Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut syövät niin nopeasti?

Vierailija
20.12.2022 |

Isot suupalat ja nopea pureskelu. Kuullostaa hyvin ällöttävältä, varsinkin kun siitä hotkimisesta hengästyy

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti suojellakseen ruokaansa, ettei kukaan kerkiä väliin vetämään makupaloja. Vertaa esim koiriin niinhän nekin tekee.

Lusimassa olleet vielä lisäksi suojelevat annostaan pitämällä kyynärvarsiaan lautasen ympärillä, ettei välikädet iske 👍😂

Vierailija
2/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön nopeasti :)  Olen aina ensimmäisenä valmis, enkä oikein jaksa ravintolaillallisia, kun toiset "makustelee" ja närppii, noh jossain buffetissa saa ajan kulumaan, kun siellä voi vaeltaa sen lautasen kanssa osan ajasta :) Kotona syön joskus seistenkin, etenkin jos olen joutunut istumaan pitkän aikaa. Joskus olen yrittänyt oppia tästä tavasta poiskin, kun ajattelin, että on huono juttu. Nyt olen sitä mieltä, että olen vain tällainen ja kieltäydyn muuttumasta tässä suhteessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oppinut syömään kiireessä, ei oo ollut aikaa syödä hitaammin.

Vierailija
4/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ruoka on niin hyvää. Olisi kituuttamista syödä hitaasti.

Vierailija
5/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä töissä ruokataukoja, koska haluan nopeammin kotiin. Syön siis kahvitauon aikana ruokani nopeasti. Siihen tottuu.

Vierailija
6/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen miksi jotkut syö niin perkuleen hitaasti. 

Vierailija
7/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on niin tylsää puuhaa ettei kannata tuhlata siihen aikaa liikaa.

Vierailija
8/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto-ohjelmista tuo selviää. Koska vaan pitää lähtä susia karkuun juoksemaan.

Vierailija
9/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuitenkaan ole hyväksi ihmiselle. Tulee helposti syötyä liikaa, ja vatsa joutuu koville, kun yrittää sulattaa pureskelemattomia ruokia.

Vierailija
10/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuitenkaan ole hyväksi ihmiselle. Tulee helposti syötyä liikaa, ja vatsa joutuu koville, kun yrittää sulattaa pureskelemattomia ruokia.

Kyllä mä ainakin pureskelen hyvin syödessä. Leuat jaksaa jauhaa nopeastikin jos haluaa.

Vierailija
11/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläisyyshormoonit ei erity heillä jotka syö nopeasti. He syövöt usein siksi liikaa ja ovat lihavia.

Vatsasi myös kiittää kun syöt hitaasti. Jo seura kiittää kun et syö kun sika

Vierailija
12/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläisyyshormoonit ei erity heillä jotka syö nopeasti. He syövöt usein siksi liikaa ja ovat lihavia.

Vatsasi myös kiittää kun syöt hitaasti. Jo seura kiittää kun et syö kun sika

Älä kuitenkaan yleistä. Voi sitä syödä normiannoksiakin nopeasti, eikä silti ole lihava.

Vierailija
13/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin syö kiireessä miten syö, mutta itseäni harmittaa se nopea mättäminen juhlatilanteissa tai vaikka nyt ihan hyvällä viikonloppuaterialla. Joku laittaa ruokaa tunteja ja sitten mätetään samalle lautaselle lihat, perunat, kalat, salaatit, juustot ja keksit (ja mitä nyt onkaan) ja vartin päästä röyh. Itse huomaan joskus, että emäntä on jo keräämässä keräämässä ruokia pois, kun minä olen päässyt vasta alkuun :( Ja sitten on yleensä hirveä kiire keittää kahvit ja syödä pullat ja muut makeat aivan välittömästi sen muun aterian päälle, vaikka vierailu esim. jouluna kestäisi tunteja.

Vierailija
14/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se liittyy totuttuun tapaan. Olin nuorena hieman ujo ja kärsin sosiaalisesta jännittämisestä. Yritin syödä kouluruokalassa ja muissa sosiaalisissa tilanteissa mahdollisimman nopeasti, jotta pääsisin tilanteesta nopeasti pois. Yli 20v myöhemmin huomaan yhä syöväni nopeasti em. syystä, vaikka enää en ole jännittäjä. Pitäisi kai kiinnittää siihen enemmän huomiota.

Vierailija
15/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko antaa kunkin ihmisen syödä/nukkua/siivota/ulkoilla/lukea/

harrastaa/matkustella kuten he ovat asian ihan ILMAN SINUA päättäneet??? Olisi niin kiva!

Mokoma kyttä ja besserwisser!

Vierailija
16/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut myös maiskuttaa, mässää ja puhuu ruoka suussa. Ja pliiis, voisko sen kielen pitää suussa kun sinne lappaa uutta ruokaa. Avaa vaan suu kun haarukka lähellä. Älä irvistä kun tunget sinne ruokaa kun ahne porsas.

Jotain rajaa vaik ruokkis on lyhyt. Porsas ei tartte olla naisenkaan.

Vierailija
17/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ohje on sivistyneesesen syömiseen, että haarukka tai muu aterin pitää laskea lautaselle aina suupalojen välillä, eikä mättää ruokaa niin paljon kuin suuhun sopii kerralla. Yksin tietysti voi syödä miten haluaa, mutta ruokaseuraa ja ruuan tarjoajaa kannattaisi kunnioittaa, eikä ahmia kuin susi.

Vierailija
18/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen miksi jotkut syö niin perkuleen hitaasti. 

Pelkään tukehtumista yli kaiken enkä osaa niellä ruokaa sillä tavalla kuin aikuisen kuuluisi tehdä, joten laitan ruokaa suuhun todella vähän kerrallaan ja pureskelen sen huolella.

Vierailija
19/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs iäkäs sukulainen ahmii kuin hullu ruokansa. En voi syödä samaan aikaan hänen kanssaan. Ryystää, kolisuttaa aterimia, nuolee lautasensa. Ruoat ovat pitkin kasvoja ja lattiallla.

Vierailija
20/24 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto-ohjelmista tuo selviää. Koska vaan pitää lähtä susia karkuun juoksemaan.

Eli henkisesti heikot ihmiset syö nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi