Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viitsi lähteä joulun viettoon vanhempien luokse, kun siellä on innokas sukulaispariskunta kyselemässä

Vierailija
24.12.2022 |

Taatusti tulisi ennen pitkää vanhanaikaiselta ja erittäin sovinistiselta sukulaisvanhukselta kysymys: "noh jokos olet morsiammen löytänyt". Vanha pappa elää hyvin vahvasti vielä 70-lukua. Hän ei ymmärtäisi edes rautalangasta vääntämällä, ettei nykypäivänä minun ikäiseni tai nuoremmat suostuisi niihin vanhanaikaisiin, sovinistisiin sukupuolirooleihin. Eli se, että mies on perheen pää ja vastuussa elättämisestä, nainen hoitaa kodin lapset.
Ei pelkän kansakoulun käynyt pappa sitä ymmärtäisi. Hänellä kun menisi yli hilseen esim. se, että naisia on diplomi-insinööreinä, liikennelentäjinä, poliiseina yms. Kotikylällä oli ennen vahvasti sellainen ajatusmaailma, että maalaistalon tyttären oli sopivaa opiskella vain (kansakoulun) opettajaksi, sairaanhoitajaksi tai sihteeriköksi. Sihteerikin vähän siinä ja siinä, enemmän niitä oli kaupungeissa. Ja kun itse en kehtaa sanoa papalle suoraan kaikkea mitä ajattelen, niin olisi aika vaivaantunut tunnelma.
M37

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaistahan se on. Mutta luulen, että me olemme jo parikymppisten mielestä ihan yhtä vähän asioita ymmärtäviä, minä ainakin näin jo viiskymppisenä. Minua rasittaa kasikymppiset, minä rasitan parikymppisiä ;)

Vierailija
2/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä aloitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sanoa ettei ole täydellistä löytynyt 😉

Vierailija
4/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuulosti kiertelevälle selitykselle pojan homoudelle.

Vierailija
5/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ammatit nykyisin ja sen yhteys morsiamen löytämiseen? Pikemminkin tuli tosiaan vaikutelma että ap oli kiinnostunut sulhasesta.

Vierailija
6/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttis?

Vierailija
7/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu vaihtamaan keskustelua, sillähän näistä uteluista pääsee. Kysyt vaikka ajankohtaisesta sähkösopimuksesta. Kehut miten itselläsi on vielä pari vuotta superhalpaa sähköä, rehentelet oikein miten halpaa kun yksin asuu eikä tarvitse muita elättää. Heität vielä että voisi säästyneillä rahoilla lähteä ulkomaille 😊.

Vierailija
8/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu vaihtamaan keskustelua, sillähän näistä uteluista pääsee. Kysyt vaikka ajankohtaisesta sähkösopimuksesta. Kehut miten itselläsi on vielä pari vuotta superhalpaa sähköä, rehentelet oikein miten halpaa kun yksin asuu eikä tarvitse muita elättää. Heität vielä että voisi säästyneillä rahoilla lähteä ulkomaille 😊.

Totta - ja ei-toivotut kysymykset välttää parhaiten niin, että ottaa aktiivisen roolin ja kyselee itse. Useimmat ihmiset puhuvat mielellään itsestään ja ovat tyytyväisiä, kun saavat kuuntelijan.

Vierailija
9/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa kuvittelee yhä olleensa elättäjä, vaikka puolisonsa kävi kultaisella 70-luvulla töissä yhtä lailla ja "elättäjämies" veti lonkkaa kotona puolison huhkiessa kotitöissä samalla lapsia kaitsien? Voisitko mennä paikalle ja laittaa sovinistisialle luun kurkkuun?

Vierailija
10/10 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuulosti kiertelevälle selitykselle pojan homoudelle.

Enemmänkin olen bi, mutta miesten suhteen on paljon tiukemmat vaatimukset kuin naisten. Vain 18-20 vuotias söpö twinkkipoika kelpaisi. Naisten suhteen olen joustavampi, suurin osa 30-vuotiaista on perusnättejä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi