Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purkaisitteko kaupat tässä tapauksessa? ov

Vierailija
12.11.2006 |

Myin kuun alussa kolme peliä yhdelle huutonet ostajalle. Yhteishinta noille peleille tuli 100 euroa. Kyse oli siis lautapeleistä. Lähetin paketin postiennakolla ja ostaja oli viimeinkin hakenut paketin postista. Nyt hän haluaa purkaa kaupan, koska yhdestä pelistä puuttui yksi kortti. Ja myin tuon pelin uudenveroisena (=laatikko on kerran aukaista ja tarkistettu, että kaikki osat on tallessa. Sen jälkeen se on lojunut hyllyllä). Ja ennen kuin laitoin pelit myyntiin, selasin laatikot nopeasti läpi, en alkanut laskemaan osia ym. vaan ihan silmämääräisesti katsoin, että kaikki on tallessa. Mulla tuli mieleen, että luultavasti tuo tuli katumapäälle ja sen takia väittää, että tuo yksi kortti on kateissa. Kyseessä on vielä pienipalautteinen huutaja. Mitä tässä voi tehdä? Tuo 100 euroa on iso summa ja mulla on sana siitä, että kyseinen peli on lähtenyt täältä uudenveroisena ja kaikki osat mukana. Ostaja ei pysty sitä mitenkään näyttämään, että tuo yksi osa puuttuu.

Mitä tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ostaja haluaa palauttaa KAIKKI PELIT. Ei kelpaa, että palauttaisi tuon yhden.

ap

Vierailija
2/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne osat olivat nimittäin just kun kaupasta ostettut. Samoin pelilaudasta näkee, ettei sitä ole pelattu.

Tässä ei ole kyse siitä, että oliko tuo peli pelatun näköinen vai ei. Jopa ostaja totesi, että peliä ei ole kertaakaan pelattu, osista päätellen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen yhden pelin voi palauttaa. Eihän sillä ole mitään syytä palauttaa niitä kahta toista. Jos ei siihen suostu, niin kait sitten teidän on mentävä oikeusteitse eteenpäin, jollei kumpikaan anna periksi.

Ei pelin ulkonäkö ole mikään todiste. Usko pois, et pysty todistamaan asiaa mitenkään! Sana sanaa vasten...

Vierailija
4/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttääkö tuo muka petoksen merkit?

ap

Vierailija
5/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti asiaa tutkivia ihmisiä asia kyllä lähinnä naurattaa.

Vierailija
6/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina voi tehdä rikosilmoituksen, jos kokee tulleensa " kaltoin kohdelluksi" .

Sinänsä uskoisin, että päätös asiasta olisi se, että hinnan alennus on riittävä. Mutta kulut ovat aika paljon, koska ei suomessa oikeutta saa ilmaiseksi. Kumpikin teistä voisi hävitä.... Mitä luultavimmin molemmat joutuisivat maksamaan omat oikeuskulunsa, koska syyllistä ei voida toteennäyttää.

Vierailija
7/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa itsensä kipeäksi. Ei ole mun ongelma.

Mutta tuo mua ihmetyttää, että olen antanut ostajalle linkin, mistä hän voi kysellä tuota " puuttuvaa korttia" , mutta ei kelpaa.

ap

Vierailija
8/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ joudut myös maksamaan kuluja, koska jos menette oikeuteen, aj sinut todetaan syylliseksi petokseen, joudut maksamaan myös tämän toisen ihmisen oikeuskulut. Ja jos taas kumpaakaan teistä ei voida todeta syylliseksi, niin molemmat maksatte omat kulunne, sinä siis maksat puolustusasianajajan maksut.

Eli ilman kuluja et tule selviämään!!!

Minä suosittelen ihan lämpimästi, että annat huutajan palauttaa pelin (siis vain sen yhden) tai annat hänelle hinnanalennusta, esimerkiksi 30 prosenttia pelin hinnasta.

Vierailija
9/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta nostaisi syytteitä, ja ap:na antaisin ostajan tehdä sen kaikin mokomin, jos itse vain tietäisin, että peli oli sitä miksi sitä kuvailin.

En missään nimessä antaisi palauttaa kaikkia pelejä! Se nyt olisi ihan väärin.

Mutta entäs jos sinä tarjoudut hankkimaan sen puuttuvan kortin joltain varaosien myyjältä?

Sen ainakin pitäisi sopia!

Vierailija
10/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei onnistu niin ostaja voi riittautta asian sikäläisessä käräjäoikeudessa vedoten siihen että on puutteellinen kuvaus! Uudenveroinen ei ole uusi jos tiesit sen?

Vierailija
11/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louise10:

tuosta nostaisi syytteitä, ja ap:na antaisin ostajan tehdä sen kaikin mokomin, jos itse vain tietäisin, että peli oli sitä miksi sitä kuvailin.

En missään nimessä antaisi palauttaa kaikkia pelejä! Se nyt olisi ihan väärin.

Mutta entäs jos sinä tarjoudut hankkimaan sen puuttuvan kortin joltain varaosien myyjältä?

Sen ainakin pitäisi sopia!

Hän oli liian pessimistinen sen suhteen, että saisi tuon puuttuvan kortin.

Ja kyllä mä voin ihan lähteä oikeuteen, mulla ei ole mitään salattavaa tämän kaupan suhteen. Mulla on ainoastaan puhtaat jauhot pussissa.

ap

Vierailija
12/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aikaisemmin laitoinkin, niin kyllä mä tiedän mikä ero uudenveroisella ja uudella on.

Uusi = esim. vaate, missä on laput kiinni tai dvd-leffa, joka on vielä muoveissa.

Uudenveroinen = esim. vaate, mikä on pesty, mutta jota ei ole pidetty kertaakaan tai kirja, jota ei ole luettu ollenkaan tai joka on luettu kerran tai dvd-leffa, joka on katsottu kerran ja missä ei ole naarmuja ym. tai lautapeli, jota ei ole kertaakaan pelattu ja jonka laatikko on ehjä ja jonka osat ovat tallella.

ap

Vierailija
13/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivyttelikö ostaja muutenkin ts. ' haiskahtiko' että katuu ostostaan?

Vierailija
14/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin katuisin, jos olisin tuollaisen summan mennyt työntämään johonkin lautapeleihin.

Vierailija
15/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä minäkin katuisin, jos olisin tuollaisen summan mennyt työntämään johonkin lautapeleihin.

2

Vierailija
16/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viivyttelikö ostaja muutenkin ts. ' haiskahtiko' että katuu ostostaan?

Paketti lojui postissa kaksi ja puoli viikkoa. Postitin paketin puolitoista viikkoa kohteiden sulkeutumisen jälkeen: laitoin ostajalle ekan viestin kolme päivää kohteiden sulkeutumisen jälkeen (en ehtinyt aikaisemmin nettiin) ja kysyin kummin hän haluaa tehdä; maksaa tililleni vai laitanko postiennakolla. Ostaja vastasi kolmen päivän päästä, että laita ennakolla. Postiin pääsin sitten muutaman päivän jälkeen, koska olin 40 asteen kuumeessa.

Tuo peli, josta nyt muka puuttuu se yksi kortti, oli se kallein ostos. Laitoinkin hänelle viestiä, että valitettavasti et pysty mitenkään todistamaan tuon kortin puuttumista millään lailla. Ja mun on turha tarjota sitä toiseksi tulleelle huutajalle, koska tuo pelihän ei enää ole uudenveroinen.

Ja minäkin ihmettelin noita summia, jotka kohosivat aika korkeiksi. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se, joka maksaa :D

ap

Vierailija
17/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän väittää mua huijariksi ja plaa, plaa, plaa. Ja jos minä en usko häntä, niin meillä on ISO ONGELMA. Kysyn vaan, että miten mä voisin uskoa ostajaa? Ellei meidän asunnossa kummittele, niin en sitten todellakaan tiedä kuka tai mikä sen puuttuvat kortin on vienyt. Lapset ovat vielä niin pieniä etteivät ole päässeet tuohon hyllyyn käsiksi. Samaten miestä ei voisi vähempää kiinnostaa lautapelit, joten hänkään ei siihen ole koskenut. Yhdessä viestissä ostaja käski tarkistamaan muut henkilöt ym. millä tuo kortti voisi olla. Annoin hänelle yhden linkin, mistä löytyy yksi henkilö, jolta voisi kysellä tuota " puuttuuvaa" korttia ja nyt tuon mielestä kauppaan ei kuulukkaan mitään optiota siitä, että tuon kortin saisi joltain muualta joskus ja siitä pitäisi maksaa vielä lisähintaa.

Voiko ostaja tehdä musta rikosilmoituksen, jos en suostu kaupan purkuun?

ap

Vierailija
18/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten so what.

Vierailija
19/32 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alkaa pikku hiljaa ärsyttämään tuo, että tarjosin hänelle linkin, mistä hän voi kysellä sitä korttia. Varsinkin, kun siinä linkissä yksi henkilö mainosti omistavansa paljon lautapelejä + pelien varaosia. On se nyt perhana kumma, jos ei kelpaa. Jo sekin antaa aihetta sille, että ostaja on itse ottanut sen kortin pois laatikosta ja väittää sen hävinneen :/

ap

Vierailija
20/32 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelit tulivat avonaisina on aina mahdollisuus, että joku kortti on puuttunut, varsinkin kun ap kirjoitti, että ei ollut edes tarkistanut tarkasti ovatko kaikki kortit tallella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi