Keitättekö itse ripsipuuron vai ostatteko valmista?
Kommentit (21)
Keitän itse. Riisipuuro puuroutuu aivan varmasti, jos käyttää puuroriisiä ja keittää tarpeeksi pitkään (pussin kyljessä olevan ohjeen aika ei riitä).
Meillä ainoastaan omatekoista rypsipuuroa.
Aina keitän itse ison kattilallisen. Joululaatikot ostan valmiina, kermaa vain vähän päälle. Olisihan ne laatikotkin ihan eri makuisia jos itse jaksaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin valmista, kun viimeksi epäonnistuin riisipuuron keitossa. Se ei puuroutunut.
Miten voi epäonnistua? Ihmettelee yksi joka on muuten aika surkea keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Keitän itse. Riisipuuro puuroutuu aivan varmasti, jos käyttää puuroriisiä ja keittää tarpeeksi pitkään (pussin kyljessä olevan ohjeen aika ei riitä).
Kyllä sen näkee, kun muuttuu puuromaiseksi. Ei tarvii kelloa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen näkee, kun muuttuu puuromaiseksi. Ei tarvii kelloa katsoa.
Näin on. Tarkoitin vain sitä, että jos riisi ei ole vielä puuroutunut ohjeessa olevan ajan jälkeen, niin puuro ei ole silti epäonnistunut. Pitää vain keittää lisää. Minulta meni tänään tunti.
2
Hyi helkata, miten viitsii joku valmista ostaa? Lisäksi; ei kyllä ole rakettitiedettä keittää riisipuuro, miten voi epäonnistua.
Tuntuu vaan niin oudolta, kun puurotkin ostetaan valmiina. Oli sitten riisipuuro tai mikä tahansa puuro kyseessä .
En edes mikropuuroja ymmärrä.
Anteeksi olen tässä asiassa hyvin vanhanaikainen. Niistä vaan tulee niin paljon parempia itse kattilassa keitellen.
T. Alkukantainen mies.
Teen itse, tänään, huomenna ja 26.12 aina tapana nauttia riisipuuro+lisukkeet lounas.
Äärettömän helppo tehdä.
Miten näin moni ei ymmärtänyt "vitsiä". Eihän tuo aloittaja kysynyt riisipuurosta mitään, vaan "ripsipuurosta". Tämä oli olevinaan hänestä "hauskaa".
Keitän ohraryynipuuroa. Sitä pitää keittää neljä tuntia, mutta on hyvää! Ripsipuurosta en tiedä, vain ripsipiirakasta.
Vierailija kirjoitti:
Keitän ohraryynipuuroa. Sitä pitää keittää neljä tuntia, mutta on hyvää! Ripsipuurosta en tiedä, vain ripsipiirakasta.
On tosi hyvää. Teen uunipuurona usein leivinuunissa, siellä muhii koko yön. Herkullista. Edullista.
Voiko nykyään ostaa valmista riisipuuroa?
Minähän sitä vaan ripsipiirakkaa pistelen poskeen.
Teen itse riisipuuron, koska se on parempaa kuiin kaupan ruuat.
Riisipuuro keitetään puuroriisistä, ei mistään pitkästä riisistä.
Valmista ostan, kokkikartanon on tosi hyvää, ihan kuin itse tehty.
Keitän itse tietysti. Paitsi joskus ostan arkipäivän aamiaiseksi einesriisipuurot lähikaupan -50% alesta. Ovat ihan ok, tosin maku kaukana itsevalmistetusta
Itse keitän. Litraan maitoa laitan desin riisiä. Keittoaika n. tunti siitä, kun rupeaa kiehumaan. Haudutus lämpö riittää, niin ei pala pohjaan. Hämmentää täytyy välillä pohjia myöten.
Keitän itse, ei ole vaikeaa eikä kallista. Puuliedellä hautuu hyvän makuiseksi.
Ostin valmista, kun viimeksi epäonnistuin riisipuuron keitossa. Se ei puuroutunut.