^^HELMINAUHOJEN maanantai^^
Kommentit (16)
Kovin on tänään hiljaista...
Me ollaan oltu esikoisen kanssa jo ulkona ja koiran kanssa lenkillä. Hoitolapset ovat kerhossa.
Eipä tänne kummempia...pinoudun uudestaan myöhemmin illalla.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Pessi80 rv25+2
Isänpäivä on taas takanapäin, oli mukava käydä ulkona syömässäkin perheen kesken :) Vaikka tytöllä meinas mennä hermot kun aikaa meni ruokaa odotellessa..
Supistuksia on ollut yleensä aamuyöllä, välillä ihan kipeitäkin, mutta ainakaan viime neuvolakäynnillä ei vielä edistystä ollut tapahtunut pehmentymisen lisäksi.
Viherrys kyseli siitä jomotuksesta.. tässä raskaudessa samaa ei oo ollu, mut viime raskaudessa viimeiset kolme viikkoa jomotti alhaalta hirveästi, mutta supistuksia ei ollut.
Ja yleensä kävelyn jälkeen, mutta ilmeisesti ne jotakin oli aikaansaaneet kun laskettuna päivänä sairaalaan mennessäni kohdunsuu oli 4cm auki enkä ollut tietoinen siitä kun yhtäkään kivuliasta supistusta ei ollut tullut.
Vaan nyt tuli mieskin töistä kotiin, taidanpa mennä jututtamaan ennekuin alkaa nukkumaan. Tänään on koirankin rokotuspäivä ja kaikenlaista hommaa joten menoksi! :)
H 27+5
Täällä on ollut oikein hulina viikonloppu. Esikoisella oli perjantaina synttärit ja sunnuntaina piti kiertää papat ja iso-papat jne. Onneksi ei sentään joka viikonloppu ole samanlaista rumbaa. Ja kun joka paikassa oli vielä jonkun näköistä herkkutarjoilua niin oli kyllä närästystä sen mukaisesti. Pitää yrittää nyt taas vähentää noita herkkuja kun se joulukin on kohta. Sitten saa taas " luvalla" vähän herkutella.
Tuntuu että pikkunen olisi likkeessä koko ajan. Lauantai yökin meni valvoessa kun joka kerta kun käänsi kylkeä niin alko masussa mieletön jytinä. Ja potkii kyllä kovaa :) Taitaa olla vilkas kaveri tulossa. Lääkäri mulla on siis vasta ensiviikolla vähän jännittää kun mullakin on noita supistuksia alkanut olemaan välillä aika tiheään ja on jotenkin semmonen tunne että tulee etuajassa. Mutta mistäs sitä tietää
Ja nyt vähäksi aikaa pötköttämään sohvalle kun esikoinenkin vielä koisaa.
Hyviä vointeja.
kojootti ja Eppu 24+6
Isänpäivästä selvitty, muttei tietenkää ilman itkua. Vattu näit hormoneja, aiheuttavat vaa turhaa pahaa mieltä. Blääh.. No, aika aikaasa kutaki.
[b]Viherryxelle[/b] en osaa kommentoida mitn, valitettavasti. Toivottavasti ny ei kuitenkaa o supparit viä alkanu tekee töitää.. [b]bd öö[/b] Koita lepäillä mahd. paljon.
Omaa ( . ): Huomenillalla olis neuvolalääkäri, kiva nähä pikkusta pitkästä aikaa. Saa nähä miten päin hän kohtukodissaan köllii. Ja saa nähä onx supparit mulle tehny mitn. Toivottavasti ei. Masu o muute ottanu jonku ihme kasvuspurtin, kohta napa pullahtaa kokonaa. Pystyypähä sit puhistaan sen kunnolla. =D
Ny o pakko mennä kahvinkeittoon, tuntuu ettei silmät pysy auki vaik oon jo aamusella pari kupposta juonu. Tautinen väsymys painaa päälle, vaik ois nukkunu sen kymmenen tuntii yöllä ni silti päivällä väsyttää. WTF....? :o Tylsää.
Mutt nyt valitus seis ja kaffenkeittoon! [color=salmon][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]
Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv28+3/29+1)
Polkaistiin käyntiin täälläkin taas uusi päivä, ja edelleen yhtenä palana. (luojalle kiitos siitä...)
Kummasti sitä on alkanut olemaan kiitollinen jokaisesta ehjänä päätetystä täydestä raskausviikosta. Nyt siis aloitetaan rv 25, ja toivotaan parasta. Jotenkin on hirveen raskasta henkisesti tää jatkuva varovaisesti eläminen. Vaikka nytkin on suhteellisen rauhallista, niin silti saa koko ajan miettiä, et mitähän sitä uskaltais tehdä, ja mitä ei... turhauttavaa.
Onneksi pienen painoarvio on jo siellä 700 gramman hujakoilla, ja joka päivä on plussaa. Mä olenkin ihan varma, että jos vauva saadaan nyt pidettyä sinne turvallisille viikoille, (vko 34+ ) niin sitten se menee yliaikaiseksi, ja syntyy 5 ja puol kiloa painavana. =)
Onneksi pikkuinen ei tunnu jakavan mun murhetta, vaan liikuskelee niin ahkerasti, ja potkuttelee kylkiluihin... ihana tunne.
Jotain mukavaakin toki tässä pakkolevossa on, nimittäin meidän asuinkunta tulee vastaan hankalassa tilanteessa, ja meillä alkaakin nyt käydä pari kertaa viikossa " kotiapulainen" , joka siivoaa ja pitää kodin kunnossa, ja kuulemma voi vaikka leipoakin joulua varten. Niin ja tekee tietysti joulu siivot!
Anteeksi tosi omanapaisesta vuodatuksesta, on vaan niin pinnassa kaikki tuo ikävä asia...
Niin, ja sille helmikselle (sori, nicki unohtui jo...) joka mietti että voiko näillä viikoilla jo supparit vaikuttaa, niin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että OTA RAUHALLISESTI, ettet joudu samaan tilanteeseen kuin minä!
T: Helmiina
Olenkin ihmetellyt, miksei mua oo itkuttanut vielä yhtään! Esikoista odottaessa itkin lähes päivittäin, vaikkapa vaan sitä että ulkona sataa!! Tänään onkin sitten ollut yhtä tunteiden myllerrystä... Aamupäivällä perunoita kuoriessa se kohtaus sitten iski. Itku vaan tuli jostakin, eikä loppua meinannut tulla millään! Piti mennä vessaan itkemään, ettei lapset huolestuneet...
Miehelle sitten lähettelin tylyjä viestejä ja haukuin,kun ei ole mielestäni yhtään kiinnostunut minusta eikä koko odotuksesta! (eilen jo näistä vuodatin,eikä loppua näy...) " Kiinnostaa kyllä" , tuli hyvinkin miesmäinen tekstiviesti takaisin!$¤*#!!!
Pääkin tässä alkaa särkemään! Taidan mennä päikkäreille, kun täällä nukkuu kaikki muutkin, harvinaista, mutta aamun kerho vie mehut isommistakin...
särkisilmäinen-Pessi80 rv25+2
Tuntuu muillakin olevan hormoonit herkässä... Täälläkin itku tulee tosi herkästä ja pienetkin vastoinkäymiset saattavat tiettyyn aikaan tuntua maailmanlopulta. Viimekin viikolla oli pari iltaa, jolloin vain yksinkertaisesti oli paha ja masentava olo, vaikka ei ollut mitään konkreettista syytä. jJa ajottain väsyttää aika paljon. Mutta toisaalta myös iloiset hetket tuntuvat super ihanilta. Kaipa tämä sitten on normaalia. Jos ei olisi raskaana, vois vaikka huolestua :o)
Nyt on jo kyllä semmoinen olo, että helmikuu saisi olla jo!!!! Tai ainakin tammikuunloppu, jolloin äityisloma alkaa!!!
Ei jaksa nyt tällä kertaa muuta lörpötellä...
tsemppiä maanantaihin muille helmiksille!!!!
-Junebug & toukkis 25+6
Nyt on supistelut löytäneet tiensä tännekin.. No, kovasti uskottelen itselleni, et johtuvat vaan rasituksesta. Pitää tarkkailla tilannetta - terkka aina käynnillä mainitsee, että kun supistelut alkavat, niin ei kun soittoa hänelle ja labraan, niin katotaan taas se streptokokki, joka on aiemmissakin raskauksissa alkanut jyllää rv 30 tienoilla ja siihen sit antibioottikuuri avuks. Toivottavasti nyt ei ihan vielä tuo bakteeri aktivoituis, ettei ainakaan montaa kuuria joutuis syömään tms..
" Kiva" kuulla, et muillakin itkukohtauksia välillä. Olin kyllä perjantaina ihan rikki kun muksut oli mummolla yökylässä.
Isänpäivä meni ihan ok, kotona oltiin, paitsi iltapäivällä lähdettiin sit pappaa ja isopappaa moikkaamaan - tietty vaan minä ja muksut, mun miestä kun ei sukulaisiin saa! Onko kellään moista miestä, että ei minnekään suostu vierailuille/juhliin tms. lähtemään? Minä kyllä kierrän kaikki kissan ristiäisetkin, muksut tietty mukanani. Ja mies valittaa kun me ei koskaan olla kotona.. vaikka kyllä useimmiten me täällä vaan kökitään.
Tällaista tällä erää. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]26 (tasan - aina yhtä ihanaa aloittaa uusi viikko!)
Isäinpäivä meni hyvin muksut teki ihania kortteja ja isukki oli tosi otettu lahjuksistaan. Ruokaa laitettiin ja lekoteltiin vaan koko viikonloppu. Mulla on mielialat vetäneet melkoista vuoristorataa koko odotuksen ajan. Esikkoo oottaessa ei ollu oikeestaa mitään tuommosii mut nyt mä saatan saada vartin nauruhepuleita, vaiks joku asia harmittaa tai isäntä kertoo tosi tyhmän vitsin ja saatan parkua silmät päästäni ilman mitään hyvää syytä ja kyllä olen kiukutellut isännälle hiukka liikaaki ja enkä ees aiheesta (tunnustan). Tosi rankkaa ku ei voi yhtään luottaa et missään pysyy naama peruslukemilla. Tänäänki työkkärissä meinasin parkumaan alkaa ku se täti oli musta niin ilkee.
Pikkukaveri potkii edelleen koko ajan alas, ei raasu varmaa enää mahdu kääntymään. No kahtotaan mitä sanoo neuvolalekuri ens viikolla. Jotenki vaan tuntuu et mahtaa taas tulla puukkoo kun kaveri istuu kintut ristissä tomerana. Voi kun sais tietää kumpi sielt tulee.
Voimia ja jaksamista kaikille :) *haleja*
Emppu-mamma ja " Eetu" 25+4
lähdin ekakertaa tässä raskaudessa kirjoittelemaan vauvapalstalle.
Huomasin supistelujen olevan aika keskeinen keskustelun aihe ja innostuin ilmoittelemaan itsestäni.
Tänään alkoi rv 25 ja lepäilen kotona sairaslomalla supistusten takia.
Oletteko muut jatkaneet normaalisti työntekoa, vaikka supisteluja vai oletteko joutuneet saikulle?
Hyviä vointeja helmimammoille:)
la 12.2. ja lapset -97 ja -04
onko kellään muulla ihan kauhea paniikki päällä jos pikkuinen on hiukka vaisu?? Mulla on nyt pari päivää kaveri ollu melkoisen rauhallinen normaaliin verrattuna ja mie kiipeilen kirjaimellisesti seinille ja meinaan vaan parkua koko ajan. Kun tuo mun esikko oli (kamala tunnustaa) hiukan niinku vahinko exän kanssa ja yksin jouduin odottamaan ja kärsimään sektiot yms. Niin nyt kun on suunniteltu ja haluttu ja vaavia jopa pitkään koitettiin alulle saada. On perhe kunnossa ja kaikkee, et ei tarvi yksin odottaa. Nyt mä olen sitten kun hullun lehmän taudista kärsivä ja meinaan parkua vääntää koko ajan jos pikkuinen ei heti liikahdakkaan. Syytän koko ajan ihteäni ihan kauheasti kaikesta ja pelkään kuin hullu synnytystä. Olisi varmaan syytä men puhumaan jollekkin, mut kun neuvolas koitin niin tuntuivat olevan hieman huvittuneit et: " kuis sä nyt tollee" .
Antiista oma ( . ) vuodatukseni, mutta ku ahistaa
Emppu-mamma ja " Eetu" 25+4
kaikille mammoille!
Eilen se sitte tapahtui! Masukki suostui potkimaan isukkia vihdoinki! :-) Aina kun isukki on laittanu käden massulle niin johan on tullu hiljaista. Oli se kyllä kiva, kun isukki aivan innostui, että nyt... potkiko?! Potkihan se, kun malttaa pitää kättä paikoillaan.
Mutta sitten tämän päivän " ongelmiin" ...
Painaa rahahuolet päälle, kun on menny kaikki laskujutut ihan päälaelleen! Harjoittelun vuoksi on maksupäivä muuttunu taas sen verran, että aivan vihaks käy! Miksei ne voi pitää samaa maksupäivää rahoilla kuten normaalisti?! Tarkotan nyt liiton päivärahoja... >:(
No, tänään viimeks tuon ukon kans puhuttiin, että ei mitään mahdollisuutta olis tulla toimeen kaikissa tilanteissa, jos omia vanhempia olis. Kyllä ne vaan osaa auttaa, oli ne rahoihin liittyviä ongelmia tai muihin asioihin!
On tänään sitten kyllä tullu monotusta, kun pikkunen taitaa olla vihainen mun märisemisiin. Töissä eli harjottelussakin pääsi moneen otteeseen päivällä itku, kun mietin miten pärjätään tämä kuu loppuun ja joulukuu... Mulle nimittäin pätkähti aika kivat mätkyt! Eipä ostella lahjoja tänä jouluna. Ukon 15e palautus ei paljon lämmitä.
Mutta nyt on jo parempi mieli, onneks!
Joka tapauksessa hauskaa maanantaita kaikille!
maria_a + masukki 27+3
että et oo ainut!
Mulla samaa vikaa. Heti olisin menosa kuunteleen nauvolaan sydänäänet, kun ei päivään tai kahteen oo tuntunu liikettä... Tai ainakaan selviä liikkeitä.
Tässä oli hieman hiljaisempi jakso, mutta nyt muksii jo kovasti... Täytyypä patistaa tuo isukki taas käsineen masun kimppuun. ;-)
maria_a + masukki 27+3
Vapaapäivää ollaan esikoisen kanssa vietelty. Huomenna taas töihin. Saa nähdä kuinka käy. Hieman on ollut selkäsärkyä ja viime viikolal parina päivänä töissä vatsan seudulla " kihelmöintiä" ...mitä lie ollut. Pitää ihan torstaina neuvolassa ottaa puheeksi.
...sama juttu mullakin! Tänään tosin asukki on jytännyt oikein kunnolla! Vaistoaa varmaan, että äipällä on muutenkin kurja olo eli ei kannata lisätä murheita liikkumattomuudella ;) Minä en illalla ala edes nukkumaan ennen kuin asukki on potkaissut " hyvät yöt" masussa. Ja välillä kun on hiljaisempia päiviä, mietin jo kaikkia kamaluuksia, esim. että jos vauva onkin vaikka vaikeasti vammainen tai jotai yhtä typerää... Mutta eiköhän laiteta nekin murheet äitiyden ja hormonien piikkiin!
Nyt närästää niin pirusti...tuli syötyä kai liikaa kalakeittoa...
Pinoa ei tainnut vielä olla joten polkaisin sellaisen pystyyn.
Mitenkäs teillä isänpäivät sujui, joko esikoistaan odottavat ottivat varaslähtöä isänpäivän viettoon? Entäpä muut? Meillä sujui oikein mukavasti itse isänpäivän vietto, muttta muuten olikin sitten aika rankka päivä. Innostuin siivoamaan vähän liikaa esikoisen huonetta (tilaa tilaa saatava tulokkaan tarvikkeille...) ja se kostautui sitten tosi tiuhaan tulleina ja napakoina supistuksina.
En ole ihan varman että oliko ne sitten kivuliaita supistuksia, vai kipeytyikö selkä siivoamisesta, kun alaselkä tuli äkkiä tooosi kipeäksi ja kipu jatkui kunnes olin maannut sängyllä puolisen tuntia.. Sit myös alapäätä alkoi ilkeesti jomottamaan.
Osaako joku siis sanoa että voiko ne kohdunkaulalla tapahtuvat muutokset tuntea tollasena alapään jomotuksena!?? Vaikka toista odotankin niin en tiedä! Eli pliis kertokaa te, joilla muutoksia jo tapahtunut, onko teillä ollut jomotusta, vihlontaa alapäässä? Viime raskaudessa oli vaan kivuttomia supistuksia mutta ei kovin kivuliaita ennen synnytystä joten ei ole kokemusta.
Nyt yön levättyäni on supparit rauhoittuneet, tänä aamuna ei ole tullut kuin 3 tähän mennessä, eli 1/tunti.
Semmonen vaiva on myös ettei jalat ja nivuset kestä näköjään enää pitkiä kävelyjä vaan kipeytyy..
Kertokaapa teidän supisteluista jookos!
Viherrys 25+3