Kuinka pettynyt olisit, jos
Olisit puhunut ja sopinut jtoisen kanssa esim. jostain tapahtumasta parin kuukauden päähän. Olet selvitellyt asiaa enemmän omalla ajallasi ja varmistanut, että kaikki hoituu hyvin. Korjannut jopa yhden väärinkäsityksen.
Ja sitten saatkin tekstiviestin, jossa kyseinen henkilö pahoittelee, ettei pääsekään. Ei mistään ulkoisesta syystä, vaan esim. ahdistuksesta. Pari kuukautta kuitenkin etukäteen, mutta olette jo ehtineet sopia ja ottaa selvää asioista, itse olet suunnitellut enemmän.
Olisitko kuinka pettynyt vai huojentunut, että peruminen tapahtui tarpeeksi aikaisin, että aikaa mukaan laskematta mitään ei ole menetetty?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Kun ilmpoittaa tarpeeksi aikaisin, voi hankkia toisen henkilön seuraksi. Parempi, että ilmoittaa ajoissa. Tosin en rupeaisi tällaisen ahdistujan kanssa edes suunnittelemaan mitään menoja. Pahimmassa tapauksessa he peruuttavat osallistumisensa vasta tuntia ennen - elleivät yksinkertaisesti vain jätä tulematta.
Se ahdistuminen oli lähinnä esimerkkinä, mutta ymmärrän pointtisi. Itseä harmittaisi jonkin verran, mutta olisin tavallaan ok asian kanssa. Tuntuisi pahalta, jos toinen tekisi hiljaista kärsimystä lähellä, mutta ei kehtaa sanoa mitään.
Ymmärrän ahdistuksen hyvin. Kuitenkin henkilön kannattaisi tiedostaa se taipumus etukäteen, ettei sovi mitään mihin ei voikaan tulla, ellei ole poikkeustilanne nyt kyseessä. Pitäisi tuntea se henkilö jonka kanssa menee, onko aina paikalle saapuva vai voi perua menoja kevyesti /usein. Jolloin osaa odottaa tiettyä toimintatapaa tai tehdä itse asiat toisin. Voiko toinen korvata hänen paikan? Joskus oli eräs nainen joka sopi kyläilyjä tai tapaamisen, ja ei tullut välttämättä paikalle - en kuluttanut enempää silloin aikaa siihen ihmiseen. Itse vielä ehdotti niitä. Sitten on ne jotka sanovat aina Kyllä, kun pitäisi sanoa ei, yrittävät miellyttää toisia ja katuvat.
Kun ilmpoittaa tarpeeksi aikaisin, voi hankkia toisen henkilön seuraksi. Parempi, että ilmoittaa ajoissa. Tosin en rupeaisi tällaisen ahdistujan kanssa edes suunnittelemaan mitään menoja. Pahimmassa tapauksessa he peruuttavat osallistumisensa vasta tuntia ennen - elleivät yksinkertaisesti vain jätä tulematta.