Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettääkö kukaan koristeetonta joulua kotonaan?

Vierailija
23.12.2022 |

Mä en ole saanut laitettua yhtä ainoata jouluaiheista koristetta kotiini.
Ei vaan kiinnosta koko joulu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koristele koskaan...ihan turhaa, kun joutuu kohta keräämään ne pois näkyviltä.

Vierailija
2/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En myöskään tee joulusiivousta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua masentaa tänä jouluna ihan sikanaan, en saa edes joulukoristeluja aikaiseksi.

Mä olen addiktoitunut tähän someen niin pahasti, että en saa mitään järkevää aikaiseksi enää.

Vierailija
4/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meitä muita joulumasentuneita?

Vierailija
5/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ilmaishavut kuusikauppiaalta kauppareissun päätteeksi. Niitä nyt maljakossa. Mitään koristeita eikä ruokia ole ostettu. Koska marraskuussa ja kuun alussakin syönyt niitä jo monen monta kertaa. Nyt mennään isolla subilla ja vähän paremmilla herkkutiskin pihveillä. Haudalle vien havut ja kynttilät. Ma koittaa taas tavallinen arki, kaupat auki jne.. mitään jouluhösötystä en enää harrasta. No kohta imuroin ja moppan ja pyyhin kaapinovet ja se olis siinä. Nou ressi.

Vierailija
6/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole masentunut, en vaan ymmärrä joulukoristeiden pointtia.

Vierailija
7/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koristele. En halua turhia pölypesäkkeitä. Ostan kimpun punaisia tulppaaneja, siinä se.

Vierailija
8/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahden aikuisen taloudessa lähinnä musiikki ja kynttilät edustaa joulua.

Himmelin ja olkipukin otan illalla esille, vuosia mukana kulkeneet aarteet muistoja menneistä sukupolvista.

Joulua vietän ja juhlin mutta ulkoiset joulukliseet ei tänä vuonna ole ilahduttaneet yhtään.

Kuusiakin on oma metsä täynnä ja lähden aattona metsäretkelle, se tekee joulun.

Joulu on rauhaa, joulurauhaa.

Hyvää joulua, jokaiselle omanlaistansa

Vierailija
9/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa, että jotkut muutkin viettävät välillä ns. koristeetonta joulua.

Ei mullakaan mitään massiivista masista ole, mutta en vaan jaksa, kun on niin monta muuta kehon vaivaa meneillään, että vie mieltäkin matalaksi.

Vierailija
10/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettää, johan meitä on kymmenkunta ilmoittautunut tälläkin keskustelupalstalla!

Vierailija
11/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on sama kuin kukkakimpussa. Ei uskoisi miten paljon viihtyvyyttä ja pientä iloa tuo kun sellainen puska on esillä.

Sama fiilis tulee joulukoristeista. Ainakin joillekin

Vierailija
12/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kynttelikkö ja pari led-kynttilää.

Vierailija
13/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joulukoristeita. Joululauluja ja tv:n jouluohjelmia inhoan. Jouluruokia syön. Ei johdu masennuksesta.

Vierailija
14/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koristele koskaan...ihan turhaa, kun joutuu kohta keräämään ne pois näkyviltä.

Miten niin kohta? Jouluaikaan kestää ekasta adventista Nuutinpäivään. Mutta eipä mitään, kukin tyylillänsä. En minäkään tykkää krääsästä, esim muovisista koristeista.

Vierailija
15/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. En myöskään tee joulusiivousta.

Minun asunnossani on aina tasaisen siistiä eikä täällä ole tarvetta millekään suursiivoukselle. Tosin imuroin asunnon torstaina ja keskeisen osan ruoka- ja juomaostoksista tein jo keskiviikkona. Jääkaapissa on kinkkua, kalkkunaa, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, Fazerin luumupitkoa, Elosen kerma-luumukranssia, Coca Cola Zeroa ja muuta tavallista syömistä ja juomista kuten kurria, perunoita, mandariineja jne.

Asunnossani ei ole ainuttakaan joulukoristetta, sillä vietän täysin pakanallista keskitalven juhlaa. En ole katsonut televisiosta edes yhtään jouluelokuvaa ja olen pyrkinyt välttämään joululaulujen kuuntelua.

Vierailija
16/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole joulukoristeita eikä jouluvaloja. En koe tarpeelliseksi laittaa mitään esille parin päivän takia. Työt jatkuu taas pyhien jälkeen ja lapsetkin haluaa palata arkeen. Joskus oli koristeita nimenomaan lasten vuoksi, mutta lopetimme, koska lapsetkin pitivät sitä turhana.

Vierailija
17/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ei vain kiinnosta kyseinen hössötys

Vierailija
18/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää on kertynyt enemmän, niin sitä vähemmän jaksaa innostua vuotuisjuhlien pakollisista kuvioista kuten joulukoristelusta, uuden vuoden raketeista, pääsiäisen rairuohosta tai vapun serpentiineistä. Lähinnä sitä yhdistää tietyt ruuat tiettyihin juhlapäiviin. Tosin laskiaispullia voi syödä muulloinkin kuin laskiaisena.

Vierailija
19/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joulukoristeita eikä valoja.

Vierailija
20/27 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on ostanut kilon joulupiparitaikinaa, joka on pakastimessa.  En ole nytkään jaksanut muottailla taikinasta pipareita uuniin paistettavaksi, kuten en edellisenäkään jouluna, enkä sitä edellisenäkään, ja senpä takia syksyllä heitin roskiin edellisen puolen kilon pakasteessa olleen piparitaikinan, koska "best before-päiväys" oli jo mennyt aikapäiviä sitten ohitse.

Itse asiassa en koskaan ole erityisesti tykännyt niistä perinteisistä ruskeista joulupipareista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän