Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu&talous ketju! Onko joulunviettosi erilainen tänä vuonna verrattuna viime vuoteen?

Joulumuori
20.12.2022 |

Onko maailman tilanne vaikuttanut siihen kuinka vietät joulua?
Mikä on sinun joulun säästövinkki?
Oletko karsinut jonkun elementin kenties kokonaan pois - ja onko se välttämättä huono asia?

Esimerkiksi kyläilyajojen karsiminen voi tulla monella vastaan, mutta sen sijaan saa enemmän aikaa oman perhekunnan kanssa, ja joulusta tulee stressittömämpi.

Säästövinkkinä: Sinappikuorruta valmiiksi paistettu kinkku raakakinkun paiston sijaan.
Valmiiksi paistettu kinkku maksaa jopa alle puolet raakakinkun hinnasta, ja samalla säästät lisäksi paistoon käytettävän sähkön.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime joulu Madeiralla mieststävän kanssa.

Tänä jouluna paistan pienen 3 kg. kinkun meille kahdelle.

Vierailija
2/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse asiassa paljon parempi tilanne kuin vuosi sitten... sain 15% palkankorotuksen puolisen vuotta sitten ja puolison palkka on huikeat 30% korkeampi kuin vuosis sitten (vaihtoi työpaikkaa). Meillä on siis käynyt tosi hyvä tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen vain siksi että vuonna olin jouluviikon lomalla, tänä vuonna olen koko joulun töissä. Maailmantilanteella ei ole mitään vaikutusta jouluuni tai sen viettämiseen.

Vierailija
4/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilainen vain siksi että viime vuonna olin jouluviikon lomalla, tänä vuonna olen koko joulun töissä. Maailmantilanteella ei ole mitään vaikutusta jouluuni tai sen viettämiseen.

Hops jäi sana välistä, pahoittelut.

Vierailija
5/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muutosta. Olen säästänyt niin ahkerasti viimeiset vuodet, että tililläni on tarpeeksi rahaa. Tiesin että huonommat ajat tulevat joka tapauksessa, ja nyt olen siihen hyvin varautunut.

T. Lidl-mies

Vierailija
6/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänä vuonna kaikkein paras taloustilanne tähänastisen elämäni aikana. Bruttotulot 4 000 euroa, viime vuonna oli vaan 2 500 euroa.

Vierailija
7/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sähkölaskuni on noussut 5 €, siirto hieman, en muista korotussummaa, lasku nyt n. 50 €/3 kk. Asun kaukolämpörivarissa, omistan velattoman kolmion, vastiketta nostimme hiukan, minulla se teki 8 €/kk, vastike nyt 248 €/kk, kattaa kaiken, myös lämmön ja veden. Eläkkeeni nousee n. 100 € netto/kk. Olen ollut velaton jo n. 35 v, 23-vuotiaasta asunut omistusasunnoissa.

Vierailija
8/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sähkölaskuni on noussut 5 €, siirto hieman, en muista korotussummaa, lasku nyt n. 50 €/3 kk. Asun kaukolämpörivarissa, omistan velattoman kolmion, vastiketta nostimme hiukan, minulla se teki 8 €/kk, vastike nyt 248 €/kk, kattaa kaiken, myös lämmön ja veden. Eläkkeeni nousee n. 100 € netto/kk. Olen ollut velaton jo n. 35 v, 23-vuotiaasta asunut omistusasunnoissa.

Olet tehnyt hyviä valintoja.

Vierailija
9/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluni muuttuivat puolisoni kuoleman jälkeen, ettei nykyjouluistani voi enää säästää ja muuttaa mitään. Kynttilän polttelu ja parin suolakalan  popsiminen riittää nyt. 

Vierailija
10/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi