Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan minulla jääkaappi liian kylmällä?

Vierailija
23.12.2022 |

Kolmen kilon kinkku on ollut sulamassa jääkaapissa tiistaista asti, nyt ollut yhdeksästä asti huoneenlämmössä ja uusi sisälämpötilamittari näyttää +1. Vai onkohan pakastin liian kylmällä? Kumpikin kyllä näyttää normaaleja lämpötiloja, mutta olen vaan käytön yhteydessä mitannut lämpötilat.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat sen kinkun huoneenlämpöön niin voit yöksi laittaa uuniin. Omassa jääkaapissani olen huomannut että aina silloin harvoin kun se on melko täynnä niin se alkaa kylmenemään enemmän.

Vierailija
2/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt otat sen kinkun huoneenlämpöön niin voit yöksi laittaa uuniin. Omassa jääkaapissani olen huomannut että aina silloin harvoin kun se on melko täynnä niin se alkaa kylmenemään enemmän.

Ollut jo neljä tuntia huoneenlämmössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkunhan voi vaikka suoraan pakastimesta laittaa uuniin, joten ei tuossa mitään ongelmaa ole.

Vierailija
4/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa sulattaa pakasteita nopeammin niin laita kylmään veteen, vaikka 8-asteiseen.

Silloin ei pinnassa pääse mikrobit lisääntymään kuten huoneenlämmössä sulattaessa voisi käydä. Vedessä sulaa kumminkin nopeammin, muttei liian nopeasti.

Vierailija
5/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkunhan voi vaikka suoraan pakastimesta laittaa uuniin, joten ei tuossa mitään ongelmaa ole.

Nyt onkin kyse jääkaapin lämpötilasta.

Vierailija
6/6 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa sulattaa pakasteita nopeammin niin laita kylmään veteen, vaikka 8-asteiseen.

Silloin ei pinnassa pääse mikrobit lisääntymään kuten huoneenlämmössä sulattaessa voisi käydä. Vedessä sulaa kumminkin nopeammin, muttei liian nopeasti.

Ettekö te osaa lukea? Pieni kinkku on ollut jääkaapissa sulamassa jo monta päivää ja nyt ihmeteltiin, että onkohan jääkaapissa vikaa, kun ei ole vieläkään kuin asteen lämpöinen kinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi