Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu yksin

Vierailija
12.11.2006 |

Olen parikymppinen nuori nainen ja nyt tulossa vuoden kaunein/kauhein aika, Joulu. Joudun viettämään sen yksin. Tähänastiset joulut olen viettänyt vanhempieni ja silloisen poikaystäväni luona. Parisuhde meni vajaa vuosi sitten poikki ja vanhempani katkaisivat minuun välinsä omien avioerosotkujen perusteella. Eivät halua enää olla tekemisissä kanssani vaikka myöntävät että en ole tehnyt mitään väärää ja että syy on heissä itsessään. Tänään isänpäivänä laitoin isänpäivän toivotukset tekstiviestillä isälleni, ei vastausta. Olen siis totaalisen yksin. Toki minulla on kavereita ja sen osalta laaja sosiaalinen verkosto, mutta kuka nyt haluaa joulua kavereitten kanssa viettää. Tulee väkisin kyyneleet silmiin kun katson lapsia/nuoria/nuoria aikuisia omien vanhempiensa kanssa kaupungilla hankkimassa joulujuttuja koteihinsa ja suunnittelevan joulua/isänpäivää/tms. Silloin aina mietin, että jos joskus saan lapsia, niin en ikinä heitä hylkäisi kuten omat vanhempani ovat minulle tehneet. Olen aikuinen ihminen ja pärjään kyllä omillani, mutta se perus vanhempien tuki ja viikottaiset normaalit asiaan kuuluvat puhelinsoitot tyyliin " Mitä kuuluu?" raastavat sisintäni. Mulla on ikävä mun perhettä. Kai tästä tulevasta joulusta voi saada yksinkin ihan mukavan. Laittaa hyvää ruokaa, katsella telkkaria, syödä suklaata kynttilän valossa. Kyllä tämä kai tästä. Toivon silti sydämeni pohjasta, että vanhemmillani olisi asiat hyvin ja he saisivat kauniin ja rauhaisan joulun missä sitten joulun viettävätkään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joulu yksin onnistuu hyvin... Olen viettänyt muutama vuosi sitten sinkkujoulun. Sukulaiset niin kaukana, ettei ehtinyt töiden vuoksi lähteä matkustamaan. Laitoin hyvää ruokaa, kävin koirieni kanssa lenkillä, kirkossa kauneimmissa joululauluissa jne. Haaveilin silloin omasta perheestä. Nyt mulla 2 lasta ja mies. Ehkä sullakin joskus:)

Vierailija
2/5 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä! Saitte mulle tosi hyvän mielen! :) Sinä joka kirjoitit, että nyt sinulla on kaksi lasta ja mies, ihanaa aikaa varmasti. Lapset pieniä ja voit nähdä heidän riemunsa aidosti. Ehkä minullakin jonkun ajan päästä on haaveilemani perhe, mies, lapsia. En lähde tässä vanhempiani haukkumaan, saan vain pahan mielen. Soitin juuri muutamalle läheiselle sukulaiselleni ja kerroin mietteistäni. Olen heille tervetullut jouluna mikäli haluan eikä heillä ole kuulema mitään minua tai vanhempiani vastaan. Sanoivat että mieltävät minut jo itsenäiseksi ihmiseksi eivätkä linkitä minua enää vanhempiini, koska en siis enää ole se 8-vuotias pikkutyttö. Eli asiat eivät sittenkään ole niin kurjasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksin sinun ei tarvitse jäädä. Monet seurakunnat järjestävät ns yksinäisten joulujuhlia, ja niissä on todella mukavaa ja lämmintä henkeä. Reippaasti mukaan vaan.

Vierailija
4/5 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihanat ihmiset! Piristi mieltä. Tosiaan, ajattelen sen mahdollisuutena nauttia ajasta jouluherkkujen ja kirjojen/lehtien/leffojen ym. kanssa. Taidan tehdä itselleni jonkunlaisen ohjelman joulupäiviksi. Luistimet eteiseen odottamaan, kauppalappu jääkaapin oveen, imuri ennen joulua valmiiksi, että asunto kauniina ym. kivaa. Illan hämärässä käydä hautausmaalla ihailemassa kynttilämerta, luistelemassa ulkokentällä kaikessa rauhassa, kun muut viettävät joulua sisätiloissa. Toisaalta...ei vaikuta yhtään hullummalta. Jos/kun omia lapsia joskus saan, niin haaveenani ja tavoitteenani on taata heille kauniit ja perinteikkäät joulut. En tarkoita sitä materialistista massajoulua, vaan perinteitä, ruokaa, läheisyyttä ja sitä tunnetta, että me kaikki kuulumme johonkin. Itselläni käy välillä tunne, etten kuulu mihinkään, koska minulla ei ole enää varsinaista perhettä. Se tunne on etenkin pienille lapsille tärkeä pienestä pitäen. Se luo sitä luottamusta ja turvaa tulevaisuuteen. Mukavaa joulun odotusta teille kaikille palstan lukijoille! Ehkä minäkin joskus viiden vuoden sisään liityn tuonne odottajiin. Hih! :)

Vierailija
5/5 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, niin osta shamppanjaa ja suklaata tms. ja hemmottele isteäsi oikein kunnolla. Vuokraa monta ihanaa leffaa (sekä hauskoja että nyyhky ;-).

Vierailija:

Kiitos teille ihanat ihmiset! Piristi mieltä. Tosiaan, ajattelen sen mahdollisuutena nauttia ajasta jouluherkkujen ja kirjojen/lehtien/leffojen ym. kanssa. Taidan tehdä itselleni jonkunlaisen ohjelman joulupäiviksi. Luistimet eteiseen odottamaan, kauppalappu jääkaapin oveen, imuri ennen joulua valmiiksi, että asunto kauniina ym. kivaa. Illan hämärässä käydä hautausmaalla ihailemassa kynttilämerta, luistelemassa ulkokentällä kaikessa rauhassa, kun muut viettävät joulua sisätiloissa. Toisaalta...ei vaikuta yhtään hullummalta. Jos/kun omia lapsia joskus saan, niin haaveenani ja tavoitteenani on taata heille kauniit ja perinteikkäät joulut. En tarkoita sitä materialistista massajoulua, vaan perinteitä, ruokaa, läheisyyttä ja sitä tunnetta, että me kaikki kuulumme johonkin. Itselläni käy välillä tunne, etten kuulu mihinkään, koska minulla ei ole enää varsinaista perhettä. Se tunne on etenkin pienille lapsille tärkeä pienestä pitäen. Se luo sitä luottamusta ja turvaa tulevaisuuteen. Mukavaa joulun odotusta teille kaikille palstan lukijoille! Ehkä minäkin joskus viiden vuoden sisään liityn tuonne odottajiin. Hih! :)