Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö kaverin häihin yli 500 km päähän?

Vierailija
22.12.2022 |

Sain kutsun vähän etäisemmän kaverin häihin. Tunnetaan opiskeluajoilta, mutta ei olla läheisiä ystäviä. Pari kertaa vuodessa tavataan porukalla. Häät ovat yli 500 km päässä ja siihen menisi koko viikonloppu. Ne ovat sellaiseen aikaan, että pitäisi ottaa jo perjantai vapaaksi tai ainakin lähteä töistä aiemmin suoraan häänviettopaikkakunnalle koska ajoaika on 6 tuntia. Seuraavana päivänä on häät ja taas pitäisi olla yötä hotellissa ja sunnuntaina lähtö kotiin. Häiden vuoksi täytyisi siis olla 2 yötä hotellissa ja ajaa yli 1000 km, bensakulut ja häälahja. En ole vähään aikaan ollut missään juhlissa, eikä sen vuoksi oikein sopivaa asiakaan ole joten vaatteetkin pitää ostaa. En ole koskaan erityisemmin nauttinut häistä, ne on yleensä aika tylsiä pönötysjuhlia. Nyt tuntuu, että kustannukset ja vaivannäkö on liian suurta varsinkin, kun kaikki hinnat on yleisesti nousussa. Tähän keikkaan menisi monta sataa euroa. Menisitkö itse?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rakas ystävä menisin, jos jokin kaukaisempi kaveri en menisi vaan lähettäisin lahjan tai kukkia.

Vierailija
22/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, varsinkin jos tietäisin morsiamen sisaret ja morsiusneidot iloluontoisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeestiko ihmiset kyselee toisilta mielipiteitä tämmöisistä asioista? Siinähän voi kuunnella vain itseään: haluanko mennä? Ja sen mukaan päättää. Aina löytyy ihmisiä jotka haukkuu sinua itsekkääksi ja pihiksi, mutta miksi piitata sellaisesta? Terve itsekkyys ja järkevä rahankäyttö ovat hyveitä ihmisessä.

Vierailija
24/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka lähettävät hääkutsuja sadoille tuttaville yms jotta saisivat paljon lahjoja. Mun sisko on sellainen kaameus.

Hassu ajatus. Kyllä häävieraan kestitseminen tulee yleensä kalliimmaksi kuin mitä on vieraan antaman lahjan arvo. Ja niin saa toki ollakin.

Vierailija
25/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen häihin menin 700 kilometrin päähän. Ap:n kaveri ei kuulosta kovin läheiseltä tuttavuudelta, en itse kyllä lähtisi sellaisiin häihin noin kauas ja tuollaisilla kustannuksilla. Syyksi kertoisin kaverillekin sen, että reissu tulee liian kalliiksi.

Vierailija
26/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä niin sitten vastaat että kiitos kutsusta emme pääse. Paljon onnea 

Vierailija
27/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt liioitellaan tuota miten pitkä matka on 500km. Itse muutin sitäkin kauemmas ja harva se viikonloppu ajelen moikkaamaan vanhoja kavereita sinne vanhalle kotipaikkakunnalle. Ihan muuten vaan ilman että on jotain häitä tai muita suurempia tapahtumia. 

Vierailija
28/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi edes 5km päähän. En halua juhliin, joista en tunne kunnolla ketään. 

Vierailija
29/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap saa 500km ajoon menemään yli 6 tuntia?

Vierailija
30/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaankin olen poikkeus, mutta menisin ja ottaisin seikkailun kannalta. Koska häissä on kivaa ja olisi ihana nähdä ystävä hänelle tärkeällä hetkellä. Ehkä tulisi myös mahdollisuus tavata saman kaveriporukan muita jäseniä ja viettää yhdessä hauska ilta. Koskaan ei tiedä, mikä on se viimeinen kerta kun näin voi tehdä.  Keksisin ehkä jonkun muunkin vierailun matkalle / määränpääpaikakunnalle. 

Vierailija
31/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikolla en lähtisi ajelemaan yli 1 000km viikonlopussa. Lomalla menisin ja ottaisin lomailun kannalta. Paikkakunnasta riippuen voisin olla siellä pidempäänkin. 

Vierailija
32/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Talvikeleillä helposti. Aloitushan on joulukuulta 2022.

Vierailija
33/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Menisin, jos haluan mennä. En menisi, jos en halua mennä. Se on juuri näin yksinkertaista.

Kai tässä kuitenkin kysyttiin sitä, "haluaisitko mennä" aloituksessa annetuilla spekseillä?

Vierailija
34/41 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Talvikeleillä helposti. Aloitushan on joulukuulta 2022.

Ja Suomen tieverkolta ei taida löytyä helposti kesäkelilläkään 500 kilometrin taipaletta, jolla koko matkan keskinopeuden saisi pidettyä yli 83 km/h ainakaan ilman ylinopeutta.

eri

Vierailija
35/41 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 km on Suomessa lyhyt matka, menisin. Mut tietysti jos asuu kehä3 sisäpuolella on pelottavaa lähteä liikkeelle,  tämän vuoksi eivät nämä varmaankaan halua lähteä. 

Vierailija
36/41 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En menisi. Pitäisi olla sukulainen tai muuten melko läheinen, että menisin.

Just päinvastoin, en menisi mihinkään serkun häihin jos muu yhteydenpito on mummon synttärit ja tädin hautajaiset. Jos taas muualta tuntemani kaveri on hyvä tyyppi jonka kanssa viihtyy niin menisin... mutten ap:n spekseillä.

Itse olen parin viikon päästä menossa miehen suvun hautajaisiin samalla tyylillä: töistä matkaan perjantaina perheen kanssa, 700km, lauantaina hautajaiset ja sunnuntaina kotiin, maanantaiaamuna töihin, En odota moista matalakiitoviikonloppua  innolla. Töistä vielä saisi muutaman päivän vapaaksi, mutta lukiolaisella on alkamassa koeviikko, sieltä ei olla pois.

Vierailija
37/41 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toivottavasti ihan helposti.

Vierailija
38/41 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voisin mennä, mutta en mihinkään perähikiälle.

sama juttu, en todellakaan minnekään skutsiin tsörais jonkun vanhan frendin takia jota ei muuten näe koskaan. Tulkoot stadiin pitämään häät niin voin osallistua.

stadin friidu 69

Vierailija
39/41 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi.

Häät on tylsät juhlat, kaveria ei ehdi jututtaa kuin hetken, koska muut vieraat vaativat osansa ja virallinen hääohjelma. Häät myös tulevat kalliiksi, matkat, yöpymiset, lahja, ehkä vaatteet jne. Mielummin laitan rahan sijoitukseen tai menen kumppanin kanssa viikonloppulomalle.

Olet itsekäs

Ei mitään, olen myös varakas ja minulla on paljon ystäviä.

Sinä olet ääliö!

minä olen noiden kaikkien lisäksi vielä kaunis.

sofiia, mäntsälä

Vierailija
40/41 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes 500 m päähän, suomalaiset häät, ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme