Pakkoajatukset piinaa
Mielessä pyörii taukoamatta häpeän tunne ja muistikuvia elämän ajalta. Esimerkiksi kun kukaan ei halunnu mukaan ryhmätöihin ja opettaja joutui pitkin hampain tunkemaan mut johonkin ryhmään. Tai tunne siitä että on näkymätön vaikka yrittää puhua muille. Tai se että muut juoksee mua karkuun.
Se alempiarvoisuuden tunne oikein puristaa rintaa ja tulee fyysisesti huono olo kun muistoja välähtelee mieleen. Miten saada ajatukset katkeamaan.
Kommentit (6)
Onkohan stressaava elämäntilanne muutoin. Silloin kun minä luin pääsykokeisiin, mikä tietenkin vaati äärimmäistä keskittymistä, minullakin oli ikään kuin "pakkomuistelua" koulukiusaamisestani ala-asteella, vaikka muuten en asiaa edes ollut ajatellut. Aivoni alkoivat siis tuollaisessa erittäin vaativassa tilanteessa toimia noin, mutta muistelut loppui sitten kun pääsykoerumba ohi (onneksi pääsin kuitenkin minne hainkin). Tsemppiä!
Samaa mieltä että silmänliiketerapia EMDR saa aikaan myönteisiä muutoksia, monille on riittänyt 3-8 tapaamiskertaa, joten se ei tule kovin kalliiksi vaikka itsekin maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan stressaava elämäntilanne muutoin. Silloin kun minä luin pääsykokeisiin, mikä tietenkin vaati äärimmäistä keskittymistä, minullakin oli ikään kuin "pakkomuistelua" koulukiusaamisestani ala-asteella, vaikka muuten en asiaa edes ollut ajatellut. Aivoni alkoivat siis tuollaisessa erittäin vaativassa tilanteessa toimia noin, mutta muistelut loppui sitten kun pääsykoerumba ohi (onneksi pääsin kuitenkin minne hainkin). Tsemppiä!
No mulla tuntuu aina vähän olevan stressiä ja ahdistusta. Tää pakkoajattelu on mulle arkipäivää.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Auttaiskohan silmänliiketerapia? Siitä saatu ihan hyviä tuloksia traumojen hoidossa. Olen pahoillani puolestasi!
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitää tutustua aiheeseen.
-Ap
Auttaiskohan silmänliiketerapia? Siitä saatu ihan hyviä tuloksia traumojen hoidossa. Olen pahoillani puolestasi!