Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsen hoitajalle antaa joululahja?

Vierailija
23.12.2022 |

Lapsi perhepäivähoitajalla, enkä ajatellut lahjaa antaa, koska maksan hänen palkan. Siinä on tarpeeksi lahjaa, voi rahalla ostaa mitä haluaa.

Huomasin vaan, että muilla vanhemmilla oli paketit ja kukat hänelle.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me annettiin kaikille lapsen päiväkotiryhmän opettajille/hoitajille ja lapsi askarteli kortit.

Kohteliasta kiittää. He tekevät arvokasta työtä (liian) pienellä palkalla. Haluamme osoittaa arvostuksemme, vaikka palkalle emme voi mitään.

Lisäksi ajattelisin, että jos jonkun perheen ulkopuolisen ihmisen kanssa haluaa olla hyvissä väleissä ja pitää tyytyväisenä, niin se on nimenomaan lapsen hoitaja. Eli vähän itsekkäätkin ajatukset tässä taustalla.

Hyvä pointti. Tokikaan ei tarvitse lahjoa, mutta muuten tökeröä ja huonoa käytöstä olen kohdannut moniltakin vanhemmilta ja sitä kovin ihmetellyt. Hoidan parhaani mukaan lasta päivät pitkät liian pienellä palkalla ja sitten kohtaan päälle vielä huonoa kohtelua vanhemmilta, sitä on tosi vaikea ymmärtää.

Ikävä juttu. Vanhemmatkin saattavat olla stressaantuneita töistään ja suhteessa pienipalkkaisia.

Stressi ei oikeuta kohtelemaan muita huonosti. Eihän lastenhoitajakaan pura pahaa oloaan lapseesi. Kyllä sitä voi kiittää ja lausua pari kaunista sanaa, vaikka olisi k otsassa itsellä ja stressi päällä.

Vierailija
42/45 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kasvatushenkilökuntaa, mutta ihan suoraan sanottuna minusta on kyllä ikävää, jos lahjan antamisesta on tullut odotusarvo, automaatio. Mielestäni lahjominen on aina ns. ylimääräinen juttu, ei automaatio. Kenenkään ei tarvitse antaa lahjaa. Eikä sen antamatta jättämisestä kuuluisi päätellä yhtään mitään.

Samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö. Tuo jo kertoo paljon.

Lämmittää mieltä kun lahjan saa. Kiitos tehdystä työstä.

Vierailija
44/45 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tääl yksi pph. Itse ostan myös jokaiselle hoitolapselle lahjat. Ne ovat tarkkaan harkittu ja jokaiselle omannäköiset. Lapset ovat minulle tärkeitä ja osa on ollut minulla hoidossa jo pitkään, vauvasta asti.

Vanhemmilta ja lapsilta olen saanut aina joulutervehdykset. Yleensä kukkia, lahjakortteja, suklaata, mukeja, villasukkia, leipomuksia tms ja siis aivan ihania. Paljon enemmän kuin olisin voinut odottaa. Ja hoitomaksuni on tosiaan korkeampi kuin kunnallisella puolella.

Suoraan sanottuna voisin ihmetellä jos pphoitajaa ei muistettaisi jouluna edes kukkasella tai kortilla. En halua kuulostaa ahneelta tms, mutta ne lapset ovat niin paljon läheisempiä kuin jossain päiväkodissa.

No mulla on ollut ja on ihania lapsia hoidossa ja vanhemmat olleet myös kaikin tavoin fiksuja.

Olen myös pph ja annoin kaikille lapsille joululahjat, koska todellakin halusin ne antaa. Eivät olleet isoja tai kalliita, mutta mielestäni tosi kivoja ja lapsille varmasti mieluisia.

Olen aikaisempina vuosina saanut myös muistaakseni aina perheiltä jonkun pienen muistamisen jouluna. Joskus isommankin, ihan liian ison. Nyt kuitenkin tänä vuonna kaksi perhettä jätti lahjan antamatta. Edes kiitoksen sanaa ei kuulunut, vaikka ison työn olen tehnyt etenkin toisen perheen lapsen kanssa.

Mietin että vaikuttaakohan taloustilanne sitten asiaan. Vai ovatko ajat vaan muuttumassa tämän asian suhteen.

Vaikka en tietenkään käsi pitkällä odota lahjoja, niin rehellisesti tuntuu jotenkin vähän oudolta ettei mitään saa, kun tosiaan aina aiemmin kaikki perheet antaneet jotain. Lapsen tekemä kortti/askaetelu olisi ollut kiva ja lämmittänyt mieltä.

Vierailija
45/45 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua kun kaikkia pitää lahjoa. Saako lapsi parempaa hoitoa, mitä parempi lahja hoitajalle hankitaan?

Se on lähinnä hyviin tapoihin kuuluva asia, ja tässä ap:n tapauksessa tapakasvatusta lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi