Rehellisesti, 9-vuotiaan vaatteista, onko ok?
Käytiin tihkusateessa viemässä kävellen muutamia joulutervehdyksiä oville. Jäin vaan miettimään, kun yksi sanoi jotenkin (mun korviin kuultunua) naureskelevaan sävyyn, että oletpas hyvin varustautunut, onko siellä ihan myrsky tms.? Lapsella oli siis mun mielestä ihan perusvaatteet eli ulkohousut, talvikumpparit, sadetakki, kurahanskat, tupsupipo. Mitä sitten olisi pitänyt olla?
Kommentit (21)
Varmaan viittasi sun minkkiturkkiisi...
Ainakin Helsingissä tuli vettä vaakatasossa, että oli kyllä ihan pätevä asu. Hämmästyttiin itsekin ulos mennessä, että oli niin huono keli.
en mä keksi, mitä tuosta olisi voinut jättää pois
Mihin unohtuivat henkselikurikset?
Miten paljon kävelitte? Kurahanskat tuntuvat minusta ylimitoitetuilta, jos ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin kävellä.
Jos oli tarkoitus vain kävellä, niin ehkä sadetakin tilalle olisi riittänyt toppatakki ja kurahanskojen tilalle toppahanskat. Yleensä lasten talvivaatteet (ja aikuisten ulkoiluvaatteet) kestää kuitenkin tihkusadetta ihan hyvin. Varsinkaan jos ei ole koko päivän ulkoilusta kyse, ja on tarkoitus pysyä pystyasennossa, eli kuraa ei tarvitse varoa.
Mutta eipä niissä sadevaatteissa mitään pahaa ole, itse vain luotan tuollaisella kelillä vielä esim. 10 000 mm vesipilariarvon tekevän tehtävänsä, lastenvaatteissahan tuo on suht yleinen.
Onhan tuo aikamoinen varustus pelkkään tihkusateeseen.
Okei, kiitos, taisin tulkita väärin sitten ja tarkoitti jotain muuta. Ja henkselikuriksia ei ole ollut enää ainakaan vuoteen, ulkohousut pitää jonkin verran vettä. Ja käveltiin muutama kilometri. Kurahanskat oli nyt oikeastaan siksi, koska toiset keliin sopivat hanskat oli vielä märät ja pelkät lapaset olisi kastuneet heti.
ap
Sadetakki ja kurahanskat ei mielestäni ole tämän vuodenajan ja kelin asianmukaista vaatetusta.
Vierailija kirjoitti:
Sadetakki ja kurahanskat ei mielestäni ole tämän vuodenajan ja kelin asianmukaista vaatetusta.
Millä perusteella ei? Jos sataa ja on loskaa?
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos, taisin tulkita väärin sitten ja tarkoitti jotain muuta. Ja henkselikuriksia ei ole ollut enää ainakaan vuoteen, ulkohousut pitää jonkin verran vettä. Ja käveltiin muutama kilometri. Kurahanskat oli nyt oikeastaan siksi, koska toiset keliin sopivat hanskat oli vielä märät ja pelkät lapaset olisi kastuneet heti.
ap
Minkälainen ikäinen lapsi on ? Ymmärrän hyvin. Minäkin olisin laittanut jos ei muut oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minkälainen ikäinen lapsi on ? Ymmärrän hyvin. Minäkin olisin laittanut jos ei muut oo.
Otsikossa lukee 9vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Otsikossa lukee 9vuotias
Anteeksi en huomannut. Ok!
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kurahanskat villatumppujen kanssa on lämpimämmät kuin ns. välikausihanskat. Ihan parhaat tähän loskavuodenaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon kävelitte? Kurahanskat tuntuvat minusta ylimitoitetuilta, jos ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin kävellä.
Kävellessä sadevesi valuu sadetakin hihoja pitkin käsille, jolloin kurarukkaset on hyödylliset kävellessäkin, mutta rukkasten varret kannattaa tuolloin laittaa sadetakin hihojen alle, eikä päälle.
Riippuu vaatteiden mallistakin vähän. Tarkoitan, että kumisaappaista, sadetakeista ja kurakäsineistä löytyy sekä sellaisia malleja, jotka käy hyvin yhdeksänvuotiaallekin, mutta löytyy myös malleja, jotka sopii lähinnä vain päiväkotilapsille.
ulkohousut = OK
talvikumpparit = OK
sadetakki = OK
kurahanskat = OK
tupsupipo = jos on liian iso tupsu, se ei mahdu sadetakin hupun alle!
Vierailija kirjoitti:
ulkohousut = OK
talvikumpparit = OK
sadetakki = OK
kurahanskat = OK
tupsupipo = jos on liian iso tupsu, se ei mahdu sadetakin hupun alle!
Sitten pitää ostaa sadetakki, jossa on tupsua varten korotettu huppu.
Ei minun silmiin mitään outoa. Ehkä se ei tarkoittanut sitä pilkallisesti ja halusi vain sanoa jotain ja keksi asiaa säästä.