Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riikan lahjat varastettiin PostNordin toimipistees

Vierailija
24.12.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009288510.html

Aika erikoinen case. Kauppa ei ilmeisesti selvittele asiaa, vaikka ne kaupan tiloista(?) vietiinkin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Suomen posti toimitti avatun kirjatun kirjeen, eikä minkäänlaista korvausta tullut niin usko on mennyt noihin laitoksiin.

Vierailija
42/53 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille kai tuosta pitäisi tehdä rikosilmoitus jos kerran mikään muu taho ei ottaudu asiaan.

Asiakas ei voi tuosta tehdä rikosilmoitusta, koska kadonnut paketti ei edes ole hänen omaisuuttaan ennen kuin se on lunastettu ulos noutopisteestä.

Rahat siitä paketista on kyllä otettu  välittömästi tililtä.

Ei pidä maksaa mitään etukäteen. Kyllä se rahansa talaisin saa, tai uudet tuotteet.

Miten tilaat netistä maksamatta ensin : )?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti tiedossa, että kaupassa, kioskissa, postissa on töissä myös varkaita. Tilaisuus tekee varkaan ja heikko mieli antaa periksi. Postin logistiikkakeskuksissa varastetaan jatkuvasti paketteja.

Mitään arvokasta ei enää kannata antaa Postin kuljetettavaksi. Edes kirjattuna.

Vierailija
44/53 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luitte tuon jutun niin asiakas ei ollut vain päässyt läpi nettikaupan asiakaspalveluun. Kunhan saa asiakaspalvelun kautta apua niin asia kyllä selviää. Aika turha uutinen siinä mielessä, että asiaa ei ole oikeasti vielä edes selvitetty.

Juu, mölyä ja aivan suotta. Saa korvaavat tuotteet tilalle nettikaupasta tai voi perua kaupan, ei jää tappiolle tuossa itse. Välillä paketteja vaan häviää, vahingoittuu tai katoaa pitkäkyntisten matkaan. Tästä syystä en ikinä maksa tuotteita ennen kuin olen ne ensin vastaanottanut. Kurjaa tietysti että kaikki lahjat oli jätetty viimetippaan ja nyt joulu ilman lahjoja mutta näihinkin pitäisi varautua. Pakkoko kaikki on ostaa vuoden ruuhkaisimpaan aikaan?

Miten muuten tilailet ulkomailta ehdolla, eträ maksat vasta vastaanottaessasi lähetyksen? Kannatraa käyttää paypalia, jos myyjällä on se mahdollista. Pätee myös Suomessa. Muussa tapauksessa luottokorttia. Rahat saa takaisin, jos pakettia ei kuulu. Paypalilla käsittelyaika on nopeampi.

Sinänsä tämä varastetun paketin homma on aivan selvä niin kuin monissa viesteissä on kerrottu. Myyjä vastaa siihen asti, kun paketti on luovutettu vastaanottajalle. Myyjään yhteys, että postnordin asiamies kertoi paketin varastetun. Normaalisti myyjä lähettää tilatut tavarat uudestaan tai maksaa rahat takaisin. Ostajan ei pidä posrnordin puoleen kääntyä. Se on myyjän asia.

Klarnan laskulla olen maksanut ulkomailta tilatut tuotteet ja jos se vaihtoehto ei ole käytössä niin sitten luottokortti tai paypal.

En ole klarnaa nähnyt esimerkiksi Amazonin tai ebayn maksutapavalikoimassa. Ei ole tullut vastaan edes saksalaisissa nettikaupoissa. Mitä usassa ja Kiinassa myyjät Klarnasta tuumivat? Miten tullaukset onnistuvat sillä etukäteen tai Suomeen paketin tullessa. Klarnaa ei muutenkaan kannatta sorkea muhinkään mukaan. Monet pohjoismaiset nettikaupat käyttävät sitä, että saavat vähäresurssisina isomman maksutapavalikoiman käyttöönsä halvemnalla kuin itse hoitamalla.

No osta millä ostat, pakkoko asiasta on ruveta jankkaamaan? En osta kiinakrääsää eikä ole mitään tarvetta ostaa jenkeistä asti yhtään mitään ja maksella vielä tulleja.

Vierailija
45/53 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se nyt haittaa jos lahjat varastettiin? Riikka se nyt turhaan pitää älämölöä.

Vierailija
46/53 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tämä juttu on edennyt?

Vierailija
47/53 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun maton ja pussilakanan sisältänyt Ikean paketti varastettiin muutama vuosi sitten K-kaupasta, jossa oli vastaava piste. Menin tiedustelemaan pakettia, jota ei löytynyt, ja sain myöhemmin puhelun, että valvontakamerassa joku nuori mies nappaa paketin kainaloonsa ja kävelee ulos. Ok. Ikea lähetti mutinoitta korvaavat tuotteet ja tällä kertaa Postin kautta.

En aiemmin ollut edes ajatellut, että niitä paketteja tosiaan oli siinä kassan vierellä seinää vasten säilytyksessä vaikka millä mitalla. Ei kovin turvallista.

Ikea ei lähetä postipaketteja. Heiltä tilannut niin toimittavat vaan kuljetuksella. Eli sun kertoma on ihan potaskaa.

Kyllä Ikea lähettää myös postipaketteja. Itsekin sain viime viikolla sellaisen Ikealta ja kävin hakemassa postin noutopisteestä.

Kun tilatessa painaa vaihtoehtoa Nouto, niin siihen ilmestyy noutopaikkoja, joista voi valita mistä hakee.

Vierailija
48/53 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tähän päivitystä? En oo fbssä.

Vierailija
49/53 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun maton ja pussilakanan sisältänyt Ikean paketti varastettiin muutama vuosi sitten K-kaupasta, jossa oli vastaava piste. Menin tiedustelemaan pakettia, jota ei löytynyt, ja sain myöhemmin puhelun, että valvontakamerassa joku nuori mies nappaa paketin kainaloonsa ja kävelee ulos. Ok. Ikea lähetti mutinoitta korvaavat tuotteet ja tällä kertaa Postin kautta.

En aiemmin ollut edes ajatellut, että niitä paketteja tosiaan oli siinä kassan vierellä seinää vasten säilytyksessä vaikka millä mitalla. Ei kovin turvallista.

Meidän lähikaupassa on kassan ja oven välissä hylly, jossa paketit säilytetään. Hyllyn liukuovet ovat aina sepposen selällään oikein hyvin näkyvillä, isommat paketit lojuvat lattialla. Monesti olen miettinyt miten helppoa siitä olisi pitkäkyntisen ottaa pienempiä paketteja pari kappaletta ohimennen matkaansa.

Vierailija
50/53 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt kun paikallisessa kauppakeskuksessa säilytetään paketteja ihan siinä yleisellä käytävällä, en tiedä ovatko ärrän vai k-kaupan kautta menossa asiakkaille. Mutta siinä ne on ihan napattavissa jos kehtaa koettaa ja ylettää. Sellaisissa rullakoissa. Luulisi että noihin voisi laittaa lukollisen kannen mutta ei.

Vierailija
51/53 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N

Vierailija
52/53 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
53/53 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti tiedossa, että kaupassa, kioskissa, postissa on töissä myös varkaita. Tilaisuus tekee varkaan ja heikko mieli antaa periksi. Postin logistiikkakeskuksissa varastetaan jatkuvasti paketteja.

Riistäjävallan alettua  alkoi halpuutus joka  on todellinen, syy, ulkoistus', ketjutus, vuokrafirmojen käyttö,