Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä minä tiedostan, että jonkin sortin lievähkö (olettaisin) ortoreksia vaivaa minua

Vierailija
20.12.2022 |

Syön herkkuja, kyllä, en yritä väittää muuta. Mutta olen huomannut ahdistuvani kaikista lisäaineista, sokereista, kaikesta... Ostin eräitä kauramuroja, mutta jouduin miettimään hetken aikaa, koska niissä on sokeria. Haluaisin saada sokeria vain ja ainoastaan herkuista. Aina, kun sorrun ostamaan valmiin salaatinkastikkeen, tulee huono omatunto ja inhottaa. Tuntuu, että pilaan salaatin valmiilla kastikkeella. Tuon nyt jääkaapissa olevan ostin kerran väsyneenä, kun tiesin etten jaksaisi juuri silloin tehdä itse (ja olin jo päättänyt, että teen salaatin.) Toisaalta itse tekemääni kastikkeeseen olisi tullut hunajaa -- eli sokeria. En pidä väkevän makuisista kastikkeista, vaan sekoitan aina sinapin, öljyn ja hunajan.

Jos leivässä mainitaan liian monta kertaa sana vehnä, jää se hyllyyn. Vehnää saa olla, mutta enemmän pitää olla kauraa ja/tai muuta terveellistä. Paljon kuitua. En ole enää ikuisuuksiin käyttänyt ruokakermaa enkä margariinia -- arvaat varmaan syyn: lisäaineet. Kaupassa näen hyllyjen täydeltä kaikkea epäterveellistä. Kaikessa on lisättyä sokeria, lisäaineita... Tuntuu, etten vain löydä mitään terveellistä muualta kuin hevi-osastolta. Joskus kyllä pysähdyn miettimään, että onko tämä ihan normaalia enää. Siis tervettä. Söin viime yönä kaupan wrappeja 2 kpl, ja siitäkin tuli huono omatunto.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla