Purkaisitteko kaupat tässä tapauksessa? ov
Myin kuun alussa kolme peliä yhdelle huutonet ostajalle. Yhteishinta noille peleille tuli 100 euroa. Kyse oli siis lautapeleistä. Lähetin paketin postiennakolla ja ostaja oli viimeinkin hakenut paketin postista. Nyt hän haluaa purkaa kaupan, koska yhdestä pelistä puuttui yksi kortti. Ja myin tuon pelin uudenveroisena (=laatikko on kerran aukaista ja tarkistettu, että kaikki osat on tallessa. Sen jälkeen se on lojunut hyllyllä). Ja ennen kuin laitoin pelit myyntiin, selasin laatikot nopeasti läpi, en alkanut laskemaan osia ym. vaan ihan silmämääräisesti katsoin, että kaikki on tallessa. Mulla tuli mieleen, että luultavasti tuo tuli katumapäälle ja sen takia väittää, että tuo yksi kortti on kateissa. Kyseessä on vielä pienipalautteinen huutaja. Mitä tässä voi tehdä? Tuo 100 euroa on iso summa ja mulla on sana siitä, että kyseinen peli on lähtenyt täältä uudenveroisena ja kaikki osat mukana. Ostaja ei pysty sitä mitenkään näyttämään, että tuo yksi osa puuttuu.
Mitä tehdä?
Kommentit (32)
Joten, missä kohtaa tarinassasi on aukko?
Ostaja osti KOLME lautapeliä, jotka maksoivat YHTEENSÄ 100 euroa. En viitsi laittaa linkkejä tms.
ap
että entäpä jos siitä oikeesti puuttuu se kortti?
Vierailija:
että entäpä jos siitä oikeesti puuttuu se kortti?
Ei ainakaan kukaan meidän asunnossa asuva. Ellei se ole sitten se kummitus. Ja jos ostaja ei pysty sitä mitenkään todistamaan, niin miksi mun pitäisi uskoa häntä?
Ja hän siis haluaa palauttaa myös nuo kaksi muutakin peliä, vaikka niissä ei ollut mitään vikaa.
ap
esim. näin uudet, avaamattomat pelit niin näistä ei voi puuttua korttia (tai jos puuttuu niin se on sitten maahantuoja vika ja sinne yhteys). Mutta nyt tilanne on niin, että myit avattuja, uudenveroisia pelejä ja ostaja on vähintään yhtä oikeassa kuin sinäkin. Miksi ostajan pitäisi uskoa, että sinä olet varmasti laittanut ne kaikki kortit peleihin mukaan?
et pysty, mitenkään. Eli tehkää vaan toisitanne rikosilmoitukset, niin pääsette riidasta, ja poliisilla on taaas naurussa pitelemistä. Ja verorahat haaskataan.
Asiakas on oikeassa, eli palauttaa pelin, sinä sen pelin osalta rahat, ja sitten laitat tuon pelin uudelleen huutoon ja sillä selvä.
Vierailija:
et pysty, mitenkään. Eli tehkää vaan toisitanne rikosilmoitukset, niin pääsette riidasta, ja poliisilla on taaas naurussa pitelemistä. Ja verorahat haaskataan.Asiakas on oikeassa, eli palauttaa pelin, sinä sen pelin osalta rahat, ja sitten laitat tuon pelin uudelleen huutoon ja sillä selvä.
Jos mä olen sen kerran tarkastanut kunnolla + toisen kerran silmäillyt osat läpi, niin kyllä mä olen mielestäni oikeassa, kun olen sanonut kaiken olevan tallessa. Tuota ei kukaaan pysty todistamaan, että se kortti puuttuu. Ja aivan varmasti tuosta pelistä ei saa enää uudestaan sitä hintaa, minkä siitä sain. Ja kyllä mulle uudenveroinen on sama asia kuin käyttämätön tuote. Uusi on sitten sellainen, missä on laput kiinni tai muovi päällä. Mutta täytyy laittaa huutiksen yp:lle viestiä ja kysyä heidän mielipidettään asiasta.
ap
Vierailija:
Myin kuun alussa kolme peliä yhdelle huutonet ostajalle. Yhteishinta noille peleille tuli 100 euroa. Kyse oli siis lautapeleistä. Lähetin paketin postiennakolla ja ostaja oli viimeinkin hakenut paketin postista. Nyt hän haluaa purkaa kaupan, koska yhdestä pelistä puuttui yksi kortti. Ja myin tuon pelin uudenveroisena (=laatikko on kerran aukaista ja tarkistettu, että kaikki osat on tallessa. Sen jälkeen se on lojunut hyllyllä). Ja ennen kuin laitoin pelit myyntiin, selasin laatikot nopeasti läpi, en alkanut laskemaan osia ym. vaan ihan silmämääräisesti katsoin, että kaikki on tallessa. Mulla tuli mieleen, että luultavasti tuo tuli katumapäälle ja sen takia väittää, että tuo yksi kortti on kateissa. Kyseessä on vielä pienipalautteinen huutaja. Mitä tässä voi tehdä? Tuo 100 euroa on iso summa ja mulla on sana siitä, että kyseinen peli on lähtenyt täältä uudenveroisena ja kaikki osat mukana. Ostaja ei pysty sitä mitenkään näyttämään, että tuo yksi osa puuttuu.
Mitä tehdä?
Mutta selittäkääpäs mulle miten se kortti on voinut kadota sieltä laatikosta? Jos peliä ei ole kukaan pelannut? Ei kertaakaan. Ja hankittaessa kaikki osat oli tallella.
ap
Aivan hyvin sä voisit nyt vaan väittää tarkistaneesi kortit jne.
Jos on sana sanaa vastaan, eikä päästä sopuun, niin oikeus sitten päättäköön kuka oikeassa. Mutta sen voin vannoa, että se tulee todella paljon kalliimmaksi kuin palauttaa tuosta rahat.
Ja tuskin sä edes oeltit aluksi saavasi noin paljon rahaa peleistä, joten sun budjetti tuskin kaatuu tuohon. Palautat vain tuon yhden pelin maksun.
Eli siis et voi todistaa, että kaikki osat ovat varmasti olleet mukana.
Vierailija:
Mutta selittäkääpäs mulle miten se kortti on voinut kadota sieltä laatikosta? Jos peliä ei ole kukaan pelannut? Ei kertaakaan. Ja hankittaessa kaikki osat oli tallella.
ap
Eli siis sun mielestä, kaupan purku on ok? Vaikka ostaja EI PYSTY MILLÄÄN LAILLA todistamaan sitä, että kyseinen kortti puuttuu. Eri asia olisi, jos kyse olisi esim. postin hajottamasta tuotteesta, josta saisi otettua kuvan kameralla. Miksi mun siis pitäisi uskoa ostajaa?
Ja kyllä tuon kortin puuttumisen olisi huomannut, kun selailin nuo pelit läpi ennen myyntiin laittamista. Olivat nimittäin sen verta isoja. Ja jos ne kerta on kerran tarkastettu kunnolla (siis, kun ne on ostettu), niin enpä nähnyt sitä tarpeelliseksi alkaa laskemaan jokaista pelinappulaa ym.
ap