Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö kaverin häihin yli 500 km päähän?

Vierailija
22.12.2022 |

Sain kutsun vähän etäisemmän kaverin häihin. Tunnetaan opiskeluajoilta, mutta ei olla läheisiä ystäviä. Pari kertaa vuodessa tavataan porukalla. Häät ovat yli 500 km päässä ja siihen menisi koko viikonloppu. Ne ovat sellaiseen aikaan, että pitäisi ottaa jo perjantai vapaaksi tai ainakin lähteä töistä aiemmin suoraan häänviettopaikkakunnalle koska ajoaika on 6 tuntia. Seuraavana päivänä on häät ja taas pitäisi olla yötä hotellissa ja sunnuntaina lähtö kotiin. Häiden vuoksi täytyisi siis olla 2 yötä hotellissa ja ajaa yli 1000 km, bensakulut ja häälahja. En ole vähään aikaan ollut missään juhlissa, eikä sen vuoksi oikein sopivaa asiakaan ole joten vaatteetkin pitää ostaa. En ole koskaan erityisemmin nauttinut häistä, ne on yleensä aika tylsiä pönötysjuhlia. Nyt tuntuu, että kustannukset ja vaivannäkö on liian suurta varsinkin, kun kaikki hinnat on yleisesti nousussa. Tähän keikkaan menisi monta sataa euroa. Menisitkö itse?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, jos en odottaisi juhlia innolla.

Jos olisi läheinen pari, tuttua hääväkeä ja ikimuistoiset juhlat tiedossa, järjestäisin vapaata ja menisin kyllä. 

Vierailija
2/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin väliin. Ystävän tai lähisukulaisen häihin todennäköisesti menisin, mutta kaverin en. Olen hoitoalalla eli vapaita viikonloppuja on korkeintaan 1/3 viikkoa, joten uskoisin kaverin ymmärtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, "opiskelukaveri!" Ei ole mitään, ihan ois turha reissu. Kerran olin työkaverin häissä, ei yhtään omaa tuttua, kyllä oli kamalaa.

En lähtisi. potuttais vaivannäkö kun ei ois hauskaa.

Vierailija
4/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Häät on tylsät juhlat, kaveria ei ehdi jututtaa kuin hetken, koska muut vieraat vaativat osansa ja virallinen hääohjelma. Häät myös tulevat kalliiksi, matkat, yöpymiset, lahja, ehkä vaatteet jne. Mielummin laitan rahan sijoitukseen tai menen kumppanin kanssa viikonloppulomalle.

Vierailija
5/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu parista asiasta:

-Miten läheinen ihminen on kyseessä/näkeekö samalla myös tuttuja (ystäviä/sukulaisia)?

Useinhan ns. isommissa juhlissa näkee paljon ihmisiä joita muuten ei juuri koskaan näe.

Mutta jos siellä kn "vain" joku vanha opiskelukaveri (jolla ne sata muutakin vierasta keiden kanssa pitää seurustella) en menisi.

-Voiko samaan reissuun yhdistää muuta tekemistä? Jos esim. pk-seudulta ajelee vain häitä varten kauas ja maksaa pari yötä hotellissa niin se on aika "kallis reissu".

Mutta jos "samoilla bensoilla" jne. jää viettämään lomaa myös, ja jää vaikka hiihtämään/laskettelemaan muutamaksi päiväksi, niin kyse ei ole "vain häistä" vaan lomasta missä olo häät samalla reissulla.

+Muu rahatilanne kannattaa toki myös huomioida. Jos ylimääräistä on, helpompi lähteä, vs. reissu vaatii kohtuuttomia uhrauksia ,uista rahoista.

Vierailija
6/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä, mutta en mihinkään perähikiälle.

Vierailija
7/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PESSIMISTI EI PETY! kirjoitti:

Joo ei, "opiskelukaveri!" Ei ole mitään, ihan ois turha reissu. Kerran olin työkaverin häissä, ei yhtään omaa tuttua, kyllä oli kamalaa.

Sulla on väärä asenne. Vierailija menevät häihin tekemään hääparille sen juhlan. Pääasia, että se hääpari viihtyy.

Ei ole oleellista, että vierailla on siellä koko ajan hauskaa..

Vierailija
8/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi.

Häät on tylsät juhlat, kaveria ei ehdi jututtaa kuin hetken, koska muut vieraat vaativat osansa ja virallinen hääohjelma. Häät myös tulevat kalliiksi, matkat, yöpymiset, lahja, ehkä vaatteet jne. Mielummin laitan rahan sijoitukseen tai menen kumppanin kanssa viikonloppulomalle.

Olet itsekäs

Vierailija
9/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka lähettävät hääkutsuja sadoille tuttaville yms jotta saisivat paljon lahjoja. Mun sisko on sellainen kaameus.

Vierailija
10/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Häät on tylsiä, enkä jaksa sitä hössötystä. Harvoissa häissä on kivaa. Yleensä ne on verrattavissa juurihoitoon. 

En ole kiinnostunut juhlimaan toisten rakkautta näinä erojen aikoina, kun yleensä suhde kestää 7 vuotta ja kohta jo ollaankin taas uusia rakkauden juhlia järjestämässä. 

Vierailija
11/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi! Jos"ystävyys"siihen katkeaisi,niin siinäpä katkeaisi!

Vierailija
12/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkisin pyörällä paikalle, nukkuisin teltassa ja antaisin 20e.

Vierailija
13/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Pitäisi olla sukulainen tai muuten melko läheinen, että menisin.

Vierailija
14/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärä asenne. Vierailija menevät häihin tekemään hääparille sen juhlan. Pääasia, että se hääpari viihtyy.

Kai tämä oli ironiaa? Juhlat järjestetään aina vieraille, ei poikkeuksia.

Vierailija
15/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti menen aina kun kutsutaan.

Vierailija
16/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai, eli mun pitäisi maksaa jonkun kaverin, jota näen pari kertaa vuodessa porukassa, siis ei mikään läheinen kaveri, häistä tuntuva summa, jotta se näkisi mun naaman siellä yleisössä. Ihanko totta?

Jos se tuosta on jonkun hääonni kiinni, niin menköötpä sitten persiilleen nekin häät. Minunthan olisi kutsuttun sinne vain lahja-automaatiksi.

Vierailija
17/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi.

Olet itsekäs

Ei mitään, olen myös varakas ja minulla on paljon ystäviä.

Sinä olet ääliö!

Vierailija
18/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, jos haluan mennä. En menisi, jos en halua mennä. Se on juuri näin yksinkertaista.

Vierailija
19/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
20/41 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten ihmisten juhliin menisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi