Minkä päivällisen teette 23.12. Aatonaattona?
Kommentit (41)
Spaghettia ja jauhelihakastiketta .
En mitään. Porhallan anopin valmiiseen pöytään.
Grillattua kanan rintafilettä, jasmiiniriisiä ja mango-chilisalsaa.
Mitä jääkaapista löytyy. Viikon tähteistä saa kyllä aterian mulle ja miehelle.
Syödään miehen kanssa lounaat töissä ja ilta menee varmaan perinteisesti juuri paistetulla kinkulla ja äidin tekemillä karjalanpiirakoilla. Teinit nukkuu puolille päivin ja lämmittävät varmaan tämän päiväistä ruokaa kun me ollaan töissä
Tänään oli nakkiranut ja huomenna teriyaki kanaa
Haetaan varmaan Mäkkäriltä jotain tai sitten pizzat. Pari seuraavaa päivää saa viettää keittiössä ihan tarpeeksi ja uunikin on aatonaattona pitkälti jo käytössä jouluruokien valmisteluun.
Oon töissä huomenna iltaan saakka. Mies ja lapset syö mitä syö. Ehkä tämän päiväistä makkarakeittoa. Voi olla että tuon töistä tullessani pitsaa tms, olen töissä ravintolassa. Aattona vasta syödään jouluruokaa.
Tehdään sellainen peltiruoka, johon uppoaa kaikki jämät huomisesta kokkauspäivästä. Esim. laatikoiden teosta yli jääneet porkkanat ja punajuuret. Pilkotaan kasvikset, minä tykkään kiepauttaa kulhossa öljyn ja mausteiden kanssa ja sitten pellille ja uuniin. Laitan porkkanaa, punajuurta, paprikaa, parsakaalia ja kukkakaalia. Usein laitan niiden kanssa kanafileitä, mutta nyt on jäänyt jääkaappiin pyörimään paketti hirvenlihasta tehtyä juustogrillimakkaraa. Pilkon sen sinne sekaan. Päälle vielä auramurua, niin tulee ihan törkeän hyvää.
Laampaanmakkaraa paistettuna ja perunamuussia.
Huomenna keitän kanalientä koivista ja niistä perkeistä teen risoton päivälliseksi. Illalla otan portviiniä ja homejuustoja. Siitä alkaa joulun vietto. Glögiä jo päivästä alkaen.
Jalostajan hernekeittoa ja en poimi niitä koppakuoriaisia sieltä edes pois.
Jaa huomenna jaa-a katotaan mitä jaksaa
Perunat ja karjalanpaisti