Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetatko nyt sähkön säästämisen koska yhteiskunta maksaa

Vierailija
20.12.2022 |

No vähän kuluttavan ei kannata koska tuo raja ei ylity joten hän maksaa sitten edelleen tuplasti.
Mutta paljon kuluttavat voivat nyt lopettaa säästämisen ja törsätä niin paljon kuin sielu sietää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä edelleen sen verran kun sitä kertyy, tiskikone päälle kun se täyttyy. Jos sähkökriisin aikaan vankiloissakin pysyy sähköt, laitan minäkin lohkolämmittimen päälle pakkasella kun on töihin lähtö.

Vierailija
2/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se motivaatio nyt laski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei yhteiskunta maksa yhtään mitään, oli kuinka iso sähkölasku tahansa. Itse on selvittävä.

Vierailija
4/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jää sekä kodin että mökin sähköenergiiakulut juuri tuoon satasen pintaan. Eli en tule saamaan mitään kompensaatiota.

Olen aina elänyt säästäväisesti, enkä nyt rupea kuluttamaan yli tarpeen sillä perusteella, että halvalla saisi.

Mutta kyllähän tuo suunniteltu kertakorvaus ym. tuet sähkönkäyttäjille selvästi suosii varakkaita sähköauton omistajia isoissa taloissaan. Köyhä maksaa bensansa edelleen itse, sen kalliin sähkön lisäksi. Rikkaille valtio/veronmaksajat maksaa autonkin käyttökulut! Kun eihän sitä sähkötukea voi korvamerkitä vain kodin lämmitystueksi, vaan halvan, kompensoidun sähkön saa käyttää mihin lystää.

Ei kyllä ole taaskaan loppun asti hallitus miettinyt tätä päätöstä.

Sähkön hintakatto olisi ainut reilu tukimuoto. Saisivat köyhätkin perheenelättäjät jotain etua.

Vierailija
5/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osana niin kuvitella että näillä huikeilla mediaanibruttotuloilla ei todellakaan ole oikeutettu mihinkään tukiin :D sähkölaskut on nyt luokkaa 300 euroa, aiemmin noin 80 euroa, kulutus vähentynyt 15-20 %.

Ei sillä, onneksi on tietysti pikkasen puskuria näiden maksamiseen, mutta sosialistisuomessa kaikki päälle 2k tienaavat tuntuvat olevan riittävän hyvätuloisia "selvitäkseen itse". Ja harva pienituloinen kuitenkaan asustelee sellaisessa kämpässä, jossa laskut menisivät kovasti yli tuon satkun (tai sitten ihan suoraan Kela maksaa, jolloin asialla ei ole vaikutusta).

Joten tosi maailmojasyleilevän kivan kuuloinen vaalijuttu taas, mutta veikkaan todellisuuden jäävän populistiseksi plusmiinusnolla -vappusataseksi. Jonka varjolla voidaan kuitenkin nostaa keskituloisen palkansaajan veroprosenttia sitten taas.

Vierailija
6/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia kun kysyisi lopetatko terveydestä huolehtimisen tai työnteon kun yhteiskunta kuitenkin maksaa terveyspalvelut ja toimeentulon.

Vierailija
7/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen tänään porealtaassa niitä kaikkia jotka koko ajan valittaa kaikesta. 

Vierailija
8/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama asia kun kysyisi lopetatko terveydestä huolehtimisen tai työnteon kun yhteiskunta kuitenkin maksaa terveyspalvelut ja toimeentulon.

Joka toinen suomalainen on ylipainoinen, eikä ole koskaan suonutkaan ajatusta terveydelleen. Niin ja   työttömiä, jotka eivät edes mieti töihin hakeutumista.

Vierailija
9/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ainakin saunoa nyt joka päivä (useamminkin) kun vihdoin pystyy siihen.

Vierailija
10/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole näillä hinnoilla isoimmallakaan kulutuksella sähkölasku kuukaudessa kuin 25e max joten elän ihan yhtä säästeliäästi kuin ennenkin. Minulla on siis kiinteähintainen sopimus.

Vierailija
11/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksetaan vain sähkölämmitys koska eihän kukaan ennenkään ilmaiseksi ole lämmittänyt talvella ? Kaikkien sähkölämmitys ja lämmityskulut yhteen ja ylimenevältä osalta eli onko toi 100 kaikille rahaa takaisin niin on tasa-arvoista . Meilläkin lämmityskulut talvikuukausina melkein kolme sataa kuussa vaikka ei ole sähkölämmitys joten haluan että se maksetaan ja sähkölasku on nousujen  , viisinkertainen nousu 99 euroo viime kuussa.

Vierailija
12/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen suomalainen on ylipainoinen, eikä ole koskaan suonutkaan ajatusta terveydelleen. Niin ja   työttömiä, jotka eivät edes mieti töihin hakeutumista.

Meidän terveydenhuolto on pahasti kriisissä tällä hetkellä. Ei ole sanottua että yhteiskunta terveydestämme huolehtisi jatkossa samalla tavalla kuin tähän asti. Ei myöskään ole varmuutta siitä että työttömyysturva jatkuu ikuisesti samanlaisena kuin tähän asti. Sähköstä maksetaan nyt tukia mutta onko varmuutta että niin on myös tulevaisuudessa tai kannattaako säästäväisyyttä opetella jos ei ole ihan pakko eikä halua.

Vierailija
13/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös jää sekä kodin että mökin sähköenergiiakulut juuri tuoon satasen pintaan. Eli en tule saamaan mitään kompensaatiota.

Olen aina elänyt säästäväisesti, enkä nyt rupea kuluttamaan yli tarpeen sillä perusteella, että halvalla saisi.

Mutta kyllähän tuo suunniteltu kertakorvaus ym. tuet sähkönkäyttäjille selvästi suosii varakkaita sähköauton omistajia isoissa taloissaan. Köyhä maksaa bensansa edelleen itse, sen kalliin sähkön lisäksi. Rikkaille valtio/veronmaksajat maksaa autonkin käyttökulut! Kun eihän sitä sähkötukea voi korvamerkitä vain kodin lämmitystueksi, vaan halvan, kompensoidun sähkön saa käyttää mihin lystää.

Ei kyllä ole taaskaan loppun asti hallitus miettinyt tätä päätöstä.

Sähkön hintakatto olisi ainut reilu tukimuoto. Saisivat köyhätkin perheenelättäjät jotain etua.

Muillekin lämmitysmuodoille rahat takaisin muuten ei ole reilua ja bensan hinnasta myös .

Vierailija
14/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän edelleen koska kylläse ketuttee jos niitä sähkökatkoja tulee.

Vierailija
15/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT kaikki kiukaat, lattialämmitykset, uunit, hellat KAIKKI täysille! Valot myös kaikki päälle, myös vessassa ja autotallissa. Autotallissa myös lämmityspatteri täysille. Ulkovalotkin voisi viritellä pihamaalle jatkuvaan sähköön.

Vierailija
16/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse lopetan sähkön säästelemisen. Jos kerran joudun maksumieheksi (jälleen kerran) muiden laskuihin, niin en ala sitten itsekään kärvistelemään ja välttelemään sähkön kulutusta. Sauna päälle ja sähköauto lataukseen, kellonajasta ja viikonpäivästä viis

Vierailija
17/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT kaikki kiukaat, lattialämmitykset, uunit, hellat KAIKKI täysille! Valot myös kaikki päälle, myös vessassa ja autotallissa. Autotallissa myös lämmityspatteri täysille. Ulkovalotkin voisi viritellä pihamaalle jatkuvaan sähköön.

ja valtio tarjoaa , viisikon joulu tervehdys.

Vierailija
18/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että "yhteiskunta maksaa" on sitten jostain muualta pois. Älkää sitten valittako jos esim. asumistuet tai vaikkapa sosiaalietuudet lapsiperheille joutuu leikkuriin. Aina ei voi vain saada, ilman, että menettää jostain toisaalta.

Vierailija
19/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi lopettaa kun edes aloittanut semmoista typerää säästämistä.

Nyt odottelen että valtio korvaa kulutuksestani ison osan takaisin.

Vierailija
20/21 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei maksa minulle, työssäkäyvälle ihmiselle yhtään mitään. Jatkan sähkön käyttöä kuten ennenkin, enkä muutenkaan ole sitä niin ylenmäärin käyttänyt koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä