Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paperitoukka

Vierailija
23.12.2022 |

Iltasanomien artikkeli näistä asunnon vapaamatkustajista hämmensi. Onko kokemuksia ? Missäpäin asut , oletko vuokralla vai omistusasunto ?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta hitto että pelkään noita. Meillä oli edellisessä kodissa sokeritoukkia ja vihasin niitä!!! En halua tänne uuteen mitään ötököitä.

Vierailija
2/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niistä ole mitään haittaa, muuta kuin henkistä. Eivät tuhoa tavaroita eivätkä levitä tauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niistä ole mitään haittaa, muuta kuin henkistä. Eivät tuhoa tavaroita eivätkä levitä tauteja.

Paitsi paperit, kuten kirjat.

Vierailija
4/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aka lukutoukka?188

Vierailija
5/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi paperit, kuten kirjat.

Ne lukee kirjoja. Pölyyntyneet kirjat kelpaa jotka olisi muuten mennyt sekajätteeseen.

Vierailija
6/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö kirjoja, mutta tuskin e-kirjoihin tulleet reiät paljoa haittaa, mulla ei oo muita kirjoja enää. Söikö ne mitään muuta?

Vierailija
7/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti mitkään öttiäiset ei kuulu kotiin. Luonnossa saavat ihan vapaasti temmeltää ja jopa välttelen astumasta päälle, voin myös siirtää öttiäisen turvaan, mutta minun kotiini ei ole mitään asiaa yhdelläkään ötökällä!!

Vierailija
8/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti mitkään öttiäiset ei kuulu kotiin. Luonnossa saavat ihan vapaasti temmeltää ja jopa välttelen astumasta päälle, voin myös siirtää öttiäisen turvaan, mutta minun kotiini ei ole mitään asiaa yhdelläkään ötökällä!!

Sama. Ellei ne lähde, minä lähden. Piste.

Vierailija
9/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jo 15v  paremman väen ongelmana syyttäneet aina taloon muuttanutta rahvasta sokeri toukkien tuonnista. minut on ensin heitetty pihalle ja syytetty valehtelusta kun olen sanonut että heidän kirja ja lehti varastoinnissaan on syy. kehuvat miten arvokas kokoelma on "juuri tein antikasta löydön halvalla 210e upea teos. ja näitä todella paljon. sitten jos soittavat ja kutsuvat uudestaan kysyn mihin kirjat ja lehtien vuosikerrat ovat joutuneet kertovat kaarrellen että yksi mies teki hyvän tarjouksen ja osti kaikki. ELI KETJU JATKUU. minulle myrkyttäjänä tietenkin töitä riittää mutta välillä turhauttaa. lehti kasojen ja kirjahyllyjen takaa ovat syöneet ja ulostaneet tapeetit pilalle

Vierailija
10/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähetään, että tää on mun koti ja tänne on minkään öttiäisen turha tulla riehuun! Kerran tuohon lavuaariin iskostautui sellainen sokeritoukka ja se nauro mulle päin naamaa niin mää sen toukan myrkytin!

Vierailija
11/24 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. Olen luullut sokeritoukiksi. Pitkät sarvet ja saattavat tulla vastaan eteisessä, olkkarissa.. missä vaan. Meillä ei ole kovin paljon kirjoja. Kerrostaloasunto vm. 2009.

Vierailija
12/24 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapa olla useimmille aika vaikeaa erottaa paperi- ja sokeritoukkaa toisistaan. Miten pitkään paperitoukat selviää kuivissa olosuhteissa?

Vierailija
13/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa hel.v .. tti  näistä kaikenlaisista hyönteisistä, luteista, toukista, homeista  ym. kämppää myydessänne, ettei tarvitse oikeuteen asti mennä kaupanpurkuun, koska vaimo kuitenkin saa niin järkyttävät fooppiset kohtaukset nähdessään edes hämähäkin.  Samperi rellisyys peliin, eikä tommosta,  huomaako ne ja mitä sit siitä tulee meininki,   pac.. kaa huijausta . Joo, tulee tappelu ja oikeusprosessi ihan  varmasti.   Tänäpäivänä tollanen pimitys ei vaan  todellakaan  käy.

Vierailija
14/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli, mut ymmärsivät häipyä aika nopeesti meidän muutettua taloon. Aina suihkutin myrkkyä päälle, kun näin. Omakotitalo

Vierailija
15/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt neljän vuoden aikana kolme paperitoukkaa, noin yhden vuodessa. Eivät ole sen pahemmin riivanneet. Asun Helsingissä, omistusasunto (tuskin toukat suosivat jompaakumpaa, mutta kun kerran kysyit).

Vierailija
16/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pelleilyä pillastua vaarattomista ötököistä. Sitä paitsi ne on olleet täällä maapallolla jo paljon ennen ihmistä. Pientä kunnioitusta nyt eläville fossiileille.

Vierailija
17/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain niitä divarin kirjojen mukana. Pyyhin aina kannet, mutta toukista en ollut kuullut. Olisin käyttänyt ne pakastimen/saunan kautta.

Vierailija
18/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisessä työpaikassa oli näitä. Tiesin, että pukuhuoneessa oli myös sokeritoukkia, mutta kerran sinne mennessäni laitoin valon ja pienet katosi nopeasti lattialistojen taakse ja yksi iso tuli vähän kuin tervehtimään (yöks). Työkaverit väittivät niiden isojen ja uteliaiden yksilöiden olevan myös sokeritoukkia, mutta nyt sain siis selvyyden, että ihan eri laji kyseessä.

Vierailija
19/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidia vaan toukkien silmille, jos niitä näkyy sisätiloissa. Rivitaloissa saattavat tulla jonkin törkyasujan kämpästä viereisiin asuntoihin viemäreitä pitkin. Yök!

Vierailija
20/24 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on paperitoukkia todella monessa kerrostalossa, mutta niitä luullaan sokeritoukikiksi. Koasilla esimerkiksi monessa talossa iso ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi