Julianna Kovasen lapset saa 10 lahjaa per lapsi
Kommentit (41)
Äkkiä se 10 lahjaa tulee täyteen varsinkin jos sukulaiset muistaa lapsia lahjoilla. Omien sisarusten lapset saavat jo meiltä sisaruksilta ja isovanhemmilta yhteensä 5 lahjaa. Siihen ei enää tarvita kuin se 5 lahjaa omilta vanhemmilta niim 10 on kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mun lapsi saa yleensä noin 15 pakettia. Mä olen aikuinen ja saan aina myös 5-10 lahjaa.
ÖÖÖÖÖööööö... Missä päin annetaan aikuisille ihmisille joululahjoja? :D
Meidän perheessä.
Kaikki aikuiset saavat ainakin kymmenen pakettia, jokaiselta joulun viettäjältä yhden.
Annan lahjat myös kaikille hyville ystävilleni. Samoin he saavat omalta perheeltään lahjoja.
Ostan lahjoja myös omille vanhemmilleni ja he minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Julianna Kovanen ja miten hänen lastensa lahjojen määrä kuuluu sinulle / minulle?
Insta julkkis. On hän lehdissäkin ollut mm Aamulehti, Iltasanomat yms.
Julianna Kovanen toki haluaa, että häntä seurataan ja että seuraajia on paljon! Instagram 'ssaan esittelee joka ainoan ripauksen omasta ja perheensä elämästä. Milloin esitellään raskausvatsaa, milloin piparkakun tekoa. Nykyajan "kuuluisuuksia!?"
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, suomalaisen joulukulttuurin helmi, liikojen lahjojen paheksuminen 😃.
Kyllä mun lapset on aina saaneet vähintään kymmenen lahjaa. En mä niitä laske.
No tää.
Tuntuu olevan oikein ylpeilyn aihe kenen lapset saa vähiten lahjoja.
Meillä saa lahjoja niin lapset kun aikuiset. Lapset tietysti eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mun lapsi saa yleensä noin 15 pakettia. Mä olen aikuinen ja saan aina myös 5-10 lahjaa.
Meidän perheessä.
Kaikki aikuiset saavat ainakin kymmenen pakettia, jokaiselta joulun viettäjältä yhden.
Annan lahjat myös kaikille hyville ystävilleni. Samoin he saavat omalta perheeltään lahjoja.
Ja kaikki krääsä päätyy kaatopaikalle viimeistään helmikuussa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä.
Ja kaikki krääsä päätyy kaatopaikalle viimeistään helmikuussa :/
Mikä krääsä? Meilläkin aikuiset saa monta pakettia ja yhdessäkään ei ole krääsää.
Edestään löytävät ne, jotka opattavat lapset saamaan yllinkyllin kaikkea, vaatimukset kasvavat iän myötä. Kaikki minulle ...
Tyttäreni sai kerran 16 lahjaa, mm. monta barbienukkea.
Kummit, isovanhemmat, minä, enot, täti, parhaan ystävän perhe - kaikki antoi jotain. Äkkiäkös noita kertyi.
Myöhemmin sitten kun ikää tuli lisää laitettiin aina jonkun tai joidenkin kanssa rahaa yhteen ja ostettiin kalliimpi lahja kimpassa.
En ymmärrä miten pitkä nenä pitää ihmisisllä olla kun kaikki kytätään. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin aikoinaan saivat 10 pakettia per nenä.
Siinä oli kyllä mukana itse tehdyt nukkekodin huonekalut, ompelemani nuken vaatteet ja uudet sukat tai rukkaset. Kaikki saivat aina kirjan. Kaikki saivat myös samanlaisen herkkupaketin.
Jokainen sai 1-2 isompaa juttua, jotka oli ostettu kaupasta. Nämä "arvolahjat" olivat samanlaisia tai samaa kategoriaa, esim. uusi collegepaita tai -puku. Arvokkaisiin kuuluivat myös esim. erilaiset pienehköt säilytyskalusteet ym. (puusta tai metallista). Näitä bongattiin pitkin syksyä esim. rautakaupoista. Moni juttu on edelleen käytössä tai mennyt jo "perintönä" seuraavalle sukupolvelle.
Mies osasi tehdä puusta monenlaista, minä ompelin, virkkasin tai neuloin sekä tuunasin uutta kirppparilöydöistä.
Tavoitteena oli kivat lahjat ja yllätykset. Silloin mukaan sopi sitten ne hyödylliset pehmeätkin paketit.
- Kun oma lapsuusjoulu oli niukka, pehmeäoakettivoittoinen ja leluista oli "pulaa", niin osasi aavistaa, millaisista pienistäkin lahjoista lapsi ilostuu.[/
Kuullostaa aivan mahtavalle. Tästä on hyvä ottaa itsekin mallia. Oikein hyvää Joulua teille
Vierailija kirjoitti:
Joku ihme kyylä postaa tämän perheen asioita tänne päivittäin. Lopeta jo, ketään muuta ei kiinnosta.
Se on julkkisnaishullu, sillä on monta pakkomielteenkohdetta jota vainoaa ja haukkuu. 🥱 bloggaajia ja julkkisnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Mikä tässä on pointti?
Se, että jollakin on vimma tehtailla aloituksia tästä kyseisestä henkilöstä. Ja yleensä kun ne eivät oikein lähde elämään, niin pitää muutaman päivän päästä aloittaa sitten uusi.
Yleensä se ennustelee ja jankuttaa, kuinka tulee sitten olemaan vaikeaa perheellä, kun lapset teini-iässä. 😄 ja haukkuu äitiä sekoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ostan lasten lahjojen lisäksi myös puolisolle :D n. 7 on ostettu tänä jouluna. Ja hän kyllä aina ostelee myös minulle.
Entä sitten? 10 on vielä varsin maltillinen määrä. Meillä ei ostella leluja pitkin vuotta, koska en halua opettaa lapsia siihen, että jatkuvasti saavat jotain ja kuluminen kannattaa. Synttäreitä ja jouluna sitten. Bonuksena vuosi menee leppoisasti kun kukaan ei kaupoissa vänkää mitään.
Kaikenlaista toivetta ja tarvetta seuraavaksi vuodeksi kertyy, vähän isompien lasten leluja taas seuraavaksi vuodeksi, ikäkauteen sopivan kehittävää peliä, puuhaa ja luettavaa. Haluan itse miettiä näitä ja katsoa sopivat lahjat, jotta tulevat tarpeeseen ja vastaavat toiveita.
Niinpä hommataan itse n. 10 lahjaa ja sukulaisilta tulee 4-5. Ne ovat yleensä ylläreitä. Ei ole kukaan pilalle mennyt tästä. Päinvastoin sanoisin, että toiveissaan ovat varsin maltillisia. 3 lasta (12, 9, 7) ja mitään kännyköitä ja kalliita juttuja ei ole kukaan koskaan toivonut. Nytkin toiveissa monta kirjaa, kylpytakki, taskulamppu, palapeli, schleissejä, pilkkionki, legoja... ostan mielelläni ja olen iloinen kun toiveet on niin kivoja.
Normaali määrä lahjoja jos ei ole köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Edestään löytävät ne, jotka opattavat lapset saamaan yllinkyllin kaikkea, vaatimukset kasvavat iän myötä. Kaikki minulle ...
Minun lapseni ovat saaneet aina jotain 30 lahjaa ja nyt kun ovat teini-ikäisiä, niin eivät keksi oikein mitään toiveita. Että niin vaativia niistö on tullut! Nuorimmainen sanoi, että ei niin väliä mitä saa, kunhan saa avata lahjoja. Joten ilolla ottaa vastaan sukat, kalsarit ja suihkusaippuan. Ikinä ei ole tullut tilannetta, ettei lapsi jaksaisi avata lahjoja eikä millekään ole nyrpistelty.
Meillä lapset saaneet leikki-iässä (meillä kestänyt n.11v asti) hyvinkin 15+ lahjaa. Ei tietenkään leluja kaikissa, mutta lelut helposti nostavat lahjamäärää.
Eipä ole lapset tosiaan ahneiksi muuttuneet. Eivät vaadi merkkivaatteita, uusia puhelimia, pelirojua, mopoja, uusinta uutta kaikessa jne. sen paremmin jouluna kuin muulloinkaan. Olemme hyvätuloisia, rahaa meillä kyllä olisi toteuttaa näitäkin toiveita ja kyllä lapset sen tietävät. Voisin joskus heltyäkin kun koskaan eivät mitään pyydä, mutta ei heille uusimmat pelit ja vehkeet tunnu olevan millään tavalla niitä "pakko saada ku muillakin on"-juttuja. Tarpeeseen toivovat ja aika vähäiset on toiveet. Hyvä niin :)
Ai kauheeta😅 meillä tuli vielä parikymppisinä kamalat kasat lahjoja, siis varmaan tuo kymmenen ellei enemmän, pienimmät saanee myös tuon kymmenen tänäkin jouluna
Onko 7 sitten liikaa per lapsi? Ajattelin että pari lahjaa saa vaan pettymään
Poikani perheessä niitä taitaa olla ainakin 20/lapsi, kun suku ostaa ja vanhemmat ostaa. Minä ostin tarpeeseen, pyjamat kaikille neljälle ja tasaraita Maripaidat. Leluja minä en osta, vanhemmat ostaa ne.
Ja meillä kellä on liituu, saa aikuisetkin paljon lahjoja, kalliita.
Nönönnnöööönöööö.