Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on selvästi flunssaisena töissä?

Vierailija
20.12.2022 |

Eikä edes kommentoi asiaa mitenkään vaan istuu kahvilla terveiden seassa.
Ihan v*tuttaa jo valmiiksi. Ihan varmasti olen jouluna kipeä.
Meillä oli suunnitelmia matkustaa lasten kanssa kauas sukulaisille.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä määräys jäädä kotiin, jos on vähääkään kipeä.

Yksi aamu kollega tuli huoneeseeni yskimään ja valitti kun kurkku on tosi kipeä.

Oli hieman sellainen wtf-hetki.

Vierailija
22/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat tarttuvat herkimmin pari ekaa päivää. Jos edes ne malttaisi sairastaa kotona, olisi todella huomaavaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi, vaan toimisin. Kysyisin suoraan missä vaiheessa tauti on ja jos se pahin tarttumavaihe olisi jo ohi. Kertoisin sitten vakavasti sairaasta lähimmäisestäni ja pyytäisin pysymään kaukana minusta siihen asti, kun voi paremmin. Jos emme pääsisi yhteisymmärrykseen juttelisin pomon kanssa mitä tehdään. En voi välittää sairauksia eteenpäin. Tavoittelen kaikille perheessäni tervettä joulua jan jota yksi työkaveri ei saa pilata.

Vierailija
24/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan hyvällä katsota, jos joka yskäisystä tai niistämisen tarpeesta jäisi kotiin sairastamaan. Sitten on paljon niitä, jotka ihan pitää toistenkin puolesta saikkuja, vaikkei mitään todellista vaivaa olisikaan..

Vierailija
25/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että hänellä pitäisi olla joku tarkistamassa työkunto aamulla, kun ei itse siihen näytä kykenevän tai haluavan.

Kyllä minä ainakin olen ihan kykeneväinen itsestäni huolehtimaan ja olen tehnyt useasti noin. Itse teen ratkaisuni ja koen sen ihan hyväksi.

Vierailija
26/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että hänellä pitäisi olla joku tarkistamassa työkunto aamulla, kun ei itse siihen näytä kykenevän tai haluavan.

Kyllä minä ainakin olen ihan kykeneväinen itsestäni huolehtimaan ja olen tehnyt useasti noin. Itse teen ratkaisuni ja koen sen ihan hyväksi.

No et ole. Käytöksesi kertoo muuta.

Yleensä ihminen välittää edes itsestään sen verran, että ottaa saikkua, jos ei muiden terveys kiinnosta.

Vierailija
27/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin itsekästä. Pysykää kipeinä edes ne pahimmat tartuttamispäivät kotona! Inhoan tällaisia ihmisiä, jotka muka urheina saapuvat sairastuttamaan kaikki muut. Inhosin ennen kuin pandemia alkoi ja inhoan kahta kauheammin nyt, kun ihmiset kyllä tietää muttei välitä.

Vierailija
28/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan hyvällä katsota, jos joka yskäisystä tai niistämisen tarpeesta jäisi kotiin sairastamaan. Sitten on paljon niitä, jotka ihan pitää toistenkin puolesta saikkuja, vaikkei mitään todellista vaivaa olisikaan..

Niin: on valistuneita työnantajia ja työyhteisöjä mutta myös vähemmän valistuneita. Yksi yskäisy voi johtaa moneen sairaslomaan.

Vierailija
29/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että palataan entiseen normaaliin, jossa pöpöt sparraa elimistön immuunipuolustusta. Sitten ei jokainen räkätauti tartu.

Vierailija
30/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikkuflunssa on vielä ok, mutta yleensä jos tauti on selvästi havaittavissa ulos päin, niin oireet ovat jo aika voimakkaat ja tuntuu varmasti myös olossa. Todella typerää oman ja muiden terveyden vaarantamista.

Vierailija
31/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdfasdfa kirjoitti:

Olen ollut jo 2 viikkoa yskässä ja vieläkinkö minun pitäisi olla kotona?

Vanha yskä on eri kuin aloituksessa mainittu selvä flunssa.

Vierailija
32/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että on itsekäs ja vähän muita tyhmempi. Kuvittelee olevansa tärkeämpi kuin onkaan.

Vierailija
33/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pienessä flunssassa voi töihin mennä, johan se on ihan työterveyslääkärien suosituskin. Kun taudit jylläävät, ei niiltä voi välttyä oli työkaveri flunssainen tai ei. Kaupat ovat täynnä sairaita ihmisiä, samoin julkiset kulkuneuvot, puhumattakaan siitä mitä lapset tuovat päiväkodeista ja kouluista tuliaisina lapsiperheissä.

Tuo ajatusmaailma on ajalta ennen pandemiaa. Ottamalla opiksi pandemiasta muitakin tartuntoja ja turhia sairastumisia ja kuolemia voidaan vähentää.

Pandemiasta on opittu myös, että kun porukka istuu yksin kotona ja ei sairasta, niin sitten kun se tauti iskee, niin se on kahta kauheampi.

Höpön pöpön. Samalla lailla näyttää pikkunuhat tarttuvan kerta toisensa jälkeen tiettyihin ihmisiin. Tällä logiikalla kuolen seuraavaan flunssaan, kun olen sen vain kerran viimeisen 10:n vuoden aikana sairastanut.

Vierailija
34/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monta kertaa miettiny et mikä helvetti noita ihmisiä vaivaa. Olen tullut siihen tulokseen, että tymyys. Luulisi, että edes yrittäisi peitellä oireitaan, jos ei muiden terveys hetkauta, että edes yrittäisi peitellä nuhaisuutta, mutta ei. Ihan avoimesti yskitään ja niiskutetaan. Ihan, kuin kaikki ei arvaisi, että mistä tuo on lähtöisin.

Vierailija
35/35 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asdfasdfa kirjoitti:

Olen ollut jo 2 viikkoa yskässä ja vieläkinkö minun pitäisi olla kotona?

Käytäthän maskia ihmisten keskellä liikkuessasi?

No en todellakaan käytä. Kaikkihan arvaisi, että saatan levittää jotain tarttuvaa tautia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi