Hei yksinhuoltajat, joilla pieniä lapsia 2 tai useampi, käyttekö töissä?
Onko taloudellisesti + - 0? Minulla on kolme lasta joista nuorin 1v. ja Tiukilla ollaan, mietin onko palattava jo töihin vai miten selviän.
Kommentit (13)
Miksi kysyt? Eikö työnteko ole a ja o?
tienaan. Eli vaikka tienaisin 200 euroa, jää käteen sama, kun nyt kun tienaan tonnin verran. Ja sitten päivähoitomaksut siihen. Ja jos en olisi työssä, jäisi sama käteen kun nyt kun olen työssä.
Vierailija:
Miksi kysyt? Eikö työnteko ole a ja o?
sama käteen oli töissä tai ei? Toisaalta mikä tässä on kituuttaessa vielä noin reilu 6kk kunnes pikkuinen on 2v. Harmittaa vaan lasten puolesta kun ei ole mahdollisuutta tehdä mitään ylimmääräistä. ap
Pienimmäisesi on vielä pieni, joten aika hänen kanssaan on kullan arvoista. Ja työhön mennessä päivähoitomaksut alkavat rullata.
joskus vain olen niin kyllästynyt tähän kituuttamiseen. Vaihtoehona tietenkin keikkaluontoinen työ jolloin is voisi hoitaa, saisi edes vähän lisää. ap
Vierailija:
sama käteen oli töissä tai ei? Toisaalta mikä tässä on kituuttaessa vielä noin reilu 6kk kunnes pikkuinen on 2v. Harmittaa vaan lasten puolesta kun ei ole mahdollisuutta tehdä mitään ylimmääräistä. ap
Minä saan kunnan maksamat minimituet. Teen lyhyttä työviikkoa ja silti käteen jää 200e enemmän,kuin kotona ollessa. Tuossa on siis huomioitu jo asumistuen vaikutus. Jos tekisin täyttä viikkoa, palkkani olisi kuitenkin sen verran pieni, että saisin vielä asumistukeakin.
mun oli pakko mennä töihin, koska kotihoidontuki oli muutama sata euroa ja jo asunnon yhtiövastike melkein saman verran. Mulla ei siis ollut mitään vaihtoehtoa, kun mulla oli opintolainaa ja asuntolainaa, ja lisäksi kolme lasta elätettävänä.
Vierailija:
Onko taloudellisesti + - 0? Minulla on kolme lasta joista nuorin 1v. ja Tiukilla ollaan, mietin onko palattava jo töihin vai miten selviän.
Nyt ei tosiaan varaa kunnolla edes syöttää lapsia. Piti ostaa uudet talvitamineet ja loppukuu eletäänkin makaronilla ja kaurapuurolla. ap
asuntolainasta maskan vain korot. en raaski viedä vauvaa hoitoon...
tiedä sitten mtiä siitä käteen jäisi. ap
elatukset, ja lapsilisät. Menot on silti suuremmat kuin tulot. JÄä rahaa ruokaan mutta mikäli jotain ylimmääräistä ostettavaa, ruokarahat miinuksella.