Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastavalmistunut työttömäksi - ahdistaa ihan helvetisti.

Vierailija
20.12.2022 |

Elikkä tosissaan otsikko puhuu puolestaan. Kävin TE-toimiston puheilla ja musta tuli työtön. Aivan perseestä tämä. Työmarkkinatukea täytyy odottaa pahimmillaan sen 5kk. Mulla ei ole hajuakaan mitä teen seuraavaksi.

Mulla on työkokemusta eräässä perhetutun omistamassa yrityksessä. Sitten siihen päälle vielä vuosien isostelut ja yövalvojan hommat. Eniten pelottaa tulevaisuus ja se, että mun on TE:n mukaan "pakko" hakea opiskelemaan kahteen opiskelupaikkaan vaikka haluaisin pitää välivuoden kaiken lukiossa koetun skeidan jälkeen. Ahdistaa, itkettää, vituttaa...

Mun oli pakko kirjoittaa tää kaikki ylös tänne. Kunpa tää ahdistus helpottaisi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika hakee työkokeiluun kirjoitettuaan nyt syksyllä. Jos johonkin huolitaan, niin saisi ainakin työmarkkinatukea. Tietysti hakee töitäkin. Toimeentulotukiluukulle sitten vain, jos ei muut natsaa, mutta siinä edellytetään työnhakijana olemista ja työkkärin pillin tahdissa hyppimistä.

Vierailija
22/26 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy, kun ihmiset ovat langenneet syntiin ja kapinoivat Jumalaa vastaan. Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi pitää tässäkin tapuksessa paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin heti 90- luvun laman jälkeen. Työkkärin harjoittelupaikasta sain vuoden puolikuus-sijaisuuden. Palkka oli niin pieni, että jouduin hakemaan toimeentulotukea. Yli 6 vuotta tein sijaisuuksia ennen vakituista työpaikkaa. Sijaisena sitä teki mitä käskettiin ja lomat pidettiin silloin, kun käskettiin.

Ei se ollut helppoa ennenkään. Sitkeyttä tarvitaan. Paljon.

Vierailija
24/26 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ey halua hakea opiskelemaan, niin älä hae. Se vaikuttaa alentavasti työmarkkinatukeen, mutta jos et sitä saa, niin sulle ei käytännössä tapahdu mitään.

Vierailija
25/26 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän palvelualoilla on työvoimapula. Hae töihin kauppoihin, varastoihin, kahviloihin yms. Varmasti saat jotain työtä, edes muutaman tunnin siellä täällä. Kotiin olemaan ei kannata jäädä. Eteenpäin vaan niinkun mummo lumessa. Yksi askel johtaa seuraavaan.

Vierailija
26/26 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hassun kuuloista sanoa, että "valmistuu työttömäksi" kun pääsee lukiosta. Kai sen kaikki tietävät, ettei sieltä mitään ammattia saakaan vaan se on (yleensä) välietappi seuraavalle opinahjolle josta sitten mahdollisesti saadaan se työllistävä ammatti. Ja jos on kerran pakko hakea opiskelupaikkoihin, niin hae sitten jonnekin lääkikseen, oikikseen, teatterikorkeaan mihin tiedät ettet pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan