Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##LOKAMAATUSKAT ' 05 vko 46##

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eekkiksen tavoin, lunta tulee taivaan täydeltä... ihania isoja hiutaleita :)

JOULUSTA: Rakastan joulua! Ihan kaikkee... jopa sitä joulusiivousta odottelen :) Mies lupasi auttaa vähän siivoiluissa, että kuulemma voisi vahata lattiat. Mutta pitää nyt katsoa, että kykenenkö siihen itse. Oon kamalan huono nakittamaan noita hommia muille, kai oon niin " hyvä" olevinani, etten luota muiden jälkeen... oon vaan aina ollut sellainen mie ite...

Lahjat on vielä ostamatta... odottelen henkilökunnan ostopäiviä ja sit saa senverran hyvät alennukset että kannataa sitten lähtee vasta shoppailemaan. Pitäs miettiä jo etukäteen lahjat valmiiksi, niin sitten senkun ne vaan hakisi. Meinasin tosin olla tänävuonna senverran reipas ja tehdä mummoille, papoille ja kummeille itse lahjat. Sellaiset kivat tyynyliinat pojilta.

Että RIIVIÖITÄ muuallakin.... kerrassaan MUKAVA KUULLA :)

Meillä käydään myös kaikki kaapit läpi, kiivetään ihan joka paikkaan mihin vaan jotenkin pääsee kiipeämään... kukat saa edelleen multineen kyytiä ja kaikki paperit pitää silputa. Pyykkien laittelusta olen luopunut tuon pojan kanssa... siiä ei tuu kun sanomista! Se levittelee ihan kaikki viikatut ja osaapa repiä ne kuivaustelineelläkin olevat ympäri taloa. Ihme vaatefriikki tuo kaveri kyllä on!!!

Joulukorteista vielä, meillä ollut tapana esikoisen synnyttyä ottaa kiva valokuva ja teettää siitä sitten joulukortti. Ne ei edes mitään kamalan kaalliita ole...

Nyt vaan kun olis fiksu niin ajoissa kävis kuvaus puuhiin... ei meinaa ihan helppoa saada noita suhareita yhteiskuvaan!!!

Mutta nyt muihin puuhiin ja pinotilaa muille.

t. K@tju

Vierailija
22/33 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevana perjantaina sydänasemalla pidetään leikkausjonokokous ja ensi viikolla saataisiin mahdollisesti tietää mikä on poikamme leikkauspäivämäärä....mä en kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romi: Tsemppiä ja jaksamista.. Mää en voi edes kuvitella miltä tuollanen tuntuu ku minusta tuntuu että hajoan jo ku pojulle sattuu joku pieni haaveri tai vähä ihottumaa tms.. Minkälainen homma teillä on edessä? Mää en varmaan täälä hypänny näin ahkeraan ku oot kertonu..

Joo ja riiviö löytyy täältä meiltäkin ajoittain!! Sama homma.. kaikki laatikot ja kaapit tyhjennetään, me vaan ei oo niin kauhean kauaa täälä vielä asuttu että tyhjää tilaa on vielä niin paljo(45 neliön kämpästä ku 156 neliöön muutettiin..) että tarkotuksella kaikki alahyllyt oon jättäny tyhjiksi..hjähhjäh..mutta eipäsilti on sitä tyhjennettävääki.. Joo ja lisäksi koira saa niin selkään vähä väliä..että on pitäny pönkätä pöytä tuohon kulmasohvan nurkan eteen että se saa vähä olla rauhasa. Joskus innostuu läpsiin, repiin hiuksista ja uus juttu, puree! Ja lähes kokoajan vaatii mut leikkikamuksi eli ei paljo yksin touhuile. Nyt on onneksi sen lahkeessa roikkumisen lopettanu, että saatan päästä jopa yksin vessassa käväseen. Nuita pirskatin kirjoja saa kyllä lukea ääni käheenä niin että vien ne jo aina välillä piiloon;) Vaikka hyvähän se on että ne kiinnostaa, mutta ku mää en jaksa ihan aamusta iltaan niitä lukea eestaas..

Kuulostaa varmaan aivan kauhukakaralta, mutta todellisuudessa on toisaalta niinku enkeli aina ku se riiviö ei oo kyläsä, hymyilee ja kikattelee ja tosi kovapoika halaileen ja pussaileen..

Mulla on harvinainen hetki. Ei oo yhtään mitään mitä pitäis tehdä. Taidan siis lähtä lojuun sohvalle kahvimukin kans ku ipana nukkuu.

T:Helli

Vierailija
24/33 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos jo joulusiivoukset alkaneet vaiko shoppailut, vai missä vika, kun ei kukaan käy pinoutumassa??

Ankean näköinen sää senkus jatkuu( eiks ookin tosi kiva, kun käyn joka päivä tekemässä tämmösen paikallisen säätiedotuksen tänne?), ja kohtahan voikin vissiin laittaa talvivaatteet varastoon.

Eilen olinkin vapaalla, ja ekat piparit tuli leipastua ja samalla sitten työnsin riisipuuron uuniin, niin oli oikein jouluinen olo:O). Tänään taas töihin, ja huomennakin, mutta sitten viikonloppu vapaa ja meijän kolmonen toivoo, että vietettäs perheen kesken pikkujoulua..Ollaan joka vuosi pienimuotoiset pikkujoulut vietetty, jolloin syödään vähän joululaatikoita ja kaikki saa pienet paketit joulumusiikin soidessa..Hei, tonttu-ukot hyppikää!

Kyllä noita joululauluja vielä kuuntelee, mutta kuukauden päästä tekee jo aikas tiukkaa, kun niitä soi joka hemmetin kaupassa ja kauppakeskuksessa..

Milolla on taas jonkin sortin syömälakko; ei mikään oikein kelpaa..Tosin oli aamulla pihistänyt huomaamattani suklaakeksin keittiön pöydältä ja sehän kyllä maistui, nam. Muutenkin välillä on niin, että mikään ei kelpaa, kunnes hoksaa iskän syömässä, ja sitten kyllä kaikki iskän lautaselta maittas sillekii.

Romi ja muut aktiiviset shoppailijat, mistä löytys kivoja college-housuja tmv. sisähousua, joka olis mukava myös ulkovaatteiden alla? Pojun vaatteet on kohta kaikkia mallia makkara ja nousuvettä ootellessa, joten tarttis pikaseen käyttövaatetta hankkia? Itiksen Stokkalta kattelin, ja voi shitti sentäs, kun oli tasan 3 collegehousua, ja väreinä tummansininen ja harmaa..Haluisin mieluummin muita värejä, ku iänikuista tummansinistä!

Nyt on alettava taas noutajaksi, ja haettava penikka koululta..(Voisiko se Mari alkaa isovillakoiraksi, ja tulla huutelemaan kuulumisiaan?)

Heipsut!

Truuttis

Vierailija
25/33 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pikaseen käymässä! :)

Ihan ensteks Romille jaksamista! Ja kaikille odottajille paljon onnea ja iloista odotusta!

Truuttalle sen verran, et ainaski H&M kuvastossa on tarjolla lapsille college-housuja monen värisiä ja vielä erittäin edullisiakin. Oiskohan ollu alkaen 4,90!

Mammatreffit sopii myös meille! Eli ehdotelkaa vaan päiviä! Meil ti ja to aamuisin muskari, et sillo ei päästä mut muuten kaikki aika lailla sovittavissa!

Mä odotan kans kovasti joulua! Ollaan kyl menos mun äidin luo jouluaatoksi, mut aion silti jouluistaa myös omaa kotia! ihana poltella kynttilöitä ja fiilistellä! Harmi vaan ku tuo mies ei vällää glögistä eikä pipareista ja yksikseen on vähän tylsä nautiskella niistä...

Nyt täytyy lopetella ja valmistautua kyläilemään. Treffit naapurin mamman ja typyn kanssa ihan justiisa. Heipparallaa vaan kaikille ja tunnelmallista joulun odotusta! :)

Vierailija
26/33 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan itse kullekin.

Meilla syy huonoihin oihin taisi olla sitkea flunssa. Nostettiin sangyn paatya niin hengitys vahan helpottui. Mutta kylla alkoi aidilla olemaan voimat vahissa, kun ei niita paikkareita voi itse tyossakayvana nukkua.

Taalla myos yksi riivio. Kaikki vedetaan alas. Aika hyvin kylla ymmartaa EI -sanan. Koti on vaan iha jarkyttavan nakoinen. Viikonloput menee aina siivotessa eika sitakaan jaksa aina, kun olis kiva jotain mukavaakin touhua vapaapaivina.

ROMI: voisko olla, etta se sydanvaiva aiheuttaa sen yosyomisen? Meinaan vaan, etta sydanvikaiset lapset on usein vahan pienempia ja haluavat ehka syoda useammin. Ihan vaan spekulaatiota...Tsemppia teidan koko perheelle. Pahinta on varmaan odotus. Voin vaan kuvitella milta teista tuntuu.

Jaaha, rupeampa hommiin, ettei kukaan huoneeseen kurkkaava ihmettele, etta miten tuo kumiankalla leikkiva lapsi kuvan oikeassa reunassa liittyy sun toihin... ;)

Hyvaa loppuviikkoa kaikille!

BT

Vierailija
27/33 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tääkin päivä on vierähtänyt nopeaan...aamupäivällä ulkona, päikkärit, Jumbo ja nyt on ruoat laitettu ja syöty jne jne. Ja anoppi tuli meille nyt muutamaksi yöksi, hoitamaan poikaa kun huomenna on sellainen pitkä aamuvuoro.

Hellille: pojalla on sydänvika joka korjataan avosydänleikkauksella.

Yösyöminen saattaa johtua sydänviasta mutta en usko meidän kohdalla sen olevan niin, poika pärjää hyvin yöt ilman maitoa (taitaa tällä hetkellä olla tapa) ja hän on ikäisiään isompi joten kasvu ei ole hänen kohdallaan vian vuoksi hidastunut (mikä tosiaan on yleistä sydänlapsilla). Mutta voihan se olla että vian vuoksikin tankkaa...olen ajatellut että kunhan ei ihan hulinaksi mene yösyömiset niin mun psta saa maitoa jotta on mahdollisimman hyvässä kunnossa leikkausta ajatellen.

Truide: niin kuin Sanja mainitsi niin ' hovihankkijalta' eli H&M' ltä saa monenvärisiä verkkarihousuja. Kävin itse asiassa siellä juuri tänään ja meillä alkoi olla bodyt pienet joten hankin sieltä pari. Meillä myös verkkarihousuja tilattu heidän nettikaupastaan.

Juu mutta nyt opastamaan anoppia huomisesta päivästä ja pojan ' päiväaikataulusta' .

Heissan!

Vierailija
28/33 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä sanon ton maidon kanssa, se ei vaan tahdo sopia meijän poitsun vatsaan :( ei meillä mitään jatkuvaa ripulia ole mutta yöllä parahtaa aina itkemään tai sitten kitisee ja vääntelehtii siellä sängyssä. Eilen otin jo patjan valmiiks sinne Jessen huoneeseen että nukun siellä jos on vilkas yö ja niin mä sitten nukuinkin tai alottelin omasta sängystä mutta suurimman osan nukuin Jessen huoneessa, aamuyöstä menin kuuntelemaan hetken miehen kuorsausta ja taas Jessen huoneeseen. Ehkä mä en vielä anna Jesselle unipullossa tavan maitoa vaan nannia, kokeilen ainakin. Kaikkea on kokeiltava ja sit otan taas yhteyden neuvolaan. allergiasta en usko olevan kyse kun iho on hyvä ja kakka mielestäni normaalia.

Ihana lukea että muillakin on riiviöitä, meillä on todellakin siitä asti kun oppinu kävelemään niin kannellu kaikki tavarat ympäri asuntoa, olen teippaillu laatikoita kiinni ja ostanu niitä lukitus vehkeitä ettei tää asunto olis ihan katastrofi mutta hyvin tuo löytää tavaraa mitä kannella ympärinsä, kengät on yks mitkä on jatkuvasti jossain muualla kun siellä missä pitäis.

Joops mutta taidan lopetella lähden tästä jumboon shoppailemaan kaverin kanssa ja toivon että Jesse nukkuis bussi matkan.

Heips

Silja

Vierailija
29/33 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin täällä eilen ja kirjottelin pitkät stoorit, niin eikös meidän RIIVIÖ tullu ja sammuttanu koneen kesken kaiken! Siis pikkusen otti taas maatuskaa nuppiin! En jaksanu enää uudestaan edes avata koko konetta, kun ketutti niin pahasti. :/

Oisko se Mari ollu tällä viikolla töissä kun ei oo täällä näkyny? Jotenki muistelen, että se ois kertonu meneväsä duuniin..

JOULUSTA Me ollaan kotona, ja pukin lisäksi meille tulee varmaan isovanhempia ja sisaruksia iltaa viettämään. Sama juttu kun Truutalla, että ei tällä porukalla viitsi lähteä mihinkään. Kauhee roudaaminen kaikissa lahjoissa eestaas ja muutenkin, en mä jaksa. Sit ehkä tapanina käydään mummilla syömässä.

Kaiken ruuan ostan valmiina, ja kinkku joutuu uuniin yöksi. Mä muistan lapsuudestakin sen, kun keittiöstä kajasti uunin valo ja aamuyöstä alkoi tulla kinkun tuoksua nenään. Ihanaa! Siitä tietää, että on Joulu! :)

Uskooko muuten Truutalla lapset vielä Joulupukkiin? No ei ne teinit tietenkään, mutta nuoremmat? Meillä kun esikoinen on epäillyt jo muutaman vuoden, kun koulussakin joku sanoi, että ei sitä ole jne.. Tosin viime vuonna epäilyksistä ei ollut tietoakaan, kun pukki soitti ovikelloa lahjojen kera! Keskarille nyt menee vielä ihan täydestä kaikki, ja joskus musta tuntuukin, että oon ihan pahimman luokan huijari. :)

Alotin muuten eilen pähkinöiden ja rusinoiden syönnin, ja sehän jatkuu sitten koko talven, oon aivan himona niihin! Toiset napostelee niitä aattona muutaman, mä syön oikeesti kilokaupalla, hih..

Ja glögiä on ostettava tänään. Eilen illalla oli vähällä, etten lähteny lähäriin hakemaan sitä, niin kauheesti teki mieli. Otetaan me Sanja sit perjantaiglögit yhdessä, ei toi meidänkään ukko nimittäin ymmärrä hyvän päälle! :)

No niin, tulipa taas " asiaa" .. Ehkä meen tekee jotain hyödyllistäkin välillä. Mooooi!

Pähkis :)

Vierailija
30/33 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvakuume taas tuli uniin, näin unta että vauva potki mahassa ihan tuntui kunnon jalka.

Äsken taas tivasin mieheltä että joko vois jättää ne pillerit pois niin se sano että syö nyt vielä jonkin aikaa. Kyllä harmitti niin että itku meinas tulla mut kasasin itteni ja sanoin vaan että masentaa vähäsen. Tossa sit Jesseä nukuttaessa en voinu enää pidätellä itkua. En halua näyttää miehelle miten paha olo on kun en haluis painostaa sitä asiaan. Mutta kun mies ei sano syytä et miks ei vielä. Mä olin jo niin suunnitellu taas kaikkea ihanaa ja motivoin itteäni laihduttamaan kun mies anto mun jo hetken aikaa odotella tuota vastausta niin tavallaan luulin että myöntävä vastaus tulee, toki mä tiesin että kielteinenkin on mahdollinen mutta en halunnu siihen uskoa. Näin sitten kävi tällä kertaa ja putosin korkeelta. Nyt otin sitten siiderin ihan kun se mitään auttais.

Miks ei voi olla koskaan tyytyväinen, niinkin ihana kun tuo meidän riiviövintiöhuligaani on niin miksi ei nyt vois nauttia rauhassa siitä mutta kun lisää vaan pitäis saada.

Nyt on rivitalo mutta pitäis saada isompi jne... aina vaan jotain muuta.

No eipä tässä kai kannata enempiä valitella täytyy mennä vaan ettenpäin niinku mummo lumessa (jos olis edes sitä lunta)

Mutta ompa hyvä että on tällänen paikka mihin tulla purkamaan tunteita kun muille ei vielä oikein asiasta voi puhua, kiitos teille.

Öitä

T.Silja

Vierailija
31/33 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista ton riiviön touhut: nyt on kekannut hellan nappulat, ja pyörittelee niitä mennen, tullen ja palatessa..Yläkerrasta nakataan kaikki mahdollinen ja mahdoton portaisiin, joka ikinen keittiön laatikko käydään läpi tavara kerrallaan ja heitetään lattialle..Äsken tulin töistä ja olkkari on kuin hävityksen kauhistus; kaikki mahollinen makaa pitkin lattioita, ja eteisestä kenkäteline tyhjennetty,,Itse herra Riiviö nukkuu suloisena sängyssä, ja iskä istuu saunassa..Puuh, en varmaan ala siivoomaan enää tänään, enhän???

Joulupukista Pähkikselle: meillä uskoo kyllä muut paitsi 2 vanhinta! Kolmosella on välillä vähän epäuskoa, mutta oon kans semmonen satutäti, että kerron tarinoita joulupukin tuuraajista ns.varapukeista, jotka esim.tavarataloissa on.. Kolmonen on kans jotenkin aina pelännyt pukkeja jopa niin paljon, että monta vuotta meni niin, ettei uskaltanut lähteä kauppakeskuksiin, jos siellä oli pukki...Kirjeitä ovat kirjoitelleet jokaisen lelukirjan ilmestymisen jälkeen, ja ne jätetään kuistin pöydälle, josta tontut ne sitten ovat mystisesti hakeneet:O). Oon sen verran tollo, että musta on ihanaa pitkittää lapsuutta tämmösillä " saduilla" , kun nykyään on niin kiire lasten itsenäistyä ja aikuistua.

Kuinkas Romilla työpäivä sujui ja olikos antoisaa?

Mun ns.auto on taas alkanut talviset kujeensa; joko käynnistyy tai sitten ei.. Viikonloppuna tarttis taas mennä kuolaamaan autonäyttelyihin, kun se edellinen koeajo-auto ei sit ehkä kuiteskaan ollut se " napakymppi" ..Mut uuden tarviin, sillä oon uhannut jo, että kun toi peli mut seuraavan kerran pettää, niin se on sit poikki siitä ja saa kakkiainen jäädä niille sijoilleen.

Kohta taas BB.n pariin ja sitte unta palloon..Kolmonen onkin pyjamabileissä ja luokkatoverillaan yökylässä, joten sitä saa lähteä sitten aamusella kotio noutamaan..

Iloista alkavaa viikonloppua!

Truutta

Vierailija
32/33 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elähän " Maire" masennu, kyllä se ukkokulta vielä suostuu..Ne on kans semmosia tuuliviirejä, että huomenna voi jo olla toista mieltä ja toisaalta taas, eihän teillä mikään kaamea kiirus oo, kun ootte nuoria ja Jessekin aikas vauva vielä.. Muistuttele vaan ukkokullalle aina välillä asiasta, mutta onhan se oikeesti niin, ettei tommoseen vauva" projektiin" voi ryhtyä, ennenkuin molemmat on kypsiä siihen.. Tsemppiä ja jaksuja!

T

Vierailija
33/33 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oon ollut ja kivaa vaihtelua ' kotielämälle' , kun ei tarvitse olla joka päivä. Tänään taasen töihin.

Meillä on viikon aikana tullut taas uusia juttuja pojulla...seisoo ilman tukea, tulee sohvalta/rappusia satunnaisesti jo peppu edellä alas, laittelee palikoita oikeisiin koloihin, kävelee kun pitää yhdestä kädestä kiinni...kahdeksas hammas tekee tuloaan.

Olikos niistä maatuskatreffeistä mitään enempää puhetta ollut? Ehdotan pe 24.11 klo 10 maissa? Tukeeko kukaan ehdotusta? Ja missä?

Missä se MARI luuraa?

Siljalle tsemppiä vauvakuumeen kanssa! Itselläkin käy mielessä aina välillä että vuodenvaihteesta olisi kiva alkaa toista yrittämään, mutta sitten taas ajatus häviää hetkeksi. Kattellaan.

Juu tarttee mennä suihkuun ja voisi vaikka lähteä aiemmin keskustaan tekemään joululahjaostoksia ennen töihin menoa.

Mukavaa sunnuntaita!