Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen on vuosia lähetellyt minulle sähköposteja vanhaan osoitteeseen ja loukkaantunut kun en vastaa

Vierailija
23.12.2022 |

Hän oli jostain, en tiedä yhtään mistä, saanut vanhan sähköpostiosoitteeni, jota en ole kymmeneen vuoteen enää käyttänyt. Itse en ole sitä hänelle antanut. Mutta on sinne lähetellyt muutaman vuoden ajan minulle sähköposteja ja on nyt loukkaantunut kun en ole hänelle mitään vastannut. No en ole tiennyt niitä edes saaneeni, eikä hän ole puhelimitse tai muutenkaan mitään yhteyttä ottanut, emme ole edes nähneet 20 vuoteen eli emme ole ollenkaan läheisiä, olen ylipäätään koko elämäni aikana nähnyt hänet vain yhteensä kymmenen kertaa. Muuta kautta vain kuulin, että on asiasta minulle loukkaantunut. Miten pitäisi toimia? Kun kyseessä on sukulainen, mutta koen, että käytännössä lähes tuntematon ihminen. Hän saattaa kokea minut läheiseksi toki, mutta itse en.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lakkauttaisin moisen osoitteen. Silloin sukulainen saisi tiedon, että osoite ei ole käytössä.

Olin luullut, että se on lakannut jo silloin joskus 10 vuotta sitten. En ole edes muistanut koko sähköpostin olemassaoloa kymmeneen vuoteen, ei minun salasanakaan siihen enää ole voimassa. Ap

Eli vika on sinussa, koska et hoida asioitasi. Mitä muuta olet unohtanut, maksaa laskuja ja velkasi sukulaiselle?

Vierailija
22/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi mitään kun on noin etäinen ihminen kyseessä.

Minua taas kiinnostaisi mitä asiaa näin pitkän ajan jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asiaa täällä selität? Miksi et sanan satajlle joka tiedon toi,sanonut sinulla on s-posti osoite muttunut tai ei olenkaan s-posti osoite,jositä et jakoon halua.Mitä hittoa pidät yllä vanhoja sähköposti osoiteita.Haloo hei!Kun lukku tuli maksuliseksi.Lopetin sen käytön.Kohteliasti ilmoitin minulla ei enää s-posti osoite. Annoin uuden s-posti osoteen rajalisesti minulle tärkeille ihmisille.

Älä juo enempää.

Vierailija
24/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen itse vielä melko nuori, niin ällöttää vetelyydessään nämä nykyiset nuoret ja nuorehkot aikuiset. "En minä nyt viitsi alkaa mitään soppaa selvittelemään", "en minä ainakaan viitsisi pahoitella melkein ventovieraalle" jne... Ihan kuin siinä olisi joku aivan mielipuolisen kova työ. Yhdellä viestillä selviäisi varmaan tämä sukulaisen sähköposti, kahdessa minuutissa olisi viesti kirjoitettu ja lähetetty. Tai siis normaalit sosiaaliset taidot omaavalla olisi, elämästä vieraantunut pullamössöaikuinen nyt ei saisi muutaman virkkeen mittaista kohteliasta viestiä kohtuuajassa aikaan.

Samaan aikaan ulistaan yhteisöllisyyden puutetta ja nyky-yhteiskunnan kylmyyttä, mutta sitten paskat nakataan, kun joku on osoittanut oma-aloitteisesti mielenkiintoa omia kuulumisia kohtaan. Sehän on ihan ventovieras! Vai onko vika siinä, kun kuulumisia haittaa oletettavasti iäkkäämpi sukulainen? Se olisi vaan ihkua ja liikkistä, jos vaikkapa joku satunnainen junatuttavuus etsintäkuuluttaisi jossain Facebook-ryhmässä.

Vierailija
25/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee, että miten pitäisi toimia, vaikka on selvästi päättänyt, ettei aio toimia yhtään mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän