Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsaystävälliset kasvisproteiinit

Vierailija
25.12.2022 |

Suositelkaa herkkävatsaiselle sopivia proteiininlähteitä jos haluaa vähentää lihansyöntiä.
Linssit ja pavut pieninä määrinä ok, vehnä käy pieninä määrinä, samoin soija. Ongelmana on kai ärtyvä suoli tms. monet kasviproteiinit viljatuotteiden ohella tuntuu kerryttävän vatsan ärsytystä.
Tietyt kasvikset, riisi, kaura, kananmuna ja marinoimattomat lihat/kalat olisi helpointa ravintoa vatsalle mutta ilmastoahdistus on kova ja treenatakin pitäisi jaksaa, eli tarvitsen muutakin kuin kaurapuuroa ja parsakaalia.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fermentoitu härkäpapu.

Vierailija
22/22 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, valinnat teet tietysti itse, säälittää vain kehosi kun haluat ruokkia sitä sopimattomalla ravinnolla.

Eli mielestäsi ei ole tarpeellista pyrkiä lisäämään kasvisproteiinin määrää ravinnossa? 

Kuten totesin, osa kasviproteiineista sopii minulle varsin hyvin, osa rajoitetusti. Ihan samalla tavalla vaihtelevasti vatsalleni sopii sekaruokavalioon kuuluvat ainesosat ja viljat, vihannekset sekä kasvikset. Miksi kasviproteiini on se keholle sopimaton jonka lisäämistä säälit? Etkö säälisi ennemmin niitä jotka elävät sokerilla ja prosessoiduilla valmisruoilla? 

Menikö minulta joku pointti ohi vai onko sinulla ongelma jos joku haluaa lisätä vegeasioiden syöntiä ja _vähentää_ lihaa? Edelleenkin menen vatsa edellä, jos se ei tullut selväksi. Ja siis pääasiassa vatsani voi hyvin, olen aika tietoinen siitä mitä voin syödä. Linssit, pavut ja tofu on olleet käytössä pitkään, kyselin kokemuksia, vinkkejä ja ajatuksia, kiitos niistä.

No, älä nyt itse ala vänkäämään asiasta. Syö, mitä syöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi