Onko mieheni hullu vai minä kauhean vaativa??
Mieheni työkavereiden mielestä mieheni ON hullu ja mun kaverit sanoo,et mä oon (tässä asiassa) kauhean vaativa ja et mun mies ei _oikeesti_ ole sitä mieltä... ja että heidän miehet ei IKINÄ suostuisi.
Eli me ollaan sovittu (miehen aloitteesta) seuraavaa: Minä hoidan viikolla kodin,kaiken (siivouksen,ruoat,kaupassa käynnit,pyykit ym ym). Olen kotiäiti,hoidan pientä poikaamme siis kotona.
Mies tekee vkl kaiken. Siivoukset (ns isomman kerran kuussa,muuten vain imuroi),ruoan,tiskit,pyykit ja jos tarvii käydä kaupassa niin sen PLUS hoitaa lapsen rutiinit (syötöt,potatukset,nukutukset ym).
Viikonloppuna minä saan lukea kirjoja,käydä jumpassa ja shoppailla tmv.
Perjantai-illat on meidän " omaa aikaa" ,silloin ollaan aina kahdestaan ja poika mummilla.
Miehen työ on hänen lempparihommaansa," harrastusta" ja hän viihtyy HYVIN,ei ole kovinkaan raskasta hommaa.
Miltäs kuulostaa???
Kommentit (32)
Yleensäkin, varmaan suurinosa nykypäivänä se menee niin, et ku nainen on kotona lapsen/lasten kanssa, kaikki kotirumba (pyykit, ruuat jne) kuuluu hälle, ja kun mies töis tienaamas niin sit hällä ei kotityöt rassaa yhtään...Tosiasiahan on se, että kun mies on töissä, hän saa rauhassa viettää ruoka ja kahvitaukonsa ilman kenenkään keskeyttämää, saa syödä lounaansa lämpimänä, käydä paskalla silloin kuin haluaa eikä kukaan tule oven taakse kitisemään jne....
Kertomasi tapa teillä kuulostaa todella hyvälle!
musta koko teidän ns järjestelyt kuulostaa aika lapsellisilta ja naurettavilta. No, ehkä kun on " vain" yksi lapsi tuommoinenkin voisi onnistua jos oikein satsaa siihen. Kuka ylipäätänsä viitsisi laatia tuommoista sheemaa elämäänsä, sitä en millään tajua. Halloo, eikö yhdessä eläätte perheenä, perheelämää johon kuuluu vähän kaikkea. Kuinka voitte noin päättää kuka tekee mitä milloinkin? Jos ukkoni tulee kotiin työstä ja minun pitää vaikka johonkin vanhempainiltaan pitäisikö mun sit soittaa joku hoitaja paikalle koska " miehellä on vapaata kodinhoidosta ja lastenhoidosta ja makaa sohvalla tai on autotallissa" , hehe. Tai viikonloppuna jos sinä vaikka haluat lähteä uimaan pojan kans et voi lähteä koska se on nyt miehen asia. Ajattele jos vaippaan tuleekin jotain kun on " sun" vapaailta ja mies sattuu olemaan suihkussa, haha.....No, hieman liioiteltuna mutta silti, en tosiaan ymmärrä miksi noin pitää lokeroida elämää, aivan kuin se tärkein juttu olisi saada olla rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, se on jokaisen tavoite. Eihän perheelämä sitä ole. Ja sekin viittaa siihen kun sanot että JOKA perjantai poika on mummolassa että olette kahdestaan, taas tuo tavoite että saa olla rauhassa. En vaan ymmärrä.....t 4 lasten äiti (+ viikonloppulasta)
Mies kyllä vaikuttaa hullulta...=)
Miksi ette jaa viikonloppuakin puoliksi?
Mutta, koska olette asiasta sopineet ja systeemi ilmeisesti on kummallekin sopiva, niin mitä väliä, mitä muut ajattelevat?
Hyvältä kuullostaa!
Kiva, että miehesikin osallistuu.
Meillä mies hoitaa yleensä kuopuksemme iltapesut (joka päivä). Osallistuu muutenkin. Tosin mä teen yleensä ruoat ja hoidan muutkin kotihommat. Hän on niin nipo imuroitsija, että mieluummin teen sen itse kuin katselen ja kuuntelen imurointia moninkertaisen ajan. Meillä myös mies tiskaa isommat astiat, jos niitä on. Tiskikone ne tavalliset.
Jotenkin hommat on vaan menneet näin, emme ole erikseen sopineet mitään.
Minusta tuntuu siltä, että sinä olet vaativa ja miehesi on niin hullu että suostuu. Mikäs siinä, jos molemmat ovat tyytyväisiä. Onko miehelläsi säännöllisesti vapaa-aikaa (siis aikaa, jolloin hän voi tehdä mitä huvittaa tai olla tekemättä mitään)?
olispa meilläkin tuollaista!! ihan ok,jos molemmat tytyväisiä=)
Meillä mies on kotona ja pääosin hoitaa kaiken.. Viikonloppuisinkin.. Tosin tehdään myös yhdessä asioita ja hoidan kyllä lapsia ja iltapuuhia, nukkumaan menoja ja siihen liittyviä iltapesuja ja satuja..
Mies on myös toisinaan iltaisin oman harrastuksen parissa, joten saan kyllä hoitaa kotia ja lapsia..
Voisin kyllä kuvitella tuollaisen sopimuksen toimivan myös meillä.. Meillä mies voisi meinaan siivota ja pitää järjestystä yllä vähän paremmin... =)
Miehen työ on 07-16 (työmatka 15min suuntaansa). Eli kun mies tulee töistä kotiin,niin saa vaan olla,en todellakaan viikolla vaadi miestä tekemään yhtään mitään. Mies käy maanantaisin kavereidensa kanssa pelaamassa sählyä tai jääkiekkoa ja torstai-iltapäivät&illat se tuunaa kaverinsa kanssa autoa kaverin autotallissa. Muuten mies kyllä saattaa leikkiä lapsen kanssa mut pääsääntöisesti katsoo tv:tä tai on netissä tai löhöää muuten vaan...
Niin ja siis nuo vkl on miehen omaa ehdotusta,koska hänestä nimenomaan tuntuu,ettei hän muuten olisi esim lapsen kanssa tarpeeksi (siis tarpeeksi itselleen). Joten hän haluaa kehittää sidettä lapseen hoitamalla myös lapsen rutiineja,eikä vain et " oon isä joka saattaa leikkiä jos on joskus aikaa tv:n katselulta" .
Vkl ei siis ole oikeastaan siivousta ollenkaan,se kerran kuussa isompi on kyllä ja myönnän,sen mies tekee aikalailla (eli vie matot ulos,pyykii pölyt ja luutuaa),mut eihän siihen mee kuin 1pvä/kk. (tai puol päivää!!)
ap
Onhan kotona olo välillä vähän raskasta varsinkin kun kaikista vaikeinta mulle on olla tekemättä mitään,painan todellakin töitä kotona,meillä on aina putipuhdasta ja ei pyykkiä,ei tiskiä... Saan kohatuksen jos tiskialtaassa on tuntia kauempaa tiskiä jne...
Ja lapsen kanssa harrastetaan 3krt viikossa (muskari,äiti-lapsi kerho+uinti) ja koen nekin " työnä" en huvina...
Samoin minulla ei kerhojen ulkopuolella ole kavereita tmv ja tää on miehen kotipaikkakunta,sillä kavereita riittää. Miehen mielestä on mun mielenterveydelle (heh...) tärkeää,etten hautaannu neljän seinän sisään 7pvää viikossa... Kaipa se tuntee mut niin hyvin,et sopu säilyy näin paremmin ;)
Mä en siis ole koskaan pukahtanut puolta sanaa siitä,et vaatisin tällaista...
ap
Minä en tuollaista laiskaa akkaa elättäisi. Itse tein mielelläni kaikki kotityöt kun olin kotona, mieheni kyllä tarjoutui auttamaan mutta kieltäydyin: olihan päiväni niin leppoisia jo muutenkin, että jos olisin vielä miehelle jättänyt siivous- ja ruoanlaittohommia olisin kuollut tylsyyteen! Kotona olo on LOMAA, oletko ajatellut koska annat miehesi levätä? Mutta jos olette molemmat tyytyväisiä järjestelyyn (mitä epäilen, ellei miehesi ole masokisti supernössö) jatkakaa toki samaan malliin...