Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivon mustaa joulua joka vuosi

Vierailija
23.12.2022 |

En pidä lumesta ja joka vuosi peukut pystyssä odotan mustaa joulua.
Oli mukavaa kun tällä viikolla oli vihdoin plussaa ja lumet sulivat. Mutta juuri äsken alkoi lumipyry ja joululampaat saavat sittenkin sen valkoisen joulunsa taas kuin tilauksesta.
Ihmettelen miten tämä aina tapahtuu. Monesti lumet tulee nimenomaan juuri 24. päivälle aivan kuin suunnitellusti.
Harmittaa. Samalla tavalla lampaat saivat juhannuksena helleputken aivan kuin sekin olisi ollut itse Jumalan lahja normoille. Miten sattuukin että lampaat saavat aina haluamansa kelit?
Koko universumi suosii lampaita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon lähes kaikissa asioissa, että enemmistö saisi pettyä. Mikään ei ole tyydyttävämpää kuin kuunnella miten kaikki on surkeasti. Vakavia sairastumisia ja kuolemia en toivo.

Vierailija
2/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivon lähes kaikissa asioissa, että enemmistö saisi pettyä. Mikään ei ole tyydyttävämpää kuin kuunnella miten kaikki on surkeasti. Vakavia sairastumisia ja kuolemia en toivo.

Jostain syystä itse nautin siitä kun on kylmät kesät ja lämpimät talvet ja kaikki valittaa et "missä on oikea talvi yhyy"

En jotenkin ymmärrä tommosta "oikea kesä" ja "oikea talvi" hössötystä. Silloinhan on vaan liikaa hellettä tai liikaa pakkasta.

+5C sais olla vuoden ympäri ja harmaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"+5C sais olla vuoden ympäri ja harmaata."

Kiitos! Kerrankin joku on kanssani samaa mieltä!

Voin parhaiten sumuisella tai kostealla säällä, juuri siinä +5 ja +10 asteen välillä, ja mieluiten saisi olla aika tyyntä jos saa vielä toivoa.

Silloin mieleni on tyytyväinen ja hilpeä, ja kaikki näyttää kauniilta. Ei ole kuuma eikä kylmä vaan juuri sopiva. Ulkoilutan koiraa euforinen hymy kasvoillani kaikkien myrtyneiden mulkoilujen keskellä.

Juuri tänä aamuna ajattelin että onpa ihanaa kun on lämmintä eikä ole liukasta, mutta nyt lumisateen jälkeen jalkakäytävät on kiillotettu valkoisiksi kuolemankentiksi joissa koirankin käpälät luiskahtelevat.

Harmauden ystävä

Vierailija
4/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan varma että tulee musta joulu, mutta muutama tunti ennen jouluaattoa tulee täysi lumimyrsky joka tulee sitten pakastumaan ja lumi jää maahan.

Ihan uskomatonta.

Aivan kuin kellontarkasti tulee lumivalkea joulu vaikka koko viikon oli mustaa.

Vierailija
5/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"+5C sais olla vuoden ympäri ja harmaata."

Kiitos! Kerrankin joku on kanssani samaa mieltä!

Voin parhaiten sumuisella tai kostealla säällä, juuri siinä +5 ja +10 asteen välillä, ja mieluiten saisi olla aika tyyntä jos saa vielä toivoa.

Silloin mieleni on tyytyväinen ja hilpeä, ja kaikki näyttää kauniilta. Ei ole kuuma eikä kylmä vaan juuri sopiva. Ulkoilutan koiraa euforinen hymy kasvoillani kaikkien myrtyneiden mulkoilujen keskellä.

Juuri tänä aamuna ajattelin että onpa ihanaa kun on lämmintä eikä ole liukasta, mutta nyt lumisateen jälkeen jalkakäytävät on kiillotettu valkoisiksi kuolemankentiksi joissa koirankin käpälät luiskahtelevat.

Harmauden ystävä

Jaan tuon tunteen kanssasi. En pidä Suomessa mistään muusta kuin niistä lyhyistä kausista kun on harmaata ja sopiva ilma. Kaikki muut tuntuu vaativan sitä "oikeaa kesää ja oikeaa talvea", missä en itse näe mitään järkeä.

Vierailija
6/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ystäviä eikä perhettä enkä vietä joulua millään tavalla.

Pikkuhiljaa sitä on katkeroitunut eikä toivo muillekaan kuin huonoa. En oikeastaan voi anteeksipyydellä tätä millään tavalla. Maailman uhrihan minä olen. En pyytänyt saada olla täysin eristettynä maailmasta.

Joulu on ikisinkulle ja perheettömälle vaikeimpia aikoja.

Jos voisin saada ihmiset tuntemaan pahoinvoinnistani edes pienen osan niin olisin iloinen.