pitäen tähän ekumeeniseen tapaan.

Vierailija
58/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun oma ajatus. Se on ajatus mikä syntyy sinun omassa mielessäsi. Kelpaatko mielestäsi muille kuin Jumalalle? Olisiko kyse siitä, että et kelpaa itsellesi?

Jos et kelpaa itsellesi, niin kelpaisitko, jos olisit erilainen? Millä tavalla erilainen sinun pitäisi olla?

Kuitenkaan et voi olla mitään muuta kuin juyri sitä mitä olet. Ajattelusi ei siis lopulta johda mihinkään muuhun kuin epäkelvoksi itsesi tuntemiseen. Voisitko jättää tuo epäkelvon ajatuksen pois mielestäsi?

Et voi vaikuttaa siihen kelpaatko Jumalalle. Jumala päättänee sen kuitenkin aivan itse.

Vierailija
59/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa niin sitten on kelpaamatta.

Itsepähän sinut teki omaksi kuvakseen joten voi syyttää vain itseään ellei lärvi miellytä.

Vierailija
60/61 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi